Rekrutacja Cennik Kontakt Dokumenty Dlaczego my?


Aktualności
Komunikaty
Archiwa
Foto - archiwum
O Akademii
Kadra
Co nas wyróżnia Nowość
Zajęcia adaptacyjne
Zajęcia programowe
Zajęcia dodatkowe
Plan dnia Smyka
Jadłospis
Strefa Rodzica Nowość
Oczytani
Teatr Rodziców
Przedszkole pod chmurką
Polecamy







Archiwalne codzienniki

Codziennik Tygrysków 14-15 Codziennik Pszczółek 14-15
Codziennik Smerfów 14-15 Codziennik Maluszków 14-15
Codziennik Sprytnych Krasnoludków Codziennik Małych Odkrywców
Codziennik Mądrych Sówek Komunikaty do 2018

Codziennik Tygrysków 14-15


Trzy kurki
(30-03-2015)
Poniedziałkowy poranek upłynął nam na grach i zabawach w kącikach zainteresowań. Układaliśmy także puzzle oraz kolorowaliśmy wybrane ilustracje. Poranna gimnastyka minęła w tanecznych rytmach . Skoczne piosenki wprawiły nas w doskonały humor. Ponadto maszerowaliśmy przy piosenkach „Żołnierzyki” oraz „Maszerują dzieci”, robiliśmy to w sposób wskazany przez ciocię (na palcach, piętach, wolno, szybko, itp.). Bawiliśmy się również w „Kotki”, których zadaniem było pokonanie tunelu. Do czytania wybraliśmy kolejną książeczkę wypożyczoną z biblioteki pt. „Bajki mojej babci”. Kolorowe ilustracje były okazją do nauki angielskich słówek: frog, duck, grass, flowers, water, dragonfly, hen, lamb, mouse, spider, dog, bird, cow, bull, butterfly, bees, happy, sad, stars, moon, clouds, cat, castle, night, sky, sleep, bed, fox, bear, wolf, small, big. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy rozmową na temat tradycji ozdabiania jajek na Wielkanoc. Ciocia wyjaśniła znaczenie słowa „pisanka”, a każdy Tygrysek miał okazję powiedzieć czy kiedykolwiek robił pisanki oraz jak możemy je ozdobić. Następnie doskonaliliśmy pamięć wzrokową i spostrzegawczość podczas ćwiczenia polegającego na wyszukiwaniu takich samych pisanek. Gdy wszystkie pisanki zostały połączone w pary przyszedł czas na ćwiczenia w porównywaniu wielkości. Pierwsze z nich polegało na porównywaniu wielkości pisanek, drugie – jajek, a  trzecie – kurek. Ostatnie zadanie wymagało najwięcej pracy. Polegało ono na pokolorowaniu trzech kurek, wycięciu ich oraz ułożeniu i przyklejeniu w kolejności od największej do najmniejszej. Druga część zajęć upłynęła nam na słuchaniu i nauce rymowanki „Spacer kurek”, którą ilustrowaliśmy ruchowo. Później, w trakcie zabawy matematycznej „Kurki i jajeczka”, doskonaliliśmy umiejętność liczenia w zakresie dziesięciu. Na zakończenie bawiliśmy się w „Kurki i polecenia” – w trakcie tej zabawy ruchowo – naśladowczej doskonaliliśmy umiejętność szybkiej reakcji na umówiony sygnał. Głównym wydarzeniem dnia były urodziny Kuby Zaśpiewaliśmy "Sto lat", a wszystkie Tygryski złożyły koledze życzenia. Nie zabrakło również wspólnych zabaw oraz tortu. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego. 
 



Najpiękniejsze jajka
(26-03-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na grach i zabawach w kącikach zainteresowań. Układaliśmy też puzzle i kolorowaliśmy wybrane ilustracje. Podczas gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek „Mucha w mucholocie”, „Kurczaki”, „Kangurek”. Wykonaliśmy również serię podskoków, przysiadów, skłonów i pajacyków, a podczas zabaw orientacyjno – porządkowych „Zajączki na łące” oraz „Ptaszki do gniazd” doskonaliliśmy bieżność i szybką reakcję na umówiony sygnał. Do czytania wybraliśmy kolejne wiersze Jana Brzechwy. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od obejrzenia widokówek i obrazków związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Następnie Tygryski wysłuchały opowiadania G. Kasdepke pt. „Najpiękniejsze…”, omówiliśmy jego treść oraz wyjaśniliśmy nieznane słowa.  Na jego podstawie szukaliśmy odpowiedzi na pytania: „Co znoszą kury?” oraz „Po co są potrzebne jajka?”. Po naszych tygrysich rozmowach przyszedł czas na zabawy badawcze „Z czego składa się jajko?”,  w trakcie których oglądaliśmy kurze jajo. Zwróciliśmy uwagę na delikatność skorupki, po rozbiciu której zapoznaliśmy się z budową jaja. Oglądaliśmy białko i żółtko, określaliśmy ich konsystencję oraz kolor. Określiliśmy również kształt jaja, poznając w ten  sposób nowe pojęcie: owal. Po zabawie badawczej odbyły się zajęcia plastyczne – Tygryski uczyły się rysować jajko. W drugiej części dnia porównywaliśmy wielkość w czasie ćwiczeń „Od największego do najmniejszego” – wykorzystaliśmy sylwety jajek i kur, które porządkowaliśmy we właściwej kolejności. Ilustracje przydały się nam również do ćwiczeń w liczeniu z zakresie 10. Po południu nie zabrakło czasu na zabawy ruchowe: orientacyjno – porządkową „Kurki szukają ziarenek”, zabawę z elementem wyprostnym „Kurczątka” oraz zabawę przy piosence „Pisanki”. Na zakończenie doskonaliliśmy analizę i syntezę wzrokową w czasie zabawy „Popękane jajeczka”. Zajęcia teatralne przeznaczyliśmy na eliminacje do jutrzejszego konkursu recytatorskiego. Dziś odbyły się zajęcia karate i język angielski.
 



Wielkanoc tuż, tuż
(25-03-2015)
Środę rozpoczęliśmy od zabaw swobodnych. Budowaliśmy także z klocków oraz kolorowaliśmy wybrane ilustracje. Podczas gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych. Ćwiczyliśmy również skoczność, bieżność oraz równowagę w trakcie wielu zabaw ruchowych m. in.: „Przejdź przez mostek”, „Zajączki na łące”, „Żabki i bocian”, „Kto pierwszy”. Do czytania wybraliśmy kolejne wiersze Jana Brzechwy: „ Chrząszcz”, „Żuraw i czapla”, „Kto z kim przestaje”, „Mucha”, „Sum”, „Ryby” i „Kaczki”. Wspólnie omawialiśmy treść każdego z nich, wyjaśniając trudne wyrazy. Wiersze wykorzystaliśmy także do powtarzania angielskich słówek: bird, grass, bird, I love you, water, river, fly, sad, happy, angry, scared,  red, black, white, pig, swim, clean, wash, duck, snow, snowman, cold. Na zajęciach edukacyjnych rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny: „Wielkanoc”. Najpierw powtórzyliśmy wiadomości o zwiastunach wiosny oraz rozpoznawaliśmy na ilustracjach wiosenne kwiaty i powracające z ciepłych krajów ptaki. Następnie znaleźliśmy wspólnie odpowiedź na pytanie: „Jakie święta się do nas zbliżają?”. Wszyscy doskonale wiedzą, że nadchodzi Wielkanoc. Każdy miał okazję wypowiedzieć się na temat tego święta oraz o skojarzeniach z nim związanych. W trakcie burzy mózgów stworzyliśmy rysunkową mapę skojarzeń „Wielkanoc”. Tygryski wybierały ilustracje przedstawiające to, co kojarzy się z Wielkanocą – należało również uzasadnić swój wybór. Z racji tego, że Święta Wielkanocne są wiosną dzieci wykonały wiosenne zadanie graficzne na kartach pracy - rysowały po śladzie kwiaty na łące. W drugiej części zajęć bawiliśmy się przy piosence pt. „Pisanki” a oraz tańczyliśmy przy piosence pt. „Wiosna radosna”. Nie zabrakło czasu na zabawy orientacyjno-porządkowe „Do koszyczka” oraz „Zajączki na łące”. Na  zakończenie przyszedł czas na zabawę słowną „Jedno kurczątko”, dzięki której doskonaliliśmy umiejętność tworzenia liczby mnogiej. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. 
 



