Rekrutacja Cennik Kontakt Dokumenty Dlaczego my?


Aktualności
Komunikaty
Archiwa
Foto - archiwum
O Akademii
Kadra
Co nas wyróżnia Nowość
Zajęcia adaptacyjne
Zajęcia programowe
Zajęcia dodatkowe
Plan dnia Smyka
Jadłospis
Strefa Rodzica Nowość
Oczytani
Teatr Rodziców
Przedszkole pod chmurką
Polecamy







Archiwalne codzienniki

Codziennik Tygrysków 14-15 Codziennik Pszczółek 14-15
Codziennik Smerfów 14-15 Codziennik Maluszków 14-15
Codziennik Sprytnych Krasnoludków Codziennik Małych Odkrywców
Codziennik Mądrych Sówek Komunikaty do 2018

Codziennik Pszczółek 14-15


Zwierzęta na łące.
(11-05-2015)
Zajęcia edukacyjne piątkowe polegały na powtórzeniu wiadomości z zakresu zwierząt i roślin zamieszkujących łąkę. Dzieci odpowiadały na pytania w formie quizu. Losowały karteczki z pytaniami, za każdą dobrą odpowiedź otrzymywały punkt w postaci kwiatka z bibuły. Wykonaliśmy zabawę "Tyle samo" Ciocia rozkładała 3 obręcze. Do jednej z nich wkładała 6 sylwety motyli. Zadaniem dzieci było utworzyć kolejne zbiory sześcioelementowe z wykorzystaniem sylwet pszczół i biedronek. Następnie dzieci  wspólnie przeliczały elementy w zbiorach. Wykonaliśmy zabawę "Biedronki" Ciocia prezentowała dzieciom 4 sylwety biedronek z różną liczba kropeki. Wybrane dzieci liczyły kropki i określały, która biedronka ma najmniej kropek, a która najwięcej. Układały biedronki według malejącej liczby kropek. Wykonaliśmy ćwiczenia w kartach pracy oraz pracę plastyczną "Motyle". Dzieci wyklejały kolorową bibułą wzorki na skrzydłach motyli. W dniu dzisiejszym Dzień Bohatera miała nasza Pszczółka Amelia - naszymi gośćmi byli rodzice Amelki . Zajęcia były nietypowe, ponieważ nasza sala zamieniła się w studio fotograficzne. Rodzice Amelki  przynieśli do przedszkola profesjonalny sprzęt fotograficzny wraz z tłem. Rodzice wykonali  dzieciom zdjęcia.  Dzieci miały możliwość obejrzenia na żywo sprzętu fotograficznego, a także, dzieci  z pomocą rodziców wykonywały zdjęcia - fotografując swojego kolege. Dzień był pełen wrażeń. Odbyły się również zajęcia komputerowe oraz zajęcia taneczne.



Dziwny świat.
(11-05-2015)
Czwartkowy poranek rozpoczął się od zabaw w kącikach zainteresowań, porannej gimnastyki i słuchania wierszy J. Tuwima. Zajęcia edukacyjne były poświęcone w dalszym ciągu utrwalaniu wiadomości dotyczacych zwierzat i roślin łąkowych. Dzieci wysłuchały wiersza pt. "Łąka", następnie  odpwiadały na zadawane przez Ciocie pytania - kształciły uważne słuchanie. Dzieci wykonały wspólnie plakat pt. "Łąka" - Pszczoły otrzymały od Cioci obrazki przedstawiające rośliny oraz zwierzeta łąkowe, wycinały je oraz przyklejały na papier bristolu. Następnie rysowały kwiaty, trawy, niebo, słońce - tworząc piękny krajobraz łąkowy.Wykonaliśmy zabawę pt.  "Żabki na łące"  dzieci naśladowały żabki skaczące po łące oraz bociana polujące na swój przysmak.Odbyły się   zajęcia edukacyjne podczas, których dzieci kształciły umiejętność orientacji przestrzennej prawa , lewa strona, tył, przód - wykonaliśmy zabawę pt. "Zrób krok do przodu"
 



Poznajemy pszczołę.
(11-05-2015)
Środowy poranek dzieci rozpoczeły od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki i wysłuchania bajki. Na zajęciach edukacyjnych dzieci przypomniały sobie nazwy zwierząt łąkowych oraz bliżej poznały znaczenie pszczoły. Jakie korzyści przynosi nam pszczoła: zapyla kwiatki, dostarcza miód. Ciocia przyniosła do przedszkola miód, dzieci miały możliwość skosztowania i przekonania się o jego smaku Zwróciła uwagę na wartości odżywcze miodu. Następnie rozkładała w dowolnej kolejności historyjkę obrazkową, a zadaniem dzieci  było uporzadkowanie jej w odpowiedniej kolejności. Zabawiliśmy się w zabawę "Z kwiartka na kwiatek "Na podłodz  zostały rozłożone kolorowe szarfy kwiatki. Dzieci poruszały się między nimi w rytm akompaniamentu tamburynu, naśladując bzyczenie pszczół. Kiedy Ciocis przestawała grać, pszczółki wskakiwały i wyskakiwały z szarf. Na zajęciach edukacyjnych plus dzieci utrwalały sobie nazwy figur geometrycznych, układając z nich różne obrazki np. dom, drzewo, kota. Odbyły się zajęcia taneczne.
 



Na wiosnnej łące.
(11-05-2015)
Na wtorkowych zajęciach edukacyjnych z  dzieci w dalszym ciągu i poznawały nazwy zwierząt zamieszkujących łąkę oraz nazwy roślin rosnących na łące. Dzieci rozwijały umiejętności przedstawiania rzeczywistości w formie plastycznej. Dzieci pracowały na kartkachj A3 bloku technicznego. Wyklejały z plasteliny owady i zwierzęta łąkowe. Malowały  łąkę różnymi odcieniami zieleni wykorzystując pędzel i farby. Następnie po zakończeniu pracy wszystkie dzieci sprzatały swoje miejsca pracy. Wszystkie wykonane prace zostały wywieszone na wystawie przedszkolnej. Odwiedziliśmy również  nasz pszczółkowy plac zabaw.  
 



