Rekrutacja Cennik Kontakt Dokumenty Dlaczego my?


Aktualności
Komunikaty
Archiwa
Foto - archiwum
O Akademii
Kadra
Co nas wyróżnia Nowość
Zajęcia adaptacyjne
Zajęcia programowe
Zajęcia dodatkowe
Plan dnia Smyka
Jadłospis
Strefa Rodzica Nowość
Oczytani
Teatr Rodziców
Przedszkole pod chmurką
Polecamy







Archiwalne codzienniki

Codziennik Tygrysków 14-15 Codziennik Pszczółek 14-15
Codziennik Smerfów 14-15 Codziennik Maluszków 14-15
Codziennik Sprytnych Krasnoludków Codziennik Małych Odkrywców
Codziennik Mądrych Sówek Komunikaty do 2018

Codziennik Mądrych Sówek


Czystość to zdrowie
(09-11-2016)
Środowy poranek rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw konstrukcyjnych i gimnastyki. W trakcie czytania – na podstawie dwóch książek: „Wielkie wynalazki” i „Odkrycia i wynalazki”  – rozmawialiśmy na temat wynalazków, co to są wynalazki, czy są potrzebne i czy dzięki nim żyje się łatwiej. Tym samym rozpoczęliśmy obchodzenie DNIA WYNALAZCY.
Na zajęciach porannych oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Pierwszą cześć zajęć edukacyjnych przeznaczyliśmy na oglądanie filmu edukacyjnego oraz prezentacji na temat wynalazków XIX i XX wieku. Następnie sami zamieniliśmy się w małych wynalazców, którzy tworzyli własne urządzenia elektroniczne, korzystając z gry edukacyjnej „Sekrety elektroniki”.
 Drugą część zajęć edukacyjnych rozpoczęliśmy inscenizacją utworu z wykorzystaniem sylwet postaci pt. „Sposób na choroby” M. Skrobacz. Po wysłuchaniu treści dzieci odpowiadały na pytania, wspólnie też wyjaśniliśmy znaczenie słów: mikroby, bakterie i wirusy.  Następnie Smyki wypowiadały się na temat sposobów postępowania w celu uniknięcia chorób: zdrowe odżywianie, uprawianie sportów, dbanie o codzienną higienę i czystość, spędzanie czasu na świeżym powietrzu, itp. Kolejnym zadaniem było rozwiązywanie zagadek, całościowe czytanie wyrazów związanych z higieną oraz wykonanie ćwiczeń w naszych „Kartach pracy”. Jedno z nich polegało na rysowaniu po śladzie, drugie zaś na wyróżnianiu głosek w nagłosie. Na zajęciach popołudniowych bawiliśmy się przy piosence pt. „Czystość to zdrowie”, omówiliśmy jej treść a melodię wykorzystaliśmy do zabaw ruchowych. Rozpoznawaliśmy również instrumenty perkusyjne oraz graliśmy na nich.
W dniu dzisiejszym odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: logopedia, programowanie, j. angielski, matematyka dziecięca.
 



Prowadzimy zdrowy tryb życia
(08-11-2016)
Wtorkowy dzień tradycyjnie rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach tematycznych, gimnastyki, która odbyła się na sali gimnastycznej oraz czytania, w trakcie którego odwiedziła nas mama Jasia.
Na porannych zajęciach oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Przed śniadaniem obejrzeliśmy ilustracje przedstawiające pomysły na kolorowe kanapki – były one inspiracją do zrobienia własnych zdrowych kanapek na śniadanie :)
Na zajęciach edukacyjnych wysłuchaliśmy opowiadania Cz. Janczarskiego, pt. „Bieg z przeszkodami” oraz rozmawialiśmy na temat jego treści. Dzieci odpowiadały na pytania dotyczące postępowania głównego bohatera oraz określały cechy jego charakteru. Zastanawialiśmy się też, co wpłynęło na zmianę w postawie zajączka  oraz oceniliśmy postępowanie jego przyjaciół.  Następnie wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: „Co trzeba robić, aby być zdrowym?”, a nasze odpowiedzi zapisywaliśmy na paskach papieru, które przyklejaliśmy wokół koła z zapisanym pytaniem, tworząc w ten sposób promyki słońca. Na  zakończenie podczas zabawy orientacyjno-porządkowej “Zdrowe czy niezdrowe?”, dzieci po rozpoznaniu zdrowego produktu klaskały w dłonie i mówiły “tak”, natomiast po rozpoznaniu produktu niezdrowego kucały, uderzały dłońmi o podłogę i powtarzały słowo “nie”. W drugiej części zajęć Smyki wysłuchały wiersza S. Łukasika pt.  „Kanapkowy statek” oraz obejrzały film edukacyjny dotyczący zdrowego odżywiania: http://www.scholaris.pl/zasob/50101?bid=0&iid=&query=zdrowe+od%C5%BCywianie&api=
Świetnie bawiliśmy się podczas ilustrowania treści wiersza “Ćwiczymy razem”.
Dzieci wykonały również zadanie na karcie pracy  polegającą na określeniu ostatniej głoski w nazwach przedmiotów, a następnie namalowaniu obok każdego zdjęcia przedmiotu, rośliny lub zwierzęcia, których nazwy rozpoczynają się właśnie takimi głoskami. Smyki rysowały także szlaczki, najpierw po śladach, a potem samodzielnie.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: język angielski, dziecięca matematyka oraz akademia plastyczna, w trakcie której wykonaliśmy MEGA MARCHEWKI.
 