Wycieczka do Teatru
(25-03-2015)
W dniu 24 marca (wtorek) w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru, wszystkie Smyki wybrały się na wycieczkę do Teatru Dramatycznego w Płocku, na spektakl pt. „Jaś i Małgosia”. Jaś i Małgosia, sympatyczne jeżyki i wiewiórki, zając, Baba Jaga i jej kocur to bohaterowie spektaklu, w którym zwierzęta mówią ludzkim głosem i pomagają głównym bohaterom pokonać niecodzienne trudności. Ten bajkowy nastrój dopełniła leśna scenografia, barwne kostiumy i żywiołowa muzyka. Po obejrzeniu przedstawienia Smyki zostały zaproszone na lekcję teatralną, podczas której zwiedziły kulisy teatru i poznały tajniki pracy aktorskiej.
Więcej zdjęć



Marcowa pogoda
(23-03-2015)
Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy zabawami w kącikach zainteresowań oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Podczas gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach „Kurczaki”, „Taniec czikita” oraz „Kangurek”. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, pajacyków i przysiadów. Bawiliśmy się również w „Żabki i bocian”, „Myszki do norki” oraz „Pieski na spacerze” doskonaląc bieżność, skoczność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Do czytania wybraliśmy kolejne wiersza Jana Brzechwy. Dziś Tygryski wysłuchały następujących utworów: „Psie smutki”, „Krasnoludki”, „Atrament”, „Ciotka Danuta”, „Kłamczucha”, „Księżyc”, „Dziura w moście”, „Zegarek”, „Kokoszka-smakoszka” oraz „Grzebień i szczotka”. Kolorowe ilustracje były świetną okazją do nauki angielskich słówek: dog, dogs, sad, sun, sky, water, hen, long, flowers, book, bear, car, bridge, clock, hair, map, school, bird, forest, baby, milk, river, stars, moon, tree, mushroom, hole. Zaraz po śniadaniu czekała na nas niespodzianka. Odwiedzili nas rodzice Nastki, która była dziś Bohaterem Dnia. Wszyscy od razu zauważyliśmy przepiękny strój, który Nastka miała na sobie. Okazało się, że jest to strój łowicki, w którym Nastka występuje razem z babcią w kapeli ludowej. Poznaliśmy nazwy poszczególnych części tego stroju, mogliśmy również potańczyć razem z Anastazją i jej rodzicami przy muzyce folkowej. Oglądaliśmy też zdjęcia, dodatkowo Nastka z tatą zaprezentowali nam serię wspólnych ćwiczeń – niektóre z nich przypominały prawdziwe akrobacje cyrkowe. Serdecznie dziękujemy za poświęcony czas i zapraszamy ponownie J. Tematem przewodnim zajęć edukacyjnych było przysłowie „W marcu jak w garncu”. Do wyjaśnienia jego znaczenia posłużyły nam kolorowe ilustracje oraz tablica demonstracyjna. Na ich podstawie rozmawialiśmy również na temat kaprysów wczesnowiosennej pogody a w trakcie zabawy „Marcowy garnek” wskazywaliśmy te elementy pogody, które możemy zaobserwować w marcu. Następnie przyszedł czas na ćwiczenia dźwiękonaśladowcze na podstawie wiersza L. Łącz pt. „Już!” oraz ćwiczenia oddechowe „Wiosenny wietrzyk”. Na zakończenie bawiliśmy się w „Kaprysy pogody” – w trakcie tej zabawy ruchowo – naśladowczej wykonywaliśmy to, o czym mówiła ciocia. Zajęcia popołudniowe przeznaczyliśmy na realizację marcowych „Kuchennych rewolucji Smyków”, w trakcie których robiliśmy kolorowe wiosenne kanapki. Więcej zdjęć z tego wydarzenia już wkrótce w foto-galerii. Dziś odbyły się zajęcia z rytmiki oraz język angielski, na którym graliśmy w gry interaktywne. Towarzyszył nam Jack, z którym utrwalaliśmy słownictwo związane z tematem „My face”. 
 



Witamy wiosnę!
(23-03-2015)
Ostatni dzień tygodnia Tygryski rozpoczęły zabawami konstrukcyjnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Podczas porannej gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych. Wykonaliśmy serię skłonów, przysiadów i pajacyków, a także bawiliśmy się w „Bociana i żabki” oraz „Ptaszki do gniazd”. Do czytania wybraliśmy kolejne opowiadanie o przygodach Reksia pt. „ Nad jeziorem”. Kolorowe ilustracje były okazją do nauki następujących angielskich słówek: boy, boys, dog, dogs, daddy, lake, friend, forest, tree, sun, beach, sand, towel, jump, swim, like, play, bridge. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą orientacyjno – porządkową „Słońce świeci – deszczyk pada”, dzięki której rozwijaliśmy szybką reakcję na sygnał dźwiękowy. Następnie wysłuchaliśmy piosenki pt. „Marzanna”, omówiliśmy jej treść, a ciocia wyjaśniła zwyczaj żegnania zimy. Później podczas zabawy rytmicznej „Próbujemy dotknąć wiosennego słońca” wspinaliśmy się wysoko na palcach, próbując złapać pierwsze promyki wiosennego słońca. Po wesołych zabawach przyszedł czas na niespodziankę. Z okazji jutrzejszego kalendarzowego pierwszego dnia wiosny wybraliśmy się na wiosenny pochód ulicami miasta. Nasz kolorowy korowód wesoło maszerował, śpiewając piosenki i recytując wiersze. Napotkanym osobom Smyki wręczały kolorowe kwiatki, które robiliśmy na zajęciach plastycznych. Chyba się one wszystkim podobały, ponieważ na ustach obdarowanej osoby od razu pojawiał się uśmiech. W trakcie spaceru pamiętaliśmy o zaćmieniu Słońca. Było to zaćmienie częściowe, które mogliśmy zobaczyć tylko przez specjalne szkła tak, aby chronić nasze oczy. Następne takie zaćmienie Słońca będziemy obserwować dopiero w 2026 roku dlatego też tego wydarzenia nie mogliśmy przegapić. Po południu odbyły się zajęcia taneczne oraz plastyczne, na których przygotowaliśmy prezenty dla Pani Wiosny. Każdy zaprojektował dla niej przepiękną suknię smiley. Mamy nadzieję, że się spodobają! 
 
Więcej zdjęć



W bocianim gnieździe
(19-03-2015)
Czwartek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami konstrukcyjnymi. W czasie porannej gimnastyki odbyło się wiele zabaw ruchowych, podczas których doskonaliliśmy zwinność, bieżność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Zamieniliśmy się też w czworakujące kotki, skaczące żabki oraz tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek. Do czytania wybraliśmy książkę wypożyczoną z biblioteki pt. „Reksio. Cztery pory roku”. Dziś przeczytaliśmy dwie wiosenne historie: „Wielki konkurs” i „Zawody”, które były okazja do powtarzania następujących angielskich słówek: dog, hen, bird, water, wake up, cock, horse, tree, grass, cat, cats, look for, flowers, winner, cow, duck, big, small, goose, find, football, play, kids. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania nagrania pt. „Jak się budzi wiosna” oraz „Odgłosy wiosny”. Zrelaksowani przystąpiliśmy do dalszej pracy. Najpierw przypomnieliśmy nazwy ptaków, które wracają do nas wiosną z ciepłych krajów. Wskazywaliśmy je na ilustracjach oraz rozpoznawaliśmy ich odgłosy w trakcie zagadek słuchowych „Co to za ptaki?”. Następnie Tygryski wysłuchały wiersza pt. „Bociek”, omówiliśmy jego treść oraz wysłuchaliśmy aranżacji tego utworu. Słowa piosenki posłużyły nam również do ćwiczeń ortofonicznych, podczas których naśladowaliśmy głosy wydawane przez bociana „kle, kle, kle”, z różnym natężeniem głosu i w różnym tempie. Wykonaliśmy także zadanie w „Kartach pracy”. W drugiej części zajęć pracowaliśmy z historyjką obrazkową „Rodzina bocianów”. Najpierw Tygryski wysłuchały opowiadania, którego głównymi bohaterami były bociany. Następnie wskazywały obrazek, o którym była mowa w danym fragmencie tekstu. Gdy wszystkie obrazki zostały wybrane, ciocia je wymieszała. Zadaniem dzieci było ułożenie historyjki obrazkowej we właściwej kolejności, wspólnie też ją opowiadaliśmy, pamiętając o chronologii wydarzeń. Rodzinę bocianów wykorzystaliśmy do ćwiczeń w liczeniu oraz do utrwalenia nazw członków rodziny po angielsku. Po intensywnej pracy umysłowej przyszedł czas na zabawę orientacyjno – porządkową „Bocian i żabki”. Na zakończenie „bocianiego dnia” smileyoglądaliśmy film przyrodniczy ukazujący życie bocianów. Tygryskom najbardziej podobały się najmłodsze bociany, które dopiero co wykluły się z jajek. Na zajęciach teatralnych utrwalaliśmy wiersz D. Wawiłow pt. „Wiosna”, który każdy miał okazję powiedzieć indywidualnie. Improwizowaliśmy również ruchowo muzykę klasyczną oraz wykonaliśmy ćwiczenia ortofoniczne z wykorzystaniem wiersza B. Formy pt. „Bocianie, bocianie”. Dziś odbył się język angielski oraz karate.
 