Na łące.
(04-05-2015)
Poniedziałkowy poranek  rozpoczęliśmy od zabaw w kącikach zainteresowań oraz porannej gimnastyki. Smyki rozgrzały swoje ciałka w rytmach pszczółkowej muzyki. Na zajęciach edukacyjnych dziś  Smyki  zapoznały się ze światem roślin i zwierząt zamieszkujących łąkę.  Ciocia zaprezentowała ilustracje przedstawiające rośliny i zwierzęta. Każde dziecko wybierało ilustracje z danym zwierzątkiem lub rośliną wymieniało nazwę i opisywało je. Dzieci poznały nazwy  zwierząt takich,   jak  (pszczoła, osa, biedronka, żuk, motyl, ważka, zając, żaba, rosówka, dżdżownic, bocian, mysz) oraz  roślin łąkowych ( mak, chaber, rumianek, koniczyna, kaczeńce,  różnego typu trawy). Ciocia przeczytała wiersz „Łąka”, następnie zadawała dzieciom  pytania do wiersza  - doskonaląc umiejętności wypowiedzi  na zadany temat na postawie własnych spostrzeżeń. Następnie zabawiliśmy się w zabawę ruchową pt „Spacer po łące” – dzieci poruszały się po sali, naśladując owady i zwierzęta, które można spotkać na łące np. szybko poruszające się drobnymi kroczkami mrówki, bzyczące pszczoły,  lekko machając rękami,  naśladując  latające motyle, chodząc wolno jak ślimaki, skacząc jak żabki. Następnie Ciocia rozkładały na dywanie sylwety kwiatów . Dzieci podnosiły je  i udawały, że wąchają (wdech nosa), a potem że zdmuchują  z nich pyłek (wydech ustami). Na zajęciach  edu plus dziś dzieci w dalszym ciągu utrwalały literkę T, t. Powtórzyliśmy również alfabet, nazwy miesięcy.  Dziś odbyły się zajęcia rytmiczne oraz odwiedziliśmy nasz smykowy plac zabaw J.
 



Ile jest owadów?
(04-05-2015)
Czwartkowy dzień  grupa smerfów rozpoczęła od gier i zabaw dowolnych.  Przed śniadaniem braliśmy aktywny udział w porannej gimnastyce oraz wysłuchaliśmy kilku przygód Reksia.  Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy przy piosence pt. :”Motylki”  oraz zabawy ruchowej kształtującej postawę ciała pt. : „ Kwiatek Rośnie”. Głównym tematem zajęć były owady. Przy pomocy tablicy demonstracyjnej powtarzaliśmy nazwy małych zwierząt (motyl, biedronka, pszczoła, osa, konik polny, ważka). Dzieliliśmy rytmicznie na sylaby z klaskaniem nazwy owadów.  Na zajęciach plastycznych stworzyliśmy  Śmieciozaura. Potwora , który zjada śmieci. Wykonany został  z rzeczy, przedmiotów które były nam już w domu nie potrzebne i nie użyteczne. Za to nam się bardzo przydały !!! ;-) Po południu wybraliśmy się do Akademii Prymusa na występ czeczeńskiego  zespołu Dzieci Sintaru- w ramach Międzynarodowego Dnia Tańca. Były tańce, śpiewy , które zrobiły na nas ogromne wrażenie!!! Zapraszamy do galerii i na FB! 
 



Międzynarodowy Dzień Tańca
(29-04-2015)
Środowy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych, malowaniu przy stolikach, porannej gimnastyki oraz czytaniu bajek.
Zaraz po śniadaniu, w trakcie krótkiej rozmowy wspomnieliśmy o przypadającym dzisiaj Międzynarodowym Dniu Tańca. Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytania: „Co to jest taniec?’, „Po co tańczymy?”, „Czy lubimy to robić?”. Na rozmowę nie mięliśmy zbyt dużo czasu, ponieważ byliśmy umówieni na wizytę w „Fabryce” Centrum Rekreacji i Odnowy Dance&Fitness. Tam czekało na nas mnóstwo atrakcji. Na początek Pani Ania przeprowadziła profesjonalną rozgrzewkę. Po wyczerpującym wstępie, przyszedł czas na zabawy ruchowe przy muzyce. Rozgrzani i pełni energii, z uśmiechem na ustach uczyliśmy się układu choreograficznego. Po powrocie, w przedszkolnym ogrodzie wszyscy wspólnie zatańczyliśmy do naszych ulubionych rytmów poznanych na zajęciach tanecznych.
Dziś odbyły się również zajęcia taneczne i  komputerowe.



Podwodny świat
(28-04-2015)
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych. Na porannej gimnastyce tańczyliśmy do naszych ulubionych rytmów disco oraz rozciągaliśmy mięśnie. Następnie przeszedł czas na odpoczynek, podczas którego Ciocia przeczytała nam bajki p.t. „Czerwony Kapturek”, „Brzydkie Kaczątko”, a także „Kopciuszek”.
Na zajęciach edukacyjnych Pszczółki poszerzały swoją wiedzę o świecie roślin i zwierząt rozwiązując zagadkę słowną.
Potrzebna roślinom, zwierzętom,
wszyscy ją pijemy.
Bez niej nie byłoby życia,
Nią się też myjemy.         (woda)
Dziś zajęliśmy się również roślinami i zwierzętami żyjącymi głęboko w wodzie.  Obejrzeliśmy film p.t. „Podwodny świat” , następnie wykonaliśmy pracę plastyczną o tym samym tytule. Z książeczek wyjęliśmy elementy karty i zginaliśmy je wzdłuż wytłoczonej linii.  Kolejno naklejaliśmy szablony morskich zwierząt na kartkę z bloku tak, aby ich odgięte fragmenty odstawały od kartki. Na koniec dorysowywaliśmy kredkami pastelowymi dodatkowe elementy podwodnego świata.
Na zajęciach edukacyjnych plus poznaliśmy literkę „T”. Dopasowywaliśmy obrazki do wyrazów zaczynających się tą literą oraz szukaliśmy jej w innych wyrazach. Na konie uczyliśmy się ją pisać po śladzie.
Dziś odbyła się również gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna na sali gimnastycznej
 