 



Prowadzimy zdrowy tryb życia
(08-11-2016)
Wtorkowy dzień tradycyjnie rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach tematycznych, gimnastyki, która odbyła się na sali gimnastycznej oraz czytania, w trakcie którego odwiedziła nas mama Jasia.
Na porannych zajęciach oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Przed śniadaniem obejrzeliśmy ilustracje przedstawiające pomysły na kolorowe kanapki – były one inspiracją do zrobienia własnych zdrowych kanapek na śniadanie :)
Na zajęciach edukacyjnych wysłuchaliśmy opowiadania Cz. Janczarskiego, pt. „Bieg z przeszkodami” oraz rozmawialiśmy na temat jego treści. Dzieci odpowiadały na pytania dotyczące postępowania głównego bohatera oraz określały cechy jego charakteru. Zastanawialiśmy się też, co wpłynęło na zmianę w postawie zajączka  oraz oceniliśmy postępowanie jego przyjaciół.  Następnie wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: „Co trzeba robić, aby być zdrowym?”, a nasze odpowiedzi zapisywaliśmy na paskach papieru, które przyklejaliśmy wokół koła z zapisanym pytaniem, tworząc w ten sposób promyki słońca. Na  zakończenie podczas zabawy orientacyjno-porządkowej “Zdrowe czy niezdrowe?”, dzieci po rozpoznaniu zdrowego produktu klaskały w dłonie i mówiły “tak”, natomiast po rozpoznaniu produktu niezdrowego kucały, uderzały dłońmi o podłogę i powtarzały słowo “nie”. W drugiej części zajęć Smyki wysłuchały wiersza S. Łukasika pt.  „Kanapkowy statek” oraz obejrzały film edukacyjny dotyczący zdrowego odżywiania: http://www.scholaris.pl/zasob/50101?bid=0&iid=&query=zdrowe+od%C5%BCywianie&api=
Świetnie bawiliśmy się podczas ilustrowania treści wiersza “Ćwiczymy razem”.
Dzieci wykonały również zadanie na karcie pracy  polegającą na określeniu ostatniej głoski w nazwach przedmiotów, a następnie namalowaniu obok każdego zdjęcia przedmiotu, rośliny lub zwierzęcia, których nazwy rozpoczynają się właśnie takimi głoskami. Smyki rysowały także szlaczki, najpierw po śladach, a potem samodzielnie.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: język angielski, dziecięca matematyka oraz akademia plastyczna, w trakcie której wykonaliśmy MEGA MARCHEWKI.
 
 



Gimnastyka buzi i języka
(07-11-2016)
Poniedziałkowy dzień upłynął nam aktywnie. Poranek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami w kącikach zainteresowań, po których odbyła się poranna gimnastyka oraz codzienne czytanie  naszych ulubionych bajek, które wypożyczamy z biblioteki.
Na porannych zajęciach oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Zajęcia edukacyjne, rozpoczęliśmy od przedstawienia tematu oraz planu zajęć. Smyki wysłuchały wiersz pt. “Przyjaciel zajączka”, po wysłuchanej treści dzieci odpowiadały na pytania. Następnie pracowaliśmy na podstawie tablicy demonstracyjnej, gdzie dzieci odpowiadały na pytania dotyczące ilustracji – „co może pomóc chłopcu wyzdrowieć”. Świetną zabawą była zabawa z elementami dramy. Dzieci odgrywały scenki pt. “W odwiedzinach u chorego kolegi/koleżanki”. Bawiliśmy się również w zabawę z wykorzystaniem rymowanki pt. “Gimnastyka”. Na podstawie historyjki o panu Języczku dzieci ćwiczyły narządy artykulacyjne.
Na popołudniowych zajęciach edukacyjnych Smyki wykonały kartę pracy, gdzie zadaniem było nazwać lekarzy przedstawionych na zdjęciach oraz dokończyć szlaczki.
Podczas wyjścia na spacer wyszukiwaliśmy cyferek oraz odczytywaliśmy nazwy ulic, które mijaliśmy.
W dniu dzisiejszym odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: taniec, j. angielski, dziecięce matematyka.
 