Więcej zdjęć



W wiosennym nastroju
(18-03-2015)
Środę rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań. Budowaliśmy też z klocków i układaliśmy puzzle. Gimnastyka upłynęła nam w tanecznych rytmach. Bawiliśmy się również przy piosence „Cztery rude koty” oraz maszerowaliśmy w sposób wskazany przez ciocię przy piosenkach „Żołnierzyki” oraz „Maszerują dzieci”. Do czytania wybraliśmy książeczkę pt. „Żabcio podróżnik”, z której przeczytaliśmy opowiadanie „Jak Żabcio wywędrował w świat”. Kolorowe ilustracje wykorzystaliśmy do nauki następujących angielskich słówek: frog, house, night, moon, stars, sky, bird, tree, flowers, mummy, daddy, family, window, ball, cry, grass, sun, clouds, ant, wind, rain, water, jump, eat, butterfly. Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się do Miejskiej Biblioteki Publicznej na zajęcia biblioteczne, których tematem była zbliżająca się pora roku czyli wiosna. Na początek Pani Bibliotekarka wprowadziła nas w wiosenny klimat bajką pt. „Reksiowa Wiosna”. Wszyscy z ogromnym zaciekawieniem na ekranie telewizora śledzili przygody naszego ulubionego bohatera i jego przyjaciół z wiejskiego podwórka. Następnie wysłuchaliśmy nagrania prezentującego odgłosy wiosny. Naszym zadaniem było zamknąć oczy i  wyobrazić sobie Panią Wiosnę. Później opisywaliśmy jej postać, określając jej wygląd, ubranie oraz miejsce, w którym się znajdowała. Z racji tego, że nasze wyobrażenia różniły się od siebie, każdy miał je narysować. Wszystkie prace były bardzo kolorowe i staranne. Na zakończenie Pani Bibliotekarka zaprezentowała nam książkę, w której niektóre słowa zastąpione są obrazkami – przeczytaliśmy ją zatem wspólnie. To była bardzo ciekawa lekcja, za którą serdecznie dziękujemy smiley. Na pewno wkrótce znów wybierzemy się do biblioteki. Pamiętaliśmy również o wypożyczeniu kolejnych książek na poranne czytanie. Na popołudniowych zajęciach edukacyjnych utrwalaliśmy rymowankę „Jaskółeczka” i wiersz „Wiosna”, które wykorzystaliśmy do zabaw ruchowych. Po zabawie „Bocian i żabki” oraz „Ptaszki do gniazd” przyszedł czas na powtórzenie wiadomości o zwiastunach wiosny. Rozpoznawaliśmy je na ilustracjach, a ich nazwy dzieliliśmy na sylaby. Jak w każdą środę wybraliśmy się do przedszkolnego kina.
 



Kącik przyrody Tygrysków
(17-03-2015)
Więcej zdjęć



Grramy w zielone
(17-03-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na zabawach konstrukcyjnych. Podczas porannej gimnastyki tańczyliśmy razem z Kangurkiem oraz lataliśmy z Muchą w jej Mucholocie. Przypomnieliśmy również piosenkę z „Rymowanej gimnastyki dla smyka” pt. „Idę sobie tup, tup, tup” oraz  bawiliśmy się w „Pokonaj tunel” i  „Kotki”.  Do czytania wybraliśmy kolejne wiersze Jana Brzechwy, tym razem były to: „Szpak i sowa”, „Ryby, żaby i raki”, „Głowa w piasku”, „Jak rozmawiać trzeba z psem”, „Zoo”, „Hipopotam”, „Grzyby”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy swobodnym tańcem przy muzyce klasycznej –  improwizowaliśmy ruchowo „Wiosnę” Antonio Vivaldiego. Następnie przypomnieliśmy zwiastuny wiosny oraz wykonaliśmy zadanie w „Kartach pracy”, które polegało na przyklejeniu naklejek przedstawiających przebiśniegi i skowronki we właściwe miejsca (doskonaliliśmy przy okazji użycie następujących określeń: nad, pod, obok, na). Tygryski wysłuchały również wiersza D. Wawiłow pt. „Wiosna”, w którym szukaliśmy par rymujących się wyrazów. Wyrazy te wykorzystaliśmy do ćwiczeń syntezy i analizy sylabowej. Cale popołudniowe zajęcia upłynęły nam na zakładaniu wiosennego kącika. Wszyscy zamieniliśmy się w ogrodników, którzy z zapałem siali i sadzili. Najpierw przyszedł czas na fasolę, której nasiona wykorzystaliśmy dodatkowo do ćwiczeń w liczeniu – każdy wybierał ich odpowiednią ilość. Następnie zasialiśmy rzodkiewkę oraz rzeżuchę oraz zasadziliśmy cebulę. Może już niedługo będziemy mogli jeść nasz własny szczypiorek i rzodkiewkę smiley. Głównym wydarzeniem dnia był trzeci koncert z cyklu „Klasyka dla Smyka”, podczas którego mięliśmy okazję wysłuchać utworów ze znanych polskich bajek m. in. „Miś Kolargol”, „Reksio”, „Bolek i Lolek”, „Koziołek Matołek”. Dziś odbył się w-f na sali gimnastycznej oraz język angielski.
 



Tygryski szukają wiosny
(16-03-2015)
Więcej zdjęć



Wracają ptaki
(16-03-2015)
Pierwszy dzień tygodnia rozpoczęliśmy zabawami konstrukcyjnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Poranna gimnastyka upłynęła nam w rytmie ulubionych piosenek „Mucha w mucholocie”, „Taniec Czikita” oraz „Kurczaki”. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, przysiadów i pajacyków. Nie zabrakło również zabaw ruchowych. Do czytania wybraliśmy kolejne wiersze Jana Brzechwy: „Na wyspach Bergamutach”, „Jeż”, „Sroka”, „Ślimak”, „Ptasie plotki”, „Żółw”. Jak zawsze kolorowe ilustracje pomogły nam w nauce angielskich słówek: cat, hen, egg, apple, old, hedgehog, tree, flowers, bird, snake, frog, ant, cow, sing, head, snail, house, mouse, help, cry, smile, turtle, boy, slow, fast. . Dziś rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny „Wiosna  idzie przez świat”. W temat zajęć wprowadziła nas zabawa orientacyjno – porządkowa „Ptaszki do gniazd”, po której pracowaliśmy z naszymi „Kartami pracy”. Dzięki kolorowym ilustracjom i rymowance poznaliśmy zwiastuny wiosny. W czasie rozmowy kierowanej na podstawie tablicy demonstracyjnej wymienialiśmy to, co kojarzy nam się z nadchodzącą porą roku. Zaglądające do naszej sali słoneczko sprawiło, że postanowiliśmy wybrać się na spacer i poszukać wiosny. Uzbrojeni w lupy rozpoczęliśmy naszą wyprawę. Od razu po wyjściu z przedszkola udało nam się dostrzec wiele znaków świadczących o tym, że wiosna jest tuż , tuż…Obserwowaliśmy pączki na drzewach i krzewach, kwiaty takie jak: przebiśniegi, krokusy, prymulki – udało nam się także znaleźć stokrotki. Towarzyszył nam śpiew ptaków, których wypatrywaliśmy wśród gałęzi drzew. Tygryski z wielkim zaangażowaniem szukały też biedronek, pszczółek oraz innych owadów ale niestety dla nich jest chyba jeszcze za zimno…To był baardzoo długi spacer smiley. W drugiej części zajęć pracowaliśmy z opowiadaniem Cz. Janczarskiego pt. „List od bociana”. Po omówieniu jego treści odbyły się ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej – układaliśmy pocięte na części obrazki przedstawiające zwiastuny wiosny. Następnie zamieniliśmy się w „Bociany długonogie” w trakcie zabawy ruchowo – naśladowczej. Na zakończenie Tygryski wykonały ćwiczenie graficzne – rysowały po śladzie bociana oraz kolorowały go, pamiętając o właściwym wyborze barw. Na zajęciach teatralnych miały miejsce zabawy z wykorzystaniem rymowanki pt. „Jaskółeczka”, którą mówiliśmy z różnym natężeniem głosu i różną intonacją. Dziś odbyła się rytmika oraz język angielski.
 