Woda potrzebna do życia
(28-04-2015)
Poniedziałkowy poranek upłynął nam przy zabawach i grach dowolnych, porannej gimnastyki oraz czytaniu bajek.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy obserwacją przyrody. Pszczółki po raz kolejny wcieliły się w rolę obserwatorów. Tym razem sprawdzały jakie zmiany zaszły po deszczowej pogodzie oraz jak bardzo woda jest potrzebna roślinom .
Po powrocie bawiliśmy się w „Jaka jest woda?”. Ciocia rozdała Dzieciom kubeczki z wodą. Smyki poznawały wodę wszystkimi zmysłami (oglądały, wąchały, dotykały, smakowały). Określały cechy wody: przezroczysta, bez zapachu, mokra, zimna, ciepła słona, słodka bez smaku.
Następnie bawiliśmy się w „Gdzie mieszka woda?”. Dzieci podawały własne propozycje, następnie Ciocia zaprezentowała ilustracje przedstawiające: morze, jezioro fontannę, kran, wodospad, chmury, kwiatek, śnieg, źródło rzeki. Oglądając globus dowiedzieliśmy się, że woda zajmuje większość powierzchni   Ziemi oraz, że woda jest także w ziemi, skąd czerpią ją rośliny.
Na koniec wykonaliśmy zabawę ruchową „Skoki przez rzekę”. Ciocia położyła na dywanie 2 liny (rzeki) równolegle do siebie. Pszczółki przeskakiwały obunóż wzdłuż rzeki oraz z jednej i z drugiej strony.
Dziś odbyła się również rytmika.
 



Liczę zwierzęta.
(24-04-2015)
Początek dnia rozpoczęliśmy od zabaw w kącikach zainteresowań, następnie rozgrzaliśmy nasze ciałka, a na koniec Ciocia przeczytała bajkę. Na zajęciach edukacyjnych doskonaliliśmy tworzenie zbiorów oraz porównywanie liczebności w zbiorach. Zabawiliśmy się ”Segregujemy zwierzęta” Ciocia przypinała na tablicy ilustracje stajni, pastwiska dla krów i zagrody dla owiec. Na dywanie rozkładała sylwety zwierząt, które dzieci przyczepiały do tablicy zgodnie z instrukcją np. w stajni są 4  konie, na pastwisku pasie  się 5 krów. W zagrodzie jest 6 owiec. Dzieci porównywały liczebność zwierząt – określały, których jest najmniej, których jest najwięcej. O ile więcej jest krów niż koni,  o ile mniej jest krów niż owieczek, co zrobić, żeby wszystkich zwierząt było tyle samo co koni itp. Wykonaliśmy też zabawę ruchowa „Zwierzęta”.  Dzieci poruszały się w rytm skocznej muzyki. Na przerwę w nagraniu zatrzymywały się Na hasło : Dzieci, których dotykała, zamieniały  się w koniki i szły do stajni. Dzieci, które zostały dotknięte wchodziły do obręczy oznaczonej obrazkiem konia. Ciocia ponownie włączała muzykę, pozostałe dzieci poruszały się w jej rytm. Na przerwę w nagraniu Ciocia dotykała kolejnych dzieci – kaczuszek i zapraszała je do obręczy- stawu, następnie dzieci – kurki zapraszała do kurnika. Na zakończenie dzieci określały, ile zwierząt jest w danej obręczy i mówiły, których jest najmniej, najwięcej, tyle samo. Dziś byliśmy na długim spacerku. Odbyły się zajęcia taneczne. Na zajęciach popołudniowych  Pszczółki wykonały opowiadanie miesiąca „Zwierzęta podwórkowe”.
 



rodziny zwierząt
(23-04-2015)
Dzisiejszy słoneczny poranek rozpoczęliśmy od zabaw i porannej gimnastyki. Zajęcia edukacyjne poświecone były w dalszym ciągu utrwalaniu wiadomości o zwierzątkach mieszkających na wsi. Dzieci zabawiły sie w zabawę dydaktyczną . Ciocia stopniowo odsłaniała ilustracje przedstawiające dowolne zwierzę, a dzieci jak najszybciej starały się podać jego nazwę. Następnie dzieliły nazwy zwierząt na sylaby. Wykonaliśmy zabawę "Rodziny zwierząt" - Ciocia rozkładała sylwety dużych i małych zwierząt. Dzieci łączyły je w rodziny i nazywały: krowa-byk-cielę, kura-kogut-kurczę, klacz-koń-źrebię, owca-bara-jagnię, kaczka-kaczor-kaczątko, koza-kozioł-koźlątko. Wykonaliśmy równie ćwiczenie "Co tu nie pasuje" wśród zwierząt hodowlanych znajdowały się inne zwierzęta. Zadaniem dzieci było zakreślenie pętlą tego zwierzątka, które nie pasuje do  grupy zwierząt hodowlanych. Zabawiliśmy się w zabawę ruchowa "Do domu gąski". Dziś "Dzień Bohatera" obchodziła nasza Pszczółka Maja. Nasza Pszczółka przyniosła do przedszkola swoje ulubione zabawki i książki i pokazała je swoim kolegom i koleżankom z grupy. Jutro dalszy ciąg "Dnia Bohatera" naszej Pszczółki. Dziś w przedszkolu obchodziliśmy "Dzień Ziemi", w ramach tego święta Smyki wyruszyły razem z Ciociami na spacer podczas, którego zbieraliśmy śmiecie wyrzucone przez innych ludzi. Smyki wiedzą, że zaśmiecanie środowiska nie jest właściwym zachowaniem. Jasne jest dla dzieci, ze wszyscy ludzie powinni dbać o środowisko i nie zaśmiecać naszej kochanej Ziemi.  Dziś odbyły się również zajęcia taneczne. 
 



Wycieczka do Granicy
(17-04-2015)
 
Zaraz po wczesnym śniadanku wybraliśmy się na wycieczkę Do Puszczy Kampinoskiej w poszukiwaniu wiosny.
Na początek udaliśmy się do Muzeum Puszczy Kampinoskiej, gdzie czekała na nas Pani,  która opowiedziała nam o najważniejszych zasadach jakie panują w lesie, a następnie pokazała nam kory drzew jakie są w Puszczy i wytłumaczyła jakie są ich właściwości.  Zaraz potem przeszliśmy do pomieszczenia, gdzie znajdowała się wystawa  eksponatów zwierząt, które można spotkać w Puszczy Kampinoskie. Pani Przewodniczka krótko opowiedziała nam o każdym zwierzątku poczym wszyscy mogliśmy podejść do podestu i zobaczyć go z bliska. Eksponaty bardzo nam się podobały.
Po wyjściu z Muzeum przeszliśmy do wystawy plenerowej „Polskie Parki Narodowe”
Następnie wyruszyliśmy na spacer ścieżką dydaktyczną „Skrajem Puszczy”. Obserwowaliśmy piękną przyrodę oraz delektowaliśmy się świeżym powietrzem.
Wracając Aleją Trzeciego Tysiąclecia podziwialiśmy piękne dęby zasadzone przez ważne osobistości ze świata polityki i nie tylko.
Najbardziej podobały nam się zabawy i zajęcia edukacyjne w plenerze, na których Ciocie przeprowadziły quiz wiedzy o Puszczy Kampinoskiej.
 