Jesienne zagadki. Co można robić w czasie jesiennej szarugi?
(04-11-2016)
Piątkowy poranek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami w kącikach zainteresowań, po których odbyła się poranna gimnastyka oraz codzienne czytanie. 
Na porannych zajęciach oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
 Po śniadanku odbyły się zajęcia edukacyjne, które nauczyciel rozpoczął od przedstawienia tematu oraz celu zajęć (rozwijanie umiejętności liczenia, umiejętność rozwiązywania zagadek - słownych, wzrokowych). Na dobry początek pracowaliśmy na podstawie tablicy demonstracyjnej, na której widniały obrazki kolorowych parasoli, zadaniem dzieci było odpowiadać na pytania: która parasol jest koloru czerwonego, żółtego, zielonego itd., następnie dzieci otrzymały karty z kolorowymi parasolami, ich zadaniem było ustawić się w taki rytm jaki nauczyciel ułożył na dużej karcie. Następnie bawiliśmy się w zabawę relaksacyjną pt. “Krople deszczu”, nauczyciel czytał tekst a dzieci siedzące w kole, wykonywały polecenia na plecach kolegi/koleżanki. Kolejnym punktem zajęć było rozwiązywanie zagadek odnośnie warunków pogodowych. Smyki wykonały także kartę pracy, gdzie ich zadaniem było narysować parasol oraz płaszczyk w odpowiednich kolorach i okienkach.  
Na kolejnej części zajęć edukacyjnych pracowaliśmy także na podstawie tablicy demonstracyjnej, gdzie zadaniem dzieci było podzielenie wyrazów na sylaby oraz głoski. Wykonały też kartę pracy, rysując szlaczki po śladzie oraz zadaniem dzieci było połączyć obrazki, które rozpoczynają się na tą samą głoskę. Mądre Sówki wysłuchały również wiersz pt. „Listopadowe listy”. Następnie dzieci odpowiadały na pytania dotyczące utworu. Dzieci wykonały również kartę pracy gdzie ich zadaniem było nazwać wymienione elementy pogody oraz zmieszać kolory z których następnie powstanie inny kolor. 
W ramach spacerku odwiedziliśmy bibliotekę, gdzie wypożyczyliśmy kolejny zestaw naszych ulubionych bajek.
W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: język angielski, aktywność polonistyczna, teatralna,karate.
 
 



Wędrówki kropli wody
(03-11-2016)
Czwartkowy poranek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami w kącikach zainteresowań, po których odbył się język angielski oraz codzienne czytanie.
Na porannych zajęciach oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy doświadczeniami z wodą, szukaliśmy przedmiotów, które pływają po jej powierzchni lub toną. W trakcie kolejnych doświadczeń skupiliśmy się na różnych stanach skupienia wody oraz szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „Jak powstają chmury?”. Doświadczenia te oraz opowiadanie H. Bechlerowej pt. „Jedna srebrna kropla” pomogły nam zrozumieć zjawisko krążenia wody w przyrodzie. Wyjaśniliśmy je „krok po kroku” na podstawie ilustracji oraz filmu edukacyjnego: https://www.youtube.com/watch?v=3TgO4cNw4NU.
Drugą część zajęć rozpoczęliśmy od zabawy dźwiękonaśladowczej “Słońce, wiatr deszcz”. Zadaniem dzieci było zareagowanie ustalonym dźwiękiem na prezentowaną ilustrację. Następnie wspólnie zastanawialiśmy co to jest mgła, jak wygląda i jak powstaje, nauczyliśmy się również krótkiej rymowanki “Często rano lub wieczorem, mgła otula nas i pole”. Świetnie bawiliśmy się również  podczas tematycznych zabaw z wykorzystaniem folii malarskiej „Idziemy przez mgłę” oraz „Kogo ukryła jesienna mgła?”. Mądre Sówki wykonały również w grupach pracę plastyczną „Późna jesień”, w trakcie tworzenia której zastosowaliśmy różne techniki plastyczne: malowanie oraz przyklejanie pokruszonych, suszonych liści. Na zakończenie dzieci wykonały zadanie w naszych „Kartach pracy”, które polegało na ocenie czy prezentowany ubiór jest adekwatny do późnojesiennej pogody.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: zajęcia z psychologiem, j. angielski, programowanie i taniec.
 