Dobre smoki
(13-03-2015)
Piątek rozpoczęliśmy zabawami swobodnymi w kącikach zainteresowań. Kolorowaliśmy również wybrane przez siebie ilustracje oraz doskonaliliśmy percepcję wzrokową, układając puzzle.  Poranna gimnastyka upłynęła nam na zabawach ruchowych: „Żabki i bocian”, „Myszki do norki” oraz „Pieski na spacerze” doskonalących bieżność, skoczność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Tańczyliśmy też do naszych ulubionych piosenek „Mucha w mucholocie”, „Kurczaki” oraz „Idę sobie tup, tup, tup”. Na zakończenie bawiliśmy się w „Posągi” oraz „Don’t move”. Do czytania wybraliśmy „Wiersze” Jana Brzechwy. Tygryski wysłuchały dziś następujących wierszy: „Koziołeczek”, „Kwoka”, „Globus”, „Żaba”, „Skarżypyta”, „Jajko”, „Katar”, „Smok”, „Pająk i muchy” oraz „Na straganie”. Jak zawsze kolorowe ilustracje były świetną okazją do nauki angielskich słówek: goat, scared, go, daddy, legs, cookies, house, tree, grass, flowers, horse, pig, sheep, donkey, cow, table, forest, frog, swim, jump, happy, sad, sick, water, drink, bath, egg, car, girl,boy, teddy bear, hen, chicken, sky, cloud, dragon, spider, carrot, onion. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od improwizacji muzycznej „Krasnoludki” oraz ekspresji słownej „Jaki jest smok?”. Następnie przyszedł czas na opowiadanie B. Lewandowskiej pt. „Smok o siedmiu imionach”, dzięki któremu poznaliśmy nazwy dni tygodnia. Powtarzaliśmy je zarówno po polsku, jak i po angielsku. Na zakończenie wykonaliśmy ćwiczenia w szeregowaniu. Jednym z nich było zadanie na karcie pracy, które polegało na pokolorowaniu trzech smoków, wycięciu ich oraz ułożeniu i przyklejeniu w kolejności od najmniejszego do największego. Po wykonaniu zadania zostaliśmy zaproszeni przez grupę Ciekawskich Smerfów na teatrzyk kukiełkowy pt. „Czerwony Kapturek”. Przedstawienie bardzo nam się podobało, serdecznie dziękujemy za zaproszenie smiley. W drugiej części zajęć, dzięki quizowi oraz zabawie „Co wylosowałeś?”, podsumowaliśmy naszą wiedzę o teatrze. Odbyły się również zajęcia umuzykalniające, podczas których bawiliśmy się przy piosence pt. „Dzieci w przedszkolu” – improwizowaliśmy ją ruchowo oraz wykorzystaliśmy do zabaw rytmicznych. Na zakończenie dnia sami bawiliśmy się w teatr. Dzięki Oli mogliśmy wykorzystać do tego wiele ciekawych akcesoriów. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski.
 



Kostiumy teatralne
(12-03-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam  na zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu. W czasie porannej gimnastyki rozruszaliśmy się przy skocznych rytmach naszych ulubionych piosenek „Kaczuchy”, „Głowa, ramiona…” oraz „Mucha w mucholocie”. Wykonaliśmy serię podskoków, skłonów i przysiadów oraz maszerowaliśmy we wskazany przez ciocię sposób. Bawiliśmy się również w „Kotki na spacerze” oraz „Myszki do norki”. Do  czytania wybraliśmy opowieść o przyjaciołach ze Stumilowego Lasu pt. „Tygrys i przyjaciele”, w trakcie której pojawiły się następujące angielskie słówka: Winnie the Pooh, tiger, bear, honey, door, window, house, jump, sad, happy, angry, scared, run, help, winter, snow, mummy, baby, friend, bee, help, hero, tree, forest, family, owl, look for, picture, letter, write, frog, run, bed, sleep, scarf, party. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą „W teatrze pantomimy” – bez używania słów staraliśmy się odgrywać różne postacie, np. siłacza, tancerkę, czarownicę, itp. Po powtórzeniu wiadomości na temat teatru i rodzajów lalek teatralnych przyszedł czas na taniec przy piosence „Magiczne miejsce”. Następnie rozmawialiśmy na temat kostiumów teatralnych, wyjaśniliśmy co to jest kostium, po co jest on potrzebny i kto go wykorzystuje w swojej pracy i w jakim celu. Tygryski wybierały także kostiumy odpowiednie dla ról, o których mówiła ciocia, np. piękną suknię dla królowej, zbroję dla rycerza, itd. Kolejnym zadaniem związanym z dzisiejszym tematem było zaprojektowanie sukni dla królewny. Każdy przygotowywał swój projekt, wykorzystując kawałki różnych materiałów, plastelinę, bibułę, itp. Tygryski z wielkim zapałem przystąpiły do pracy, okazało się, że nasze Smyki mają zadatek na wielkich projektantów smiley. W drugiej części dnia kończyliśmy nasze prace, które będzie można podziwiać na wystawie na naszej tablicy w korytarzu. Po zajęciach plastycznych odbyła się zabawa rozwijająca inwencję twórczą „Jaką będę postacią?” oraz zabawa przy piosence „Dzieci w przedszkolu”. Na  zakończenie doskonaliliśmy koordynację ruchową, bawiąc się w „Kukiełki”. Zajęcia teatralne przeznaczyliśmy na ćwiczenia dykcyjne oraz artykulacyjne usprawniające narządy mowy. Uczyliśmy się również krótkiej rymowanki, którą mówiliśmy cicho-głośno, wysoko-nisko, szybko-wolno. 
 



Światło i cień
(11-03-2015)
Środę rozpoczęliśmy zabawami w kącikach zainteresowań. Gimnastyka upłynęła nam na zabawach ruchowych z elementami równowagi oraz czworakowania. Tańczyliśmy również do naszych ulubionych piosenek oraz bawiliśmy się z Kennym, który po angielsku mówił nam, co mamy robić oraz wydawał nam polecenia w trakcie zabawy „Go – stop”. Podczas czytania kontynuowaliśmy „Przygody Koziołka Matołka”, które były okazja do powtarzania następujących angielskich słówek: goat, ski, kids, map, fly, swim, bird, boat, monkey, king, horse, bear, stars, night, moon, guitar, happy, sad, angry, scared. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od obejrzenia bajki edukacyjnej pt. „Światło i cień”. Dzięki przygodzie Domisiów poszerzyliśmy naszą wiedzę o tym, jak powstaje cień i jak możemy go wykorzystać do różnych zabaw. Wiemy do czego potrzebne jest nam światło, zapamiętamy również Domisiową lekcję o tym, że nie wolno nikogo oślepiać światłem. Razem z Domisiami rozpoznawaliśmy pokazywane przez nie cienie oraz określaliśmy czyje zachowanie było poprawne. Zabawy Domisiów ze światłem i cieniem tak bardzo nam się spodobały, że sami postanowiliśmy się w nie pobawić. Najpierw próbowaliśmy złapać puszczane przez ciocię „zajączki”, później wskakiwaliśmy na oświetlone przez latarkę miejsce na dywanie, a na zakończenie przyszedł czas na zabawę „Przeskocz cień”. Latarkę wykorzystaliśmy również do odrysowywania chętnych dzieci za pomocą cienia. Ochotnik ustawiał się przed tablicą, tak aby był oświetlony. Dzięki temu jego cień mogliśmy zobaczyć na tablicy, odrysować go oraz dorysować brakujące elementy. W drugiej części dnia utrwaliliśmy wiadomości na temat teatru, wyjaśniliśmy też co to są rekwizyty. W czasie ćwiczenia klasyfikacyjnego „Do kogo należą te przedmioty?” dzieci dobierały odpowiednie rekwizyty do bajkowych postaci, które wcześniej należało ułożyć z puzzli. Tygryski wykonały również zadanie w „Kartach pracy” – polegało ono na pokolorowaniu rekwizytów według wskazówek podanych przez ciocię. Na zakończenie utrwaliliśmy układ ruchowy z szyfonowymi chustami do piosenki pt. „Magiczne miejsce”. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski.
 