EKOZDZISŁAW
(16-04-2015)
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań oraz malowaniu przy stolikach.  Na porannej gimnastyce rozciągaliśmy i rozgrzewaliśmy nasze mięśnie, a także wyginaliśmy nasze ciała do ulubionych rytmów disco. Następnie przyszedł czas na odpoczynek, w czasie którego Ciocia przeczytała nam  opowiadanie pt. „Martynka poznaje świat”.
Po śniadanku odbyły się zajęcia edukacyjne, na których rozwijaliśmy naszą motorykę małą poprzez malowanie farbami zwierzątek egzotycznych.
Następnie wybraliśmy się do Akademii Prymusa na przedstawienie pt. „EKOZDZISŁAW i jego dobre rady na odpady”.  Matka natura od dłuższego czasu otrzymuje niepokojące wieści dotyczące stanu przyrody. Okazuje się, ze ktoś bezkarnie zostawia śmieci w lesie, nad rzeką aż roi się od butelek po napojach i opakowaniach po słodyczach, a na łące nie ma skrawka czystego miejsca. Tylko jedna osoba w tym Królestwie Natury potrafi wykryć sprawcę tych występków i nauczyć innych, jak należy dbać o przyrodę. Tym kimś jest EKOZDZISŁAW – mądry i odważny rycerz Jej wysokości Matki Natury. Na miejscu okazuje się jednak, że sprawa wcale nie jest taka prosta, ponieważ zamieszany jest w nią złośliwy i niezwykle przebiegły Lord Niedbajo. Nie dość, że sam nie dba o porządek, to jeszcze prowadzi firmę „Gdzie Popadło” zajmującą się „Śmieceniem na życzenie” i „wyrzucaniem na żądanie”
W zabawny sposób dowiedzieliśmy się, dlaczego należy segregować śmieci, co zrobić by było ich mniej, co to jest „Recykling” i odnawianie źródła energii.
Dziś odbyło się również karate.
 



Słoń i tukan
(15-04-2015)
Środowy dzień rozpoczęliśmy ja zwykle od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań, malowaniu przy stolikach, konstruowaniu budowli z klocków, porannej gimnastyki oraz czytaniu bajek.
Zaraz po śniadanku czekała na nas niespodzianka. Pszczółki i Smerfy zostały zaproszone do bajlandii z okazji 5 urodzin Huberta z gr. Smerfów. Tam również świętowaliśmy urodziny Frania U. z naszej grupy J.
Na miejscu czekały na nas ścianki wspinaczkowe, baseny z tysiącem kolorowych piłeczek, zjeżdżalnie z krętymi spiralami i rurami oraz batuta do samego nieba J. Wszyscy świetnie się bawiliśmy!
Po powrocie odbyły się zajęcia edukacyjne, na których Ciocia zaprezentowała  nam  ilustracje przedstawiające tukana oraz słonia. Opisywaliśmy wygląd ptaka, a potem Ciocia opowiedziała nam o jego zwyczajach.
Następnie Ciocia pokazała nam ilustrację przedstawiającą  słonia. Pszczółki opowiadały o tym zwierzęciu oraz opisywały jego wygląd.
Na koniec  wykonaliśmy figurki słonia i tukana.
Dziś odbyły się również zajęcia komputerowe
 



Prawa ręka, prawa noga
(14-04-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam przy zabawach dowolnych w kącikach zainteresowań, porannej gimnastyce oraz czytaniu naszych ulubionych bajek.
Na zajęciach edukacyjnych  kształtowaliśmy umiejętności rozróżniania prawej strony.
Na początek Ciocia zawiązała wszystkim Pszczółkom na prawej rączce kolorową tasiemkę. Następnie podała każdemu dłoń w geście powitania. Potem Dzieci kolejno witały się ze sobą, pilnując prawej dłoni.
Bawiliśmy się też w zabawę pt.  „Po prawej stronie”. Pszczółki siedziały w kole na dywanie, a Dziecko wskazane przez Ciocię wymieniało imię kolegi bądź koleżanki siedzącej po jego prawej stronie.
Wykonaliśmy również zabawę  „Części ciała”. Pszczółki stojąc w kole wykonywały polecenia: Prawą ręką wskażcie prawą nogę (prawe kolano, prawe oko, prawe ucho).
Na koniec zaczęliśmy naukę piosenki z pokazywaniem  pt. „Idziemy do zoo”.
Na zajęciach edukacyjnych plus poznaliśmy literę „P”. Oglądaliśmy obrazki przedstawiające różne rzeczy, warzywa i owoce zaczynające się tą literą oraz spośród rozsypanych wyrazów wybieraliśmy te, które zawierały literkę „P” na początku, w środku bądź na końcu.
Dziś odbyła się również gimnastyka korekcyjna.
 



Zwierzęta w zoo
(14-04-2015)
Poniedziałkowy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych, malowaniu przy stolikach, porannej gimnastyki oraz czytania bajek.
Na zajęciach edukacyjnych nabywaliśmy umiejętności rozróżniania zwierząt egzotycznych. 
Na początek wysłuchaliśmy wiersza Agnieszki Frączek pt. "Chichopotam", a następnie wspólnie omówiliśmy jego treść. Ciocia pokazała nam zdjęcia przedstawiające różne zwierzęta egzotyczne, a Dzieci podawały ich nazwy po polsku i po angielsku. Ciocia wyjaśniła także, że każde z nich żyje na wolności w różnych krajach na świecie oraz, że w Polsce żyją na wolności takie zwierzęta, jak np.: niedźwiedzie, wilki, sarny, zające, orły.
Rozmawialiśmy również na temat tego, co to jest zoo i jak należy się w nich zachowywać: Dlaczego ludzie zakładają ogrody zoologiczne?, Dlaczego w zoo nie wolno karmić zwierząt?, Co mogłoby się stać, gdybyśmy w zoo zaczęli głośno krzyczeć?, Czego jeszcze nie powinniśmy robić w zoo?
Ciocia połozyła na dywanie dwie obręcze: niebieską, która oznaczała wodę, i żółtą, która oznaczała ląd. Między nimi rozłożyła zdjęcia przedstawiajace zwierzęta spotykane w zoo. Pszczółki kolejno wybierały 1 zdjecie, nazywały zwierze (po polsku i po angielsku) jakie się na nim znajdowało i mówiły w jakim środowisku ona żyje (wodnym czy lądowym). Potem umieszczały zdjęcia w odpowiedniej obręczy.
Cioica recytowała Dzieciom wiersze Jana Brzechwy, a następnie Pszczółki uczyły się jednego z nich na pamięć. 
Na koniec wykonaliśmy zabawę pt. "Wąż". Dzieci siedząc na dywanie, kreśliły ręką "ósemki" naśladując ruchy węża.
Tego dnia odbyła się również rytmika.