Odgłosy padającego deszczu. Jesienna pogoda.
(02-11-2016)
Poranek Mądre Sówki rozpoczęli od wspólnych zabaw w kącikach tematycznych. Następnie odbyła się gimnastyka oraz czytaliśmy ulubione bajki dzieci.
Na porannych zajęciach tradycyjnie ustaliliśmy dzisiejszy dzień oraz aktualny miesiąc i porę roku. Utrwaliliśmy literki oraz cyferki. Określiliśmy jaka jest dzisiaj pogoda.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza T. Śliwiaka, pt. “Zwariowany parasol”. Dzieci odpowiadały na pytania do tekstu. Wspólnie wymienialiśmy różne rodzaje deszczu: mżawka, kapuśniaczek, rzęsisty deszcz, ulewa.
Oglądaliśmy także zdjęcia późnojesiennej pogody i omawialiśmy jej charakterystyczne cechy.
Podczas zabawy dydaktycznej “Poznajemy pory roku”, dzieci dzieliły nazwy pór roku na sylaby oraz określały charakterystyczne dla nich cechy. Zwróciliśmy szczególna uwagę na cykliczność pór roku.
Rozmawialiśmy również na temat tego, jak ubieramy się wiosną, latem, jesienią i zimą.
Mądre Sówki wykonały także tematyczną kartę pracy polegająca na odszukaniu i przyklejeniu odpowiednio ubranych dzieci przy właściwej porze roku.
Rozmawialiśmy na temat tego, do czego wykorzystujemy wodę.
Dzieci opisywały wygląd wody.
Wysłuchaliśmy piosenkę pt. “Kapie z nieba”. Dzieci następnie odpowiadały na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Bawiliśmy się również w zabawę badawczą pt. “Co pływa a co tonie?” - wspólnie określaliśmy przedmioty (nakrętki, statek papierowy, szpilka, kredka) - dzieci uzasadniały dlaczego szpilka zatonęła a reszta przedmiotów utrzymywała się na wodzie.
Korzystając z uroków jesiennej pogody, wybraliśmy się  na spacer podczas którego odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie dzieci zapaliły symboliczny znicz. W dniu dzisiejszym odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: programowanie, logopedia, j. angielski.   
 



Codzienne hałasy
(27-10-2016)
Poranek tradycyjnie rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach zainteresowań, roztańczonej porannej gimnastyki oraz rozśpiewanego języka angielskiego.
Na zajęciach porannych oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wsłuchania się w otaczające nas dźwięki, określaliśmy czy są one miłe czy niemiłe dla naszych uszu.  Następnie przyszedł czas na zabawę, w trakcie której segregowaliśmy obrazki przedstawiające miejsca i sytuacje, w których poziom hałasu jest przyjemny bądź nieprzyjemny. Rozpoznawaliśmy je i nazywaliśmy, a każdy mógł wyrazić swoją opinię za pomocą karteczek z napisem TAK lub NIE. Dodatkowo wskazana osoba liczyła karteczki z poszczególnymi wyrazami i okazało się, że większość obrazków jednogłośnie zakwalifikowaliśmy do danej grupy. Smyki wykonały również zadanie w swoich „Kartach pracy”, które polegało na skreśleniu zdjęć kojarzących się z nieprzyjemnymi odgłosami. W drugiej części zajęć dzieci wysłuchały historyjki o chorym synku i na podstawie ilustracji z tablicy demonstracyjnej rozmawialiśmy na jej temat. Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytania “Jak wpływa na nas hałas i do czego przebywanie w hałasie może doprowadzić?”. Zastanawialiśmy się także, w jaki sposób można uniknąć hałasu w sali przedszkolnej oraz wykonaliśmy zadanie na karcie pracy, które polegało na wskazaniu miękkich przedmiotów i otoczeniu ich czerwoną pętlą. Smyki starały się też rysować po śladzie bez odrywania ołówka od kartki.
W ciągu dnia dzieci brały udział w zabawie logopedycznej “Porządkujemy kuchnię”, w zabawie orientacyjno-porządkowej „Cicho-głośno” oraz zabawie ruchowej „Spacer wśród dźwięków”.
Mądre Sówki w oczekiwaniu na jutrzejszy bal dyni wykonały pracę plastyczną, która polegała na wyklejeniu konturów pestkami dyni oraz właściwym jej pokolorowaniu tak, aby dynia przekształciła się w Jack O’Lantern.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: j. angielski, programowanie i taniec.
 