Teatrzyk cieni
(10-03-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na układaniu puzzli oraz zabawach konstrukcyjnych. Następnie odbyła się poranna gimnastyka, podczas której wykonaliśmy serię podskoków, skłonów, przysiadów i pajacyków. Nie zabrakło również tańców do naszych ulubionych piosenek oraz zabawy w „Posągi”. Do czytania wybraliśmy książkę pt. „Przygody Koziołka Matołka”, którą wypożyczyliśmy wczoraj z biblioteki. Przeczytaliśmy z niej pierwsze opowiadanie, dzięki któremu uczyliśmy się następujących angielskich słówek: goat, healthy, small, mummy, daddy, jump, rabbit, sea, mountain, go, tree, dog, wind, hedgehog, bear, apple, doctor, window, table, cow, forest, boy, girl, duck, car. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od utrwalenia informacji związanych z teatrem oraz wyjaśnienia słów: teatr, scena, kurtyna, aktorzy, widownia. Pomogły nam w tym oczywiście kolorowe ilustracje. Mogliśmy również obejrzeć prawdziwą kukiełkę, marionetkę oraz pacynkę, a chętne osoby odgrywały nimi scenki. Tygryski dowiedziały się również, że istnieje teatr cieni. Aby przyblizyć to pojęcie, ciocia recytowała wiersz L. J. Kerna pt. „Cień” oraz pokazywała na ekranie swój cień, który wykonywał czynności wymienione w wierszu. Przy okazji wyjaśniliśmy co to jest cień oraz w jaki sposób powstaje – chętne dzieci po wysłuchaniu wiersza również mogły zobaczyć swój cień. Następnie ciocia zgasiła światło, które oświetlało ekran, co spowodowało zniknięcie cienia. Tygryski próbowały wytłumaczyć co się z nim stało, a ciocia wyjaśniła zależność między powstawaniem cienia a światłem. Obejrzeliśmy również bajkę pt. „Czerwony Kapturek”, która została wykonana za pomocą techniki teatru cieni. Następnie przyszedł czas na zabawę ruchowo – naśladowczą „Naśladujemy aktorów”. Na zakończenie Tygryski wykonały na karcie pracy ćwiczenie graficzne rozwijające spostrzegawczość, które polegało na połączeniu obrazków różnych przedmiotów z ich cieniami. Wybraliśmy się również na spacer, który wykorzystaliśmy na szukanie cienia swojego oraz tego rzucanego przez inne przedmioty, budynki itp.. Każdy miał też okazję pobawić się ze swoim cieniem w „Berka”. W drugiej części dnia Tygryski wysłuchały opowiadania A. Świrszczyńskiej pt. „Julcia śpi”, który ciocia ilustrowała kukiełkami występujących w nim bohaterów. Następnie chętne osoby próbowały opowiedzieć historię własnymi słowami. Podczas zabawy ruchowo – naśladowczej „Jestem cieniem” dobieraliśmy się w pary i naśladowaliśmy ruchy drugiej osoby. Reszta dnia upłynęła nam przy dźwiękach piosenek „Magiczne miejsce” oraz „Teatr”. Dziś odbył się język angielski oraz zajęcia logopedyczne.
 



W teatrze
(09-03-2015)
Poniedziałek rozpoczęliśmy zabawami dowolnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Na porannej gimnastyce rozruszaliśmy się przy tanecznych rytmach naszych ulubionych piosenek. Nie zabrakło również zabaw ruchowych, w trakcie których doskonaliliśmy zwinność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Do czytania wybraliśmy dziś wiersze Jana Brzechwy – chcemy poznać ich jak najwięcej przed zbliżającym się konkursem recytatorskim. Zaraz po śniadaniu wyszliśmy do Miejskiej Biblioteki Publicznej. Oddaliśmy wypożyczone w tamtym miesiącu książki, wypożyczyliśmy nowe oraz umówiliśmy się na wiosenne zajęcia biblioteczne – już nie możemy się ich doczekać. W bibliotece poznaliśmy jej nowych mieszkańców – dwa chomiki, które niestety nie były zbyt towarzyskie bo zakłóciliśmy im drzemkę. Mamy za zadanie pomyśleć nad imionami dla nich.  Na początku zajęć edukacyjnych podsumowaliśmy wiadomości z tamtego tygodnia o instrumentach muzycznych. Tygryski rozpoznawały instrumenty, naśladowały wydawane przez nie odgłosy oraz sposób grania na każdym z nich. Rozwiązywaliśmy również zagadki słuchowe. Dziś rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny „Bawimy się w teatr”. W temat wprowadziła nas piosenka pt. „Magiczne miejsce”, przy której mogliśmy także potańczyć. Każdy miał okazję wypowiedzieć się, co to jest teatr, co się mu kojarzy z tym miejscem, czy tam był, itp. Po naszych tygrysich rozmowach przyszedł czas na zabawę „Naśladujemy aktora”, w trakcie której wykonywaliśmy pokazywane przez ochotnika-aktora gesty, miny, czynności… W drugiej części dnia wyjaśnialiśmy, dzięki kolorowym ilustracjom, co to jest scena, przedstawienie, widownia i kurtyna. Następnie wybraliśmy się do teatru lalek, w którym występują kukiełki, pacynki i marionetki. Próbowaliśmy opisać ich wygląd oraz powiedzieć, czym się różnią. Później Tygryski wysłuchały wiersza W. Cerklewicza pt. „Teatr lalek”, a po omówieniu jego treści wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytania: „Dlaczego powinno się chodzić do teatru?” i „Co można tam zobaczyć?”. Na zakończenie przyszedł czas na zabawę dydaktyczną „Bilety teatralne”. Na zajęciach teatralnych królowały dziś zabawy artykulacyjne oraz ćwiczenia dykcyjne. Dziś odbyła się rytmika oraz język angielski.
 



Nasz bębenek gra
(06-03-2015)
Poranek ostatniego dnia tygodnia upłynął nam na zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych przez siebie obrazków. Następnie odbyła się gimnastyka, na której tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek z zajęć tanecznych. Bawiliśmy się również w „Posągi” oraz „Don’t move”. Odpoczywaliśmy słuchając bajki pt. „Alicja w krainie czarów”. Jak zawsze kolorowe ilustracje były świetną okazja do nauki języka angielskiego. Tym razem poznaliśmy takie słowa jak: flowers, butterfly, cat, grass, book, tree, eyes, sleeping, bridge, rabbit, clock, run, balloon, home, picture, door, big, table, bottle, small, cookie, cry, sad, forest, twins, garden, eat, hat, queen, play. Zaraz po śniadanku  z okazji wczorajszego “Dnia dentysty” wybraliśmy się w odwiedziny do zakładu stomatologicznego “Remedium”. Pani stomatolog opowiedziała nam o swojej pracy, oprowadziła po gabinecie, pokazała specjalistyczny sprzęt oraz pokazała jak należy dbać o zęby. Chętne dzieci mogły również usiąść na specjalistycznym fotelu, na którym podczas prawdziwej wizyty można oglądać bajki w specjalnych okularach 3D. Na zakończenie wizyty, dzieci dostały drobne upominki. Bardzo dziękujemy Pani Annie Świercz-Stępień za poświęcony czas i pokazanie naszym Smykom, że wizyta u dentysty może być bardzo miła i bezbolesna. Po powrocie odbyły się zajęcia edukacyjne, które rozpoczęliśmy zagadkami pantomimicznymi „Na jakim instrumencie gram?” – zadaniem dzieci było wylosowanie obrazka przedstawiającego instrument muzyczny oraz pokazanie gestem, w jaki sposób się na nim gra. Pozostałe dzieci odgadywały nazwę instrumentu. Następnie przyszedł czas na „Naszą piosenkę” – wspólnie śpiewaliśmy rymowankę na melodie różnych znanych piosenek m. in. „Stary niedźwiedź”, „Kółko graniaste” itp.. Na zakończenie wykonaliśmy zadanie w „Kartach pracy”. Polegało ono na nazwaniu instrumentów przedstawionych na ilustracji oraz pokazaniu, jak się na nich gra. W drugiej części dnia ćwiczyliśmy percepcję słuchową podczas zabaw „Odszukaj bębenek” oraz „Echo rytmiczne”. Ciocia wystukiwała prosty rytm, a zadaniem dzieci było jego powtórzenie. Następnie podczas zabawy ruchowej „Odszukaj swój bębenek” rozwijaliśmy spostrzegawczość wzrokową oraz szybką reakcję na sygnał dźwiękowy. Na zakończenie instrumentowaliśmy piosenkę „Gra muzyka”. Każdy Tygrysek otrzymał instrument, na którym grał we wskazanym przez ciocię momencie. Reszta dnia upłynęła nam na wspólnych zabawach ruchowych „Idziemy za dźwiękiem” oraz „Zamieniamy się miejscami”. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski.
 