Prawa strona.
(10-04-2015)
Wiosenny piątkowy poranek rozpoczeliśmy od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki oraz czytania bajek. Na początku zajęć ustaliliśmy kalendarz pogody, dzieci ustaliły jaką mamy porę roku, jaki miesiąc i dzień. Dzieci zawiązane miały na prawej rączce kolorowe tasiemkę. Następnie Ciocia podawała prawą dłoń dziecku siedzącemu z prawej strony. (Witała się z każdym). Dzieci kolejno podawały sobie dłonie, witając się. Następnie Ciocia prosiła dzieci aby podniosły do góry prawe rączki, opuściły je i podniosły rączki bez tasiemki. Zaznaczając, że jest to lewa rączka. Potem dzieci ustawiły się w pociągu i usiadły na dywanie: Ciocia poprosiła każde dziecko, aby powiedziało co znajduje się po prawej stronie rączki, a co po lewej stronie. Zabawiliśmy się w zabawę pt. "Odszukaj swoich przyjaciół" Ciocia rozkładała w dowolnych miejscach sali kolorowe obręcze. Były one w takich kolorach, w jakich sa tasiemki zawiązane na ręku. Dzieci spacerowały w rytm dźwięków wydawanych przez kołatkę. Gdy nastąpiła cisza, każde dziecko wskakiwało do obręczy, która była w takim samym kolorze jak jego tasiemka. Zabawę powtarzaliśmy kilkakrotnie.
Wykonaliśmy ćwiczenia z karty pracy. Dzieci liczyły, ile balonów dziewczynka trzyma w prawej ręce i tyle samo dorysowywały w drugiej. Odbyły się zajęcia logopedyczne oraz zajęcia taneczne. Powtórzyliśmy również naszą inscenizację "Ptaki-dziuplaki" oraz  piosenkę "Bocian kle-kle" . Smyki odwiedziły także plac zabaw.
 



Co ludzie robią w parku?
(09-04-2015)
Pogodny czwartek rozpoczęliśmy od zabaw w kącikach zainteresowań, porannej gimnastyki oraz czytania bajek. Zajęcia edukacyjne poświęcone były w dalszym ciągu wiadomościom dotyczącym,  jakie zwierzęta i rośliny można zobaczyć w parku. Na początku zajęć dzieci przypomniały sobie, jaką mamy porę roku, jaki miesiąc zakończył się, a jaki rozpoczął. Ustaliliśmy również pogodę na naszym  smykowy kalendarzu. Następnie Ciocia rozłożyła dzieciom 4 obrazki. Pierwszy przedstawiał rodziców i dziecko, którzy jadą na rowerach (dziecko jadące pośrodku). Na drugim dziecko wyprzedzało rodziców (jechało jako pierwsze). Na trzecim dziecko przewróciło się, skaleczyło kolano. Na czwartym dziecko siedziało na ławce, a mama zakładała dziecku opatrunek. Dzieci przyglądały się obrazkom. Osoba wskazana przez Ciocię układała ilustracje w odpowiedniej kolejności. Następnie dziecko starało się opisać słownie zdarzenie zilustrowane na obrazkach. A na koniec wymyślał zakończenie.  Dzieci zastanawiały się, co można robić w parku (czytać książkę, biegać, spacerować, jeździć na rolkach, bawić się na placu zabaw). Ciocia umieszczała na tablicy odpowiednie ilustracje.
Wykonaliśmy zabawę naśladowczą. Chętne dziecko naśladowało ruchem czynność, którą można robić w parku. Pozostałe dzieci odgadywały, co pokazuje kolega. Osoba, która podała poprawną odpowiedź, pokazywała inną czynność. Wykonaliśmy ćwiczenia z karty pracy. Dzieci nalepiały rowerzystów blisko mostka i jak najdalej od niego. Rysowały po śladzie korony drzew. Nauczyliśmy się nowej wiosennej piosenki pt. „ Bocian kle-kle”. Dziś odwiedziliśmy nasz smykowy plac zabaw. Odbyły się zajęcia karate. 
 



Park wiosną.
(08-04-2015)
Środowy poranek rozpoczeliśmy tradycyjnie od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki oraz czytania bajek. Następnie zaraz po śniadanku odwiedził nas gość. Z okazji Światowego Dnia Zdrowia nasze przedszkole odwiedził  pan doktor internista. Zaprezentował nam całe wyposażenie lekarza: stetoskop, patyczki do sprawdzania stanu jamy ustnej, torbę lekarską wraz z całym wyposażeniem. Pan doktor opowiedział  Smykom, jak wygląda  jego codzienna praca, opowiedział dzieciom jak dbać o zdrowie. Co nalezy robić, aby być zdrowym: przedewszystkim zdrowo się odżywaiać, być aktywnym ruchowo, pić dużo wody, dbac o higienę. Na zajęciach edukacyjnych rozmawialismy jak wygląda park wiosną. Dzieci oglądały ilustracje przedstawiające park wiosną. Opisywały  roślinki i zwierzęta, jakie żyją w parku: kret, wiewiórka, wróbel, szpak, gołąb, pierwsze pojawiające się przebiśniegi,  ssanki, stokrotki, bratki. Ciocia zaprezentowała ilustracje z wiosennymi bratkami. Dzieci przyglądały się wyglądowi kwiatka, zwracając szczególną uwagę na poszczególne części rosliny: korzeń znajdujący sie pod ziemią, łodygę, liście i kwiat. Następnie,  wykonały pracę plastyczną pt. "Kolorowe bratki" Ciocia wręczyła każdemu dziecku obrazek z narysowanym konturem bratka. Zadaniem dzieci było wylepić go drobnymi kawałkakimi wydartymi z kolorowego papieru.  Dziś rozpoczeliśmy naukę inscenizacji  wiersza "Ptaki dziuplaki". Uczyliśmy się piosenki "Kochane ptaki". Odbyły się zajęcia komputerowe. Odwiedzilismy nasz smykowy plac zabaw.