Dźwięki wokół nas
(26-10-2016)
Środowy poranek upłynął nam na wspólnych grach i zabawach własnych. Następnie odbyła się poranna gimnastyka (uczyliśmy się grać w zbijaka) oraz czytanie. Po śniadaniu przystąpiliśmy do zajęć porannych, na których oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą z wykorzystaniem wiersza autorstwa M. Barańskiej. Zadaniem dzieci było zademonstrować ruchem jego treść:
Tu mam głowę.
Kto mi powie,
ile włosów mam na głowie?
Tu mam oczka
do mrugania,
a tu uszy
do słuchania.
Następnie przyszedł czas na zabawę „Słuchamy uważnie”, podczas której zadaniem dzieci było odliczenie tylu patyczków, ile usłyszeli dźwięków. Kolejną zabawą rozwijającą umiejętności liczenia  było „Oblicz i zagraj” – zadaniem dzieci było ułożenie przed sobą odpowiedniej liczby patyczków oraz rozwiązanie i wskazanie odpowiedniego wyniku w zadaniu podyktowanym przez nauczyciela. W drugiej części zajęć Smyki wysłuchały piosenki pt. „Nasze uszy słyszą świat”, wspólnie omówiliśmy jej treść, a melodię wykorzystaliśmy do zabaw ruchowych.
Na popołudniowych zajęciach pracowaliśmy z tablicą demonstracyjną. Zadaniem dzieci było wyjaśnić różnice w nazwach obrazków i podać głoskę, którą te nazwy się różniły. Następnie bawiliśmy się w “Policz, ile razy?” - zadaniem dzieci był bieg po sali, na hasło np.: „Sześć!”, dzieci wykonywały dane polecenie (np.: tupanie, podskoki, skok na jednej nodze, przysiady) odpowiednią ilość razy. Ćwiczenia doskonalące percepcję słuchową towarzyszyły nam również na zajęciach logopedycznych.
Dzisiejsze zajęcia dodatkowe: programowanie, język angielski oraz dziecięca matematyka wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.  
 



Słyszę, widzę, czuję, próbuję
(25-10-2016)
Poranek rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach tematycznych. Następnie odbyła sie poranna gimnastyka oraz poranne czytanie, na którym Smyki wysłuchały przygód Albina. Po wysłuchanym fragmencie, dzieci odpowiadały na pytania dotyczące treści. 
Na porannych zajęciach ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąca oraz porę roku, określiliśmy także pogodę. Utrwaliliśmy również literki oraz cyferki.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy rozwijającej zmysł dotyku “Odszukaj to, o co proszę” oraz zabawy rozwijającej analizę i syntezę słuchową “Co widzisz, co słyszysz?”.
Było to wstęp do zajęc dotyczących zmysłów.
Następnie nauczycielka zaprezentowała dzieciom obrazki przedstawiające: nos, oko, ucho, język i dłoń. Zadaniem smyków było rozpoznać przedstawione części ciała i określić do czego one służą. Dzieci dowiedziały się, że mamy pięć zmysłów za pomocą których możemy jak najlepiej odbierać, to co nas otacza.
Po wysłuchaniu opowiadania K. Nowackiej, pt. “Klocki”, wspólnie wyjaśniliśmy sobie pojęcie przedszkole integracyjne.
Świetnie bawiliśmy się rysując na plecach kolegi proste obrazki. W ten sposób dzieci uwrażliwiały się na zmysł dotyku. Mądre Sówki dowiedziały się również, że dzięki zmysłowi dotyku ludzie niewidomi mogą czytać, a książki są dla nich napisane alfabetem składającym się z wypukłych znaków punktowych odpowiadających literom lub wyrazom.
Dzieci podawały również przykłady smaków i potraw, które maja takie smaki, np. słodki-cukier, ciastko, itd.
Dzieci wykonały także tematyczne karty pracy. Pierwsza polegała na przyklejeniu napisów tak obok zdjęć kojarzących się z przyjemnymi zapachami, a wyrazu nie obok zdjęć kojarzących się z nieprzyjemnymi zapachami.
Dzieci miały również za zadanie wskazać górę, dół, prawą i lewa stronę kartki. W odpowiednich miejscach należało narysować coś słodkiego, kwaśnego, gorzkiego i słonego.
W dniu  dzisiejszym odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: j. angielski, j. rosyjski oraz akademia plastyczna.
 



test
(24-10-2016)
test



Poprzednie   Następne
 
do góry

©2008 -