Tańczymy przy muzyce
(05-03-2015)
Czwartek rozpoczęliśmy od zabaw dowolnych w kącikach zainteresowań. W czasie porannej gimnastyki wykonaliśmy serię podskoków, pajacyków, skłonów i przysiadów, po których czworakowaliśmy podczas zabawy „Pokonaj tunel” oraz „Kotki”. Rozruszaliśmy się także przy piosence „Idę sobie tup, tup, tup” oraz „Głowa, ramiona…”. Do czytania wybraliśmy kolejne opowiadania z książki pt. „Opowiastki dla małych uszu”. Tym razem były to historie pt. „Odkrycie królika” oraz „Dwie biedronki z jednej łąki”. Kolorowe ilustracje jak zawsze były okazją do nauki angielskich słówek: rabbit, night, moon, stars, sleep, frog, sky, jump, small, big, hot, cold, forest, squirrel, heart, wind, cloud, hedgehog, home, flower, rain, ladybird, hat, dots, happy, angry. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą orientacyjno – porządkową „Idziemy za dźwiękiem”. Następnie rozwijaliśmy uwagę oraz percepcję słuchową w czasie zabawy „Ukryte instrumenty”. Tygryski poruszały się po sali słuchając różnych słów wypowiadanych przez ciocię, a gdy usłyszały nazwę instrumentu, zatrzymywały się i klaskały w ręce. Po zabawach przyszedł czas na piosenkę pt. „Gra muzyka” - omówiliśmy jej, odpowiedzieliśmy na wiele pytań z nią związanych, potem nauczyliśmy się refrenu oraz ilustrowaliśmy ją ruchowo. Na zakończenie wykonaliśmy zadanie matematyczne, dzięki któremu doskonaliliśmy umiejętność liczenia w zakresie 10 (także w języku angielskim). Dziś pamiętaliśmy również o Światowym Dniu Dentysty. Drugą część dnia przeznaczyliśmy zatem na przybliżenie pracy stomatologa oraz przypomnienie o zasadach prawidłowej higieny jamy ustnej. Najpierw wśród przyniesionych przez ciocię rzeczy szukaliśmy akcesoriów niezbędnych do prawidłowego dbania o nasze zęby. Następnie każdy mógł wypowiedzieć na temat własnych doświadczeń związanych z wizytą u stomatologa. Oglądaliśmy również ilustracje przedstawiające gabinet stomatologiczny oraz wykorzystywane w nim narzędzia (jutro będziemy mogli zobaczyć je na żywo smiley). Na Tygryski czekały także zadania polegające na wybraniu artykułów żywieniowych, które służą naszym zębom oraz zaznaczeniu na karcie pracy tego, co nie jest nam potrzebne do mycia zębów. Na zakończenie wykonaliśmy pracę plastyczną „Zdrowy ząbek” – pomalowaliśmy palcami maczanymi w białej farbie ząb wycięty z czarnego kartonu, tak aby stał się biały, zdrowy i zadowolony. Dziś odbyły się zajęcia karate oraz język angielski.
 



Czy znamy te instrumenty?
(04-03-2015)
Środowy poranek upłynął nam na kolorowaniu wybranych obrazkach oraz zabawach w kącikach zainteresowań. Następnie odbyła się gimnastyka, podczas której tańczyliśmy w rytm naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych. Po wyczerpujących tańcach i pląsach odpoczywaliśmy słuchając opowiastek z książeczki pt. „Przygody pupilków”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą rozwijającą spostrzegawczość „Kolorowe nutki”. Przy okazji ciocia pokazała dzieciom zapisy nutowe wybranych piosenek oraz wyjaśniła, że muzykę zapisuje się za pomocą nut. Później bawiliśmy się z wykorzystaniem wiersza Z. Beszczyńskiej pt. „Kołysanka wiosenna”. Ciocia recytowała wiersz, a zadaniem dzieci było podniesienie w górę zielonego kartonika, gdy usłyszą słowo „zielony”. Dzięki tej zabawie Tygryski doskonaliły percepcję słuchową oraz szybką reakcję na sygnał słowny. Wyjaśniliśmy również znaczenie słowa „kołysanka”, a także wysłuchaliśmy jednej z nich pt. „Na Wojtusia z popielnika”. Na zakończenie Tygryski wykonały na karcie pracy ćwiczenie grafomotoryczne związane z tematem zajęć. W drugiej części dnia przyszedł czas na serię zabaw dydaktycznych „Co to za instrument?”. Zaczęliśmy od ćwiczenia spostrzegawczości „Pomieszane instrumenty” – ciocia odsłaniała połówki obrazków przedstawiających wybrane instrumenty, a dzieci próbowały je rozpoznać oraz dołożyć do nich pasujące, brakujące połowy. Następnie podczas zabawy dźwiękonaśladowczej „Naśladujemy instrumenty” nazywaliśmy poznane do tej pory instrumenty muzyczne oraz naśladowaliśmy dźwięki jakie one wydają: bębenek – bum, bum, bum; kołatka – klap, klap, klap; grzechotka – szu, szu, szu; tamburyn – pac, pac, pac. Na zakończenie w trakcie zabawy ruchowo – naśladowczej „Gramy na instrumentach” ćwiczyliśmy szybką reakcję na sygnał słowny. Wykonaliśmy również ćwiczenie „Nazwę jakiego instrumentu  powiedziałam?” , w czasie którego doskonaliliśmy słuch fonematyczny. Ciocia mówiła nazwy wybranych instrumentów z podziałem na sylaby lub głoski, a chętne dzieci dokonywały syntezy wyrazu i podawały całe nazwy, dodatkowo wskazując odpowiedni obrazek. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. Jak w każdą środę odbył się też seans filmowy.
 



Rybi koncert
(03-03-2015)
Wtorek rozpoczęliśmy od zabaw konstrukcyjnych, po których rozruszaliśmy się podczas porannej gimnastyki. Upłynęła nam ona w rytmie skocznych dźwięków, dzięki którym od razu lepiej się ćwiczyło. Do czytania wybraliśmy kolejną książkę wypożyczoną z biblioteki pt. „Opowiastki dla małych uszu”. Ciocia przeczytała dwa opowiadania: „Wielkie marzenie małej żaby” oraz „Szczęśliwy dzień”. Kolorowe ilustracje były okazja do nauki kolejnych angielskich słówek: frog, small, owl, dream, moon, stars, night, water, grey, white, jump, happy, suprise, nuts, mushroom, eat, rabbit, cry, mouse. Zajęcia edukacyjne jak ich temat wskazuje poświęcone były rybom. Na początku obejrzeliśmy film edukacyjny, dzięki któremu Tygryski zobaczyły jak wygląda akwarium i jego mieszkańcy. Mieliśmy okazję podziwiać różne gatunki ryb, ich sposób poruszania się oraz otwierania i zamykania pyszczków. Szczególną uwagę zwróciliśmy na to, że ryby nie wydają żadnych dźwięków. Następnie miały miejsce ćwiczenia w mówieniu „Opisz rybkę”, w trakcie których każdy miał okazję omówić wygląd rybki przedstawionej na wylosowanym obrazku. Gdy już wszystkie rybki zostały opisane, zadaniem dzieci było wskazanie ryby opisywanej przez ciocię. Kolorowe obrazki wykorzystaliśmy również do ćwiczenia spostrzegawczości oraz syntezy i analizy wzrokowej: szukaliśmy dwóch takich samych rybek, wskazywaliśmy różnice pomiędzy nimi i składaliśmy w całość pocięte obrazki. Później odbyły się zajęcia logopedyczne, podczas których usprawnialiśmy mięśnie apara. tu artykulacyjnego. Zabawa „Śpiewające rybki” była okazją do bezgłośnego wymawiania poszczególnych samogłosek. Później Tygryski powtarzały wyrazy dźwiękonaśladowcze, które pojawiły się w rymowance M. Skrobacz pt. „Pełno dźwięków”. Drugą rymowanką „W naszym przedszkolu” wykorzystaliśmy do ćwiczeń rytmicznych oraz oddechowych. Na zakończenie naśladowaliśmy odgłosy wydawane przez różne instrumenty muzyczne. W drugiej części dnia pracowaliśmy z wierszem W. Kota pt. „Rybki śpiewają” oraz bawiliśmy się w „Rybki w sieci” oraz „Koncert”. Dzięki tym zabawom ruchowym rozwijaliśmy zwinność, bieżność oraz szybką reakcję na sygnał słowny. Na zajęciach plastycznych rozpoczęliśmy pracę nad naszym własnym akwarium, które już niedługo będzie można podziwiać na wystawie smiley. Głównym wydarzeniem dnia były zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej w Akademii Prymusa.
 