Wielkanocny nastrój
(03-04-2015)
Piątkowy dzień był pełen swiątecznego nastroju. Zaraz po śniadanku Pszczółki i Smerfy w ramach cyklu "Kuchenne rewolucje" zasiadły do stolików, aby przygotować wielkanocne muffinki. 
Smerfy i  Pszczółki stworzyły świetną drużynę piekarzy. Z niewielką pomocą Cioci Smyki dodawały pokolei składniki do ciasta. Upieczone babeczki Dzieci zabiorą do domu i włożą do święconki.
Po obiadku czekała na nas kolejna niespodzianka. Dyrekcja Akademii Smika i Prymusa zaprosiła nas do szkoły na wielkanocny poczęstunek. Wszystkie Ciocie, Smyki i Prymusy dzieląc się jajeczkiem składały sobie serdeczne życzenia, a następnie zajadały się pysznościami.
To był wspaniały dzieńsmiley



Wielkanocne zwyczaje
(02-04-2015)
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań, porannej gimnastyki oraz czytania bajek.
Na zajęciach edukacyjnych utrwalaliśmy wiadomości na temat Świąt Wielkanocnych.
Na poczatek rozwiązywaliśmy zagadki obrazkowe pt. "Wielkanoc". Ciocia powoli odsłaniała obrazki przestawiające wielkanocne symbole. Zadaniem Dzieci było jaknajszybciej odgadnąć, co jest na obrazku.
Następnie bawiliśmy się w "Wielkanocny koszyczek". Pszczółki wypowiadały się na temat tego, co wkładamy do wielkanocnej święconki, po chwili wybierały odpowiednie ilustracje spośród obrazków przedstawiających symbole wielkanocne i bożonarodzeniowe, a potem wkładały je do wiklinowego koszyczka.
Następnie wykonaliśmy zabawę ruchową pt. "Kurczaczki, zajączki, kaczuszki". Ciocia podzieliła Pszczółki na 3 grupy: kurczaczków, zajączków i kaczuszek. Dzieci poruszały się po sali w rytm tamburyna. Kiedy Ciocia przestała grać Pszczółki jak najszybciej wskakiwały do kółka oznaczonego obrazkiem danego zwierzęcia naśladując je głosem i ruchem.
Następnie wybraliśmy się do Akademii Prymusa, gdzie Ciocie Bystrzaków i Spryciarzy przygotowały dla nas przedstawienie kukiełkowe pt. "Ko, ko,ko i kukuryku, czyli bal w naszym kurniku".
Dziś odbyły się również zajęcia komputerowe.



Śmigus-dyngus
(01-04-2015)
Dzisiejszy dzień rozpoczęlismy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań oraz porannej gimnastyki. Następnie Ciocia przeczytała nam ciąg dalszy przygód Klary.
Zaraz po śniadanku wraz ze Smerfami przygotowaliśmy się do występu, na który zaprosiliśmy Tygryski,  Bastrzaków i Sprycarzy. W ramach obchodzonego w zeszłym tygodniu Międzynarodowego Dnia teatru nasza grupa przygotowała przedstawienie pt. "W warzywniku", a Smerfy zaprezentowały teatrzyk kukiełkowy pt. "Czerwony Kapturek". Oba występy bardzo podobały się publiczności, o czym świadczyły gromkie brawasmiley.
Na zajęciach edukacyjnych Ciocia pokazała nam historyjkę obrazkową "Śmigus-dyngus". Dzieci siedziały w półkole na dywanie, a Ciocia rozłożyła przed nimi obrazki historyjki w dowolnej kolejności. Pszczółki układały historyjkę na podstawie obrazków, jednocześnie szeregując obrazki według kolejności zdarzeń.
Następnie wykonalismy zabawę ruchową "kolorowe pisanki". Dzieci poruszały się w rytm skocznej muzyki trzymajac emblematy kolorowych pisanek. Na przerwę w nagraniu Pszczółki łączyly się w grupy zgodnie z kolorami pisanek tworzac koło.
Na koniec obejrzeliśmy film o tradycjach Świąt Wielkanocnych.
Dziś odbyły się również zajęcia taneczne.



Wielkanocne kartki
(31-03-2015)
Dzisiejszy poranek upłyną nam przy zabawach dowolnych, budowaniu wież z klocków oraz malowaniu kończąc na poranną gimnastyką. Dziś w ramach porannego czytania Dzieci zamieniły się z Ciocią rolami i na podstawie ilustracji czytały wybraną przez siebie książkę.
Po śniadanku odbyły się zajęcia edukacyjne, które rozpoczęliśmy zabawą „Dokończ wyraz”. Ciocia podawała wyraz, a zadaniem Pszczółek było podzielić go na sylaby, następnie wyróżnić pierwszą sylabę i podać inne wyrazy zaczynające się na tę sylabę, np.: ba-ra-nek, ba-sen.
Oglądaliśmy również karty wielkanocne oraz swobodnie wypowiadaliśmy się na temat tego co one przedstawiały oraz wspólnie omawialiśmy tradycję wysyłania rodzinie i znajomym kartek z życzeniami.
Przy stolikach wykonaliśmy karty wielkanocne. Ciocia rozdała Pszczółkom złożone na pół kolorowe kartki. Dzieci naklejały na nich według własnych pomysłów gotowe elementy np. pisanki, koszyczki wielkanocne, kurczaczki, zajączki. Następnie wykleiły watą bazie. Na koniec Pszczółki opowiadały komu chciałyby wręczyć kartkę lub do kogo ją wysłać.
Na edukacji plus Pszczółki poznały literę „N”, wymyślały wyrazy zaczynające się tą literą,  w gotowych wyrazach odszukiwały ją, a na koniec dopasowywały słowo do obrazka.
Dziś odbył się język angielski oraz gimnastyka korekcyjna.
 



Wielkanoc.
(30-03-2015)
Poniedziałkowy dzień rozpoczęliśmy od zabawi i gier dowolnych w kącikach zainteresowań, malowaniu przy stolikach oraz porannej gimnastyki. Wysłuchaliśmy również bajki pt. "Klara".
Na zajęciach edukacyjnych poznawaliśmy zwyczaje związane z obchodami Świąt Wielkanocnych. Na początek rozwiązywaliśmy zagadkę słowną:
 
 Wielkanocne jajka
pięknie ozdabiamy,
malujemy wzorki...
jak je nazywamy?    (pisanki)
 
Następnie Ciocia prezentowała Pszczółkom pisanki wykonane w różny sposób - oomawialiśmy wzory i sposoby ich wykonania. Ciocia wyjaśniła nam również, że jajko jest symbolem życia. Dzieliliśmy się też własnymi doświadczeniami na temat rodzinnych tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Następnie wykonaliśmy zabawę "Połóż pisankę". Dzieci maszerowały po sali w rytmie granym przez Ciocię na bębenku, trzymając w rękach sylwety pisanek. Gdy Ciocia przestała grać, wskazywała miejsce, gdzie Pszczółki miały położyć pisankę, np: na głowie, trzymać w lewej ręce i unieść  ja do góry, pod stopą, między kolanami. 
Wykonywaliśmy również działania matematyczne na pisankach. Pszczółki wkładały jajeczka do koszyczka, przeliczały je, a następnie dodawały i odejmowały według polecenia Cioci.
Przy stolikach wykonaliśmy ćwiczenie w Kartach Pracy. Dzieci rysowały pisankę po śladzie, a następnie dokańczały rysowanie wzorków.
Dziś odbył się również język angielski.
 



Listonosz
(26-03-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam przy zabawach dowolnych w kącikach zainteresowań, konstruowaniu budowli z klocków, oraz kolorowaniu przy stolikach. Na porannej gimnastyce rozciągaliśmy i rozgrzewaliśmy nasze mięśnie, a także tańczyliśmy do naszych ulubionych rytmów disco. Następnie przyszedł czas na odpoczynek, podczas którego ciocia przeczytała nam bajkę pt. „Koszmarny Karolek”.
Po śniadanku odbyły się zajęcia edukacyjne, na których wzbogaciliśmy swoje słownictwo o wyrazy związane z pocztą, podkreślaliśmy znaczenie pracy listonosza oraz poznawaliśmy dawne i współczesne środki przekazu informacji.
Na początek Ciocia zadała Pszczółkom zagadkę:
 
Ten pracownik poczty
Dużą torbę nosi.
W niej listy, pocztówki
Do domów roznosi    (listonosz)
 
Następnie prowadziliśmy dyskusję na temat pracy jaką wykonuje listonosz. Dzieci wypowiadały się na czy polega praca listonosza, po czym możemy poznać listonosza oraz skąd listonosz wie, gdzie ma dostarczyć list. Smyki przyglądały się również ilustracjom przedstawiającym środki przekazu informacji zaczynając od najdawniejszych (gołąb pocztowy, posłaniec), a kończąc na współczesnych (poczta, poczta internetowa, sms). Ciocia wyjaśniła nam w jaki sposób dawniej wiadomości docierały do odbiorców, a w jaki sposób dzisiaj.
Następnie bawiliśmy się w „Kącik pocztowy”. Ciocia rozłożyła na dywanie ilustracje związane z pocztą (koperty, znaczki pocztowe, pieczątki, skrzynkę pocztową) oraz przedmioty niepasujące do kącika (łyżkę, miskę). Zadaniem Pszczółek było wybranie przedmiotów, które powinny się znaleźć w kąciku pocztowym.
Na koniec Ciocia zaprosiła Dzieci do stolików i rozdała nam kartki z konturem znaczka pocztowego. Smyki zaprojektowały i pokolorowały znaczek pocztowy według własnego pomysłu.
Dziś odbyło się również karate, język angielski oraz zajęcia komputerowe.
 



zajęcia matematyczne.
(26-03-2015)
Dzień rozpoczął sie od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki oraz  czytania bajek . Zajęcia edukacyjne poświęconme były dalszemu utrwalaniu wiadomości dotyczących różnych zawodów jakie wykonują ludzie. Odbył się "Miniquiz" - dzieci losowały karteczki z pytaniami, które Ciocia czytała, a dzieci odpowidały. Za dobrą odpowiedź, dzieci zdobywały nagrody w postaci uśmięchniętej buźki. Zabawiliśmy się w zabawę "Numery alarmowe służb ratowniczych". Następnie Ciocia opowiedziała historyjkę o pożarze. "Wczoraj rano wybuchł pożar w bloku, na piątym piętrze. Została wezwana straż pożarna. Przyjechały 3 wozy strażackie, 1 samochód policyjny, 1 karetka pogotowia. Ciocia zadawała dzieciom pytania: Ile przyjechało wozów strażackich? Ile samochodów policyjnych? Ile karetek pogotowia? Ile razem przyjechało pojazdów? Następnie na tablicy zawiesiła odpowiednią liczbę pojazdów i kontunuowała opowiadanie. Każdy wóz strażacki miał drabiny różnej wielkości. Pożar wybuchł wysoko, aż na piątym piętrze, więc potrzebna była najdłuższa drabina. Musimy sprawdzić, która jest najdłuższa, a która najkrótsza. Dlatego potrzebna jest nam lina, która zastapi drabinę. Ciocia podzieliła dzieci na 3 grupy. Każda z nich otrzymała linę o d innej długości. Dzieci rozwijały liny i układały je na podłodze. Następnie ciocia pytała dzieci: Która lina jest najdłuższa, a która jest najkrótsza. Ciocia pochwaliła dzieci: Brawo, Dzięki wam strażacy szybko ugasili pożar. Wszyscy mieszkańcy bloku są już bezpieczni. Wykonaliśmy ćwiczenia z kart pracy. dzieci wycinały elementy u dołu strony i układały na nich 3 drabiny, każda z nich powinna sięgać  do okna, w którym widać ogien. Drabiny powinny składać się odpowiednio z 2, 3 i elementów. Dziś uczyliśmy się piosenki "Pomidor" oraz powtarzaliśmy wiersze "W warzywniku". Odbyły się również zajęcia taneczne oraz zajęcia komputerowe.
 