Gdzie mieszkają dźwięki?
(02-03-2015)
Poniedziałkowy poranek upłynął nam na zabawach swobodnych. Budowaliśmy także z klocków oraz kolorowaliśmy wybrane przez siebie obrazki. Podczas gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych. Ćwiczyliśmy również skoczność, bieżność oraz równowagę w trakcie wielu zabaw ruchowych m. in.: „Przejdź przez mostek”, „Zajączki na łące”, „Żabki i bocian”, „Kto pierwszy”. Do czytania wybraliśmy książkę pt. „Zakochany Papa Smerf”, którą wypożyczyliśmy z biblioteki. Jak zawsze kolorowe ilustracje oraz niesamowite przygody głównych bohaterów były okazją do nauki angielskich słówek: butterfly, bird, daddy, small, flowers, happy, tored, castle, wolf, bear, animals, fairy, cry, sad, old, forest, strong, tree, hero, help, save, water, bridge, boat, cruel, I love you. Podczas zajęć edukacyjnych rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny „Chciałbym być muzykiem”. Dziś skupiliśmy się na szukaniu odpowiedzi na pytanie: „Gdzie mieszkają dźwięki?”. Najpierw w trakcie ćwiczeń słuchowych „Dźwięki wokół nas” z zamkniętymi oczami wsłuchiwaliśmy się w odgłosy dochodzące z otoczenia. Każdy mógł się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat tego, co słychać za oknem, za drzwiami sali, wewnątrz niej. Następnie odbyła się zabawa orientacyjno – porządkowa „Idziemy za dźwiękiem”, po której pracowaliśmy z tablicą demonstracyjną. Dzięki kolorowym ilustracjom poznaliśmy następujące instrumenty: gitara, trąbka, skrzypce, fortepian, saksofon, perkusja. Nazwę każdego z instrumentów dzieliliśmy na sylaby, a dodatkowo ciocia nazywała je po angielsku. Pozostając w temacie instrumentów muzycznych, Tygryski miały okazję obejrzeć film edukacyjny, dzięki któremu poznaliśmy schematyczną budowę oraz mogliśmy usłyszeć dźwięki wydawane przez: bębenek, gitarę, flet, trąbkę, akordeon, fortepian, talerze, tamburyn, ksylofon. Aby sprawdzić pamięć naszych Smyków, zorganizowaliśmy krótki quiz – zadanie polegało na rozpoznaniu i nazwaniu instrumentów przedstawionych na ilustracjach. Za poprawną odpowiedź można było zdobyć punkt. W drugiej części dnia pracowaliśmy z opowiadaniem Z. Chmurowej pt. „O trębaczu z wieży mariackiej”. Po omówieniu jego treści, w czym pomogła nam tablica demonstracyjna, zamieniliśmy się w Tatarów w czasie zabawy orientacyjno – porządkowej. Później przyszedł czas na zabawę „Wydobywamy dźwięki”. Ze zgromadzonych przedmiotów staraliśmy się w różny sposób wydobyć dźwięki. Zajęcia teatralne przeznaczyliśmy na granie na instrumentach do różnych melodii. Dziś odbyła się rytmika oraz język angielski. 
 



Bawimy się wagą
(27-02-2015)
Piątek rozpoczęliśmy od zabaw dowolnych w kącikach zainteresowań. Następnie przyszedł czas na poranną gimnastykę. Ćwiczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach „Woogie-boogie”, „Kangurek” oraz „Kurczaki”. Bawiliśmy się również w „Posągi”, „Przejdź przez tunel” oraz „Kotki i myszki”. Wykonaliśmy także serię podskoków, skłonów, pajacyków oraz przysiadów. Po wyczerpujących tańcach i ćwiczeniach przeczytaliśmy dwie ostatnie opowieści pt. „Zimowe zabawy” oraz „Przyjaciele” z książki o przygodach Reksia. Jak zawsze kolorowe ilustracje były okazją do nauki angielskich słówek: winter, snow, cat, dog, hen, pig, horse, cow, duck, snowballs, ice, cold, snowman, friends, sleep, food, carrot, eat, forest, happy, thank you, help, dance. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą rozwijającą umiejętność rozpoznawania masy przedmiotów. Zadaniem Tygrysków było po pierwsze posegregowanie przedmiotów na ciężkie i lekkie, po drugie – porównanie ciężaru dwóch przedmiotów wskazanych przez ciocię. Następnie oglądaliśmy wagę kuchenną i łazienkową, chętne dzieci mogły się nawet zważyć. Na zakończenie pracowaliśmy z tablicą demonstracyjną oraz bawiliśmy się w „Utrzymaj równowagę”. W drugiej części zajęć przyszedł czas na podsumowanie całego bloku tematycznego „Chciałbym być matematykiem”, w trakcie którego Tygryski wykonały wiele zadań na kartach pracy. Były one związane z przeciwieństwami oraz umiejętnością porównywania: wielkości, długości, masy i wysokości. Głównym wydarzeniem dnia były czwarte urodziny Ignasia. Zaśpiewaliśmy "Sto lat", a wszystkie Tygryski złożyły koledze życzenia. Nie zabrakło również wspólnych zabaw oraz tortu. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. 
 



Robimy zakupy
(26-02-2015)
Czwartek rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw oraz porannej gimnastyki. Ćwiczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach „Krasnoludki”, „Głowa, ramiona…” oraz „Mucha w mucholocie”, po których w trakcie zabaw ruchowych naśladowaliśmy skaczące piłeczki, spacerujące kotki oraz brykające koniki. Bawiliśmy się również w „Don’t move” oraz odbyły się zawody w przeciąganiu liny. Do czytania wybraliśmy kolejne opowiadania o przygodach Reksia pt. "Wycieczka do lasu” i"Latawiec", które byłą okazją do utrwalania następujących angielskich słówek: home, dog, dogs, horse, pig, cat, tree, forest, hen, hens, autumn, grass, friends, good luck, rain, cold, kite, wind, blow, fly, play, funny, run, help, save.  Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą dydaktyczną "Czego potrzebuję?", w trakcie której dzieci dopierały odpowiednie przedmioty z najbliższego otoczenia do czynności wymienianych bądź wskazywanych przez ciocię. Następnie naszą uwagę skupiliśmy na piosence pt. "Zakupy". Jej treść wykorzystaliśmy do rozmowy na temat właściwego zachowania w sklepie oraz tego, jak można pomóc mamie w robieniu zakupów. Każdy również mógł powiedzieć czy lubi chodzić na zakupy, jak często to robi, czy zachowuje się wtedy we właściwy sposób. Po naszych tygrysich rozmowach przyszedł czas na zabawę ruchową według B. Formy przy melodii poznanej dziś piosenki. Na zakończenie pracowaliśmy z tablicą demonstracyjną - kolorowe ilustracje wykorzystaliśmy do ćwiczeń w liczeniu. Drugą część zajęć poświęciliśmy na zabawę w sklep (shop). Nasza sala zamieniła się w sklep z zabawkami, Tygryski w klientów, a ciocia w panią ekspedientkę. Każdy otrzymał pieniążki, którymi mógł zapłacić w sklepie na zasadzie wymiany 1 do 1 (1 zabawka za 1 pieniądz - monetę lub banknot). Oprócz poprawnego liczenia,  Tygryski pamiętały także o zasadach kulturalnego zachowania się w sklepie. Monety i banknoty wykorzystaliśmy również do ćwiczeń w liczeniu (po polsku i po angielsku). Głównym wydarzeniem dnia były zajęcia w ramach realizacji "Kuchennych rewolucji Smyków", na których zrobiliśmy pizzę. Więcej zdjęć z tego wydarzenia będzie można znaleźć w Foto-galerii.



Lekkie jak...
(25-02-2015)
Środowy poranek upłynął nam na układaniu puzzli oraz zabawach konstrukcyjnych. Poranna gimnastyka minęła w tanecznych rytmach . Skoczne piosenki wprawiły nas w doskonały humor. Ponadto maszerowaliśmy przy piosenkach „Żołnierzyki” oraz „Maszerują dzieci”, robiliśmy to w sposób wskazany przez ciocię (na palcach, piętach, wolno, szybko, itp.). Bawiliśmy się również w „Kotki”, których zadaniem było pokonanie tunelu. Do czytania wybraliśmy opowiadania pt. „Nad jeziorem” i „Przygoda w górach” z książki „Reksio. Wielka księga przygód”. Jak zawsze kolorowe ilustracje były świetną okazja do utrwalania i poznawania angielskich słówek: boy, boys, dog, dogs, daddy, lake, friend, forest, tree, sun, beach, sand, towel, jump, swim, like, play, bridge, map, mountains, mummy, holiday, car, bone, drive, sheeps, grass, animals. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od utrwalenia poznanych do tej pory przeciwieństw: długi – krótki, wysoki – niski, miękki – twardy. Tygryski wykonały dwa zadania na karcie pracy. Pierwsze polegało na wybraniu i pokolorowaniu wysokiego domku, drugie - przedmiotów, które są miękkie. Gdy ćwiczenia były już wykonane, Tygryski wysłuchały wiersza I. Suchorzewskiej pt. „Leciutki żarcik”. W trakcie omawiania jego treści zwróciliśmy szczególną uwagę na to, o jakich lekkich przedmiotach była w nim mowa. Następnie ciocia przeczytała utwór jeszcze raz, a dzieci dopowiadały brakujące słowa zgodnie ze wskazanymi obrazkami. Później w trakcie zabawy dydaktycznej „Lekkie i ciężkie” wymienialiśmy nazwy lekkich i ciężkich przedmiotów, odwołując się do własnej wiedzy i doświadczeń, oraz określaliśmy czy przedmioty, które pokazywała ciocia są lekkie czy ciężkie. W drugiej części dnia przyszedł czas na eksperymenty. Sprawdzaliśmy, co dzieje się z przedmiotami ciężkimi i lekkimi po wrzuceniu do miski wypełnionej wodą. Nazwę każdego przedmiotu dzieliliśmy na sylaby, doskonaląc w ten sposób analizę sylabową wyrazów. Układaliśmy również w odpowiedniej kolejności (od najmniejszego do największego i odwrotnie) obrazki z sylwetami zwierząt. Na zakończenie bawiliśmy się w „Słonie i myszki”, w trakcie tej zabawy orientacyjno-porządkowej trzeba było poruszać się we wskazany przez ciocię sposób. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. Podczas filmowego seansu oglądaliśmy bajkę edukacyjną z serii „Było sobie życie”. 
 



Co można zmierzyć?
(24-02-2015)
Wtorek rozpoczęliśmy kolorowaniem wybranych obrazków oraz wspólnymi zabawami, po których rozruszaliśmy się przy muzyce. Skoczne rytmy z zajęć tanecznych porwały nas do zabawy. Nie zabrakło też przysiadów, skłonów ani pajacyków i podskoków. W czasie zabawy orientacyjno-porządkowej "Bocian i żabki" doskonaliliśmy szybką reakcję na umówione hasło. Po dużej dawce ruchu odpoczywaliśmy podczas czytania. Tygryski wysłuchały dziś kolejnej opowieści z książki o Reksiu i jego przyjaciołach. Tym razem przeczytaliśmy opowiadania pt. „Wiosenny konkurs” i „Wycieczka”, w których pojawiły się następujące angielskie słówka: boy, pig, hen, dog, horse, rabbit, car, train, bus, boat, bike, water, cow, play, cat, cats, friend, spring, kennel, happy, drive, tree, trees, flower, bee. Zajęcia edukacyjne poświęcone były pojęciom: wysoki (tall), niski (short). Rozpoczęliśmy je zabawą dydaktyczną „Kto jest wysoki, a kto – niski?”, w trakcie której porównywaliśmy wysokość wybranych osób. Chętne osoby ustawiały kolegów i koleżanki w kolejności wskazanej przez ciocię (od najwyższego do najniższego lub odwrotnie). Doskonaliliśmy w ten sposób umiejętność posługiwania się takimi określeniami jak: wysoki, wyższy, najwyższy oraz niski, niższy i najniższy. Następnie Tygryski porównywały wysokość przedmiotów przedstawionych na ilustracjach oraz układały je w odpowiedniej kolejności. Na zakończenie przyszedł czas na wykonanie zadania na karcie pracy, należało dokończyć rysowanie chłopca, który był wysoki oraz pokolorować tego, który był niski. W drugiej części zajęć wysłuchaliśmy wiersza T. Fiutowskiej pt. „Przeciwnie” , dzięki któremu rozwijaliśmy zasób naszego słownictwa o przeciwieństwa. Na podstawie ilustracji do tego utworu wyjaśniliśmy również znaczenie poszczególnych słów oraz wskazywaliśmy to, co może być np.: płytkie, głębokie, tłuste, chude, itp. Później rozruszaliśmy się podczas zabawy muzyczno-ruchowej „Wędrująca piłka” oraz rozwijaliśmy umiejętność wypowiadanie się pełnymi zdaniami w trakcie zabawy „Posłuchaj i dokończ”. Głównym wydarzeniem dzisiejszego dnia były zajęcia poświęcone Karolkowi – był on bowiem kolejnym Bohaterem Dnia. Z tej okazji odwiedziły nas jego babcie. Dzięki opowieściom naszych gości oraz przyniesionym zdjęciom poznaliśmy rodzinę Karolka, zobaczyliśmy jak wyglądał kiedy był mały, jak spędzał wakacje, czas wolny z rodzicami. Mogliśmy również zobaczyć jego ulubione zabawki oraz się nimi pobawić, ponieważ Karolek przyniósł je ze sobą. Dziękujemy Pani Zofii oraz Pani Renacie za odwiedziny, poświęcony czas, pyszną niespodziankę oraz przeczytanie ulubionych wierszy Karolka. Dziś dodatkowo odbyły się zajęcia logopedyczne oraz język angielski.
 



Długie wstążki, krótkie wstążki
(23-02-2015)
 
Poniedziałek rozpoczęliśmy od zbudowania zamków z różnych rodzajów klocków. Nasze budowle wyszły imponujące, więc na pewno z chęcią zamieszkałaby w nich królewska rodzina. W czasie porannej gimnastyki rozruszaliśmy się przy skocznych piosenkach, przypominając w ten sposób niektóre układy poznane na zajęciach tanecznych. Po tańcach nie zabrakło także czasu na zabawy ruchowe orientacyjno-porządkowe oraz bieżne. To była bardzo męcząca gimnastyka! Do czytania wybraliśmy kolejne opowieści o Reksiu i jego przyjaciołach z wiejskiego podwórka. Tym razem nosiły one następujące tytuły: „Pali się” oraz „Wielki koncert” i były okazją do powtarzania następujących angielskich słówek: fire, help, save, boy, dad, pig, hen, dog, horse, rabbit, sleep, bike, water, sand, cow, sing, song, play, cat, cats, friend, spring, look for, kennel, smile. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą rozwijającą umiejętność rozpoznawania rzeczy oraz ich grupowania „Do kogo to należy?”, po której „zamienialiśmy się miejscami” w czasie zabawy bieżnej. Następnie przyszedł czas na pracę z opowiadaniem D. Głośnickiej pt. „Kokardka”. Omówiliśmy jego treść, Tygryski odpowiedziały także na wiele pytań z nim związanych. Historia kotka Filutka zainspirowała nas do zabawy kolorowymi wstążeczkami, które segregowaliśmy zgodnie z ich kolorem oraz ze względu na ich długość. Doskonaliliśmy w ten sposób użycie określeń: długi, krótki (long, short).  W drugiej części zajęć miały miejsce ćwiczenia analizy i syntezy  wzrokowej –  układaliśmy sylwetę kota z elementów wyciętych z kolorowego papieru, utrwalając w ten sposób nazwy części ciała (również po angielsku).  Później, w trakcie ćwiczeń klasyfikacyjnych „Długie i krótkie paski”,  utrwalaliśmy porównywanie długości z użyciem następujących określeń: dłuższy, najdłuższy, krótszy, najkrótszy. Dziś Tygryskom najbardziej podobało się zadanie polegające na porównywaniu długości swoich szalików, wszystkie