Wycieczka do Teatru
(25-03-2015)
Wtorkowy dzień był pełen wrażeń! Zaraz po śniadanku w ramach obchodów Międzynarodowego dnia Teatru, wszystkie Smyki wraz z Ciociami wybrały się na wycieczkę do Teatru dramatycznego w Płocku, na spektakl pt. „Jaś i Małgosia”.
 Jaś i Małgosia, sympatyczne jeżyki i wiewiórki, zając, Baba Jaga i jej kocur to bohaterowie spektaklu, w którym zwierzęta mówią ludzkim głosem i pomagają głównym bohaterom pokonać niecodzienne trudności. Ten bajkowy nastrój dopełniła leśna scenografia, barwne kostiumy i żywiołowa muzyka.
Po obejrzeniu przedstawienia Smyki zostały zaproszone na lekcję teatralną, podczas której zwiedziły kulisy teatru i poznały tajniki pracy aktora.



Poznajemy zawody, służby ratownicze.
(23-03-2015)
Dzisiejszy  poranek rozpoczęliśmy od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki oraz czytania opowiadania „Pożar”. Na zajęciach edukacyjnych rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy różne zawody. Ciocia pokazywała  obrazki  ilustrujące różne czynności wykonywane przez ludzi, a dzieci je opisywały i nazywały. Następnie Smyki  wykonały plakat pod nazwą „Nasze zawody” – wycinając i przyklejając  ilustracje z zawodami (lekarz, policjant, strażak, szewc, informatyk, fryzjer). Ciocia umieszczała na tablicy obrazki pojazdów: strażacki, policyjny, karetkę pogotowia. Następnie zadawała pytania: Z jakimi zawodami kojarzą się dzieciom pojazdy?; Czym zajmuje się lekarz, strażak i policjant? Kiedy wzywamy straż pożarną? Co znajduje się w wozie strażackim? Ciocia wieszała na tablicy numery telefonów alarmowych i ustalała  wspólnie z dziećmi  nazwy służb ratunkowych (999, 998, 997, 112). Zabawiliśmy się w zabawę „Każdy te numery zna?” Dzieci zostały podzielone na trzy grupy tj. lekarzy, strażaków, policjantów. Każda z nich siadała w wyznaczonym miejscu. Gdy Ciocia podniosła do góry kartkę (tabliczkę) z numerem alarmowym 998- wstawali strażacy, 999- wstawali lekarze, 997 – wstawali policjanci. Kiedy podnosiła tabliczkę 112 – wstawali wszyscy . Na zajęciach edukacyjnych dziś dzieci doskonaliły klasyfikowanie elementów w zbiorach, doskonaliły liczenie w zakresie 10,  wykonując różne karty pracy -  rozwijać logiczne myślenie. Dziś odbyły się próby naszej inscenizacji wiersza w  „W warzywniku” – dzieci przebrane za warzywa pięknie recytowały  i przedstawiały swoje role. Nauczyliśmy się piosenki pt. „Olimpiada w Jarzynowie”. Odbyły się również zajęcia rytmiczne oraz zajęcia z języka angielskiego. Po południu Pszczółki wykonały z pomocą Cioci  w ramach programu „Kuchenne Rewolucje”  pyszne wiosenne kanapki. Były bardzo smaczne!!
 



To już wiosna!
(23-03-2015)
Piątkowy dzień był pełen wrażeń. Poranek upłynął nam przy zabawach dowolnych, porannej gimnastyki oraz czytaniu bajek. Zaraz pośniadaniu Wszystkie Smyki Wybrały się na korowód ulicami miasta z okazji Pierwszego Dnia Wiosny. Przed rozpoczęciem pochodu  Nasze Smyki miały okazję zaobserwować zjawisko jakim było  zaćmienie słońca. Oczywiście, po wcześniejszej konsultacji z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczna w Sochaczewie i potwierdzeniu, że przy użyciu odpowiedniego sprzętu ochronnego, oczom naszych Smyków nie zagrażało niebezpieczeństwo. Dla każdego z nas było to ogromne i fascynujące przeżycie . Następnie udaliśmy się w stronę Placu Kościuszki, gdzie wykonaliśmy ilustrowaną piosenkę o wiośnie. Po drodze odwiedziliśmy różne instytucje m.in. miejską Bibliotekę publiczną i Komisariat Policji, aby wręczyć zwiastuny wiosny – własnoręcznie wykonane kwiatki. W drodze powrotnej Pszczółki, Smerfy oraz Tygryski wręczały każdej napotkanej osobie piękne kwiatki, aby wspólnie celebrować tak piękny dzień.
Po obiadku czekała na nas kolejna niespodzianka. Z naładowanymi bateriami wybraliśmy się na boisko, gdzie Ciocie zorganizowały nam „Wiosenne Zawody”. Biegaliśmy „Slalomem”, pokonywaliśmy przeszkody, oraz strzelaliśmy gole. Okazało się, że Pszczółki i Smerfy mają bardzo dobre poczucie rywalizacji i świetnie radzą sobie z wszelkimi dyscyplinami sportowymi.
To był wspaniały dzień smiley
 



Smok
(19-03-2015)
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań, malowania oraz porannej gimnastyki. Następnie przyszedł czas odpoczynku, podczas którego wysłuchaliśmy bajki pt. „ Przygody Scooby doo”.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozmowy na temat aktualnej pogody, miesiąca oraz pory roku. Następnie wysłuchaliśmy legendy o „Smoku Wawelskim” oraz wspólnie omówiliśmy treść tego opowiadania. Chwilę później Ciocia zaprosiła nas do stolików i wręczyła każdej Pszczółce plastikową butelkę. Wyjaśniła nam też, że plastikowa butelka posłuży nam do zrobienia SMOKA.
Najpierw smarowaliśmy butelkę klejem, a następnie okleiliśmy ją zieloną krepiną i bibułą. Z wydartej krepiny wykonaliśmy ogon i kolejno tworzyliśmy oczy język oraz łapy.
Bawiliśmy się również w „ Kto schwytał smoka?”. Dzieci siedziały w kole na dywanie z zamkniętymi oczami. Do koła wchodziło jedno Dziecko – smok. W tle było słychać muzykę. Zadaniem smoka było wybrać kolegę lub koleżankę i razem się schować, np. na korytarzu. Pozostałe Pszczółki musiały wskazać , kogo schwytał smok.
Następnie wybraliśmy się na spacer. Korzystając z pięknej pogody obserwowaliśmy zmiany w przyrodzie jakie zachodzą wiosną oraz szukaliśmy jej charakterystycznych cech.
Dziś odbyły się również zajęcia komputerowe, karate oraz język angielski.
 



Poprzednie   Następne
 
do góry

©2008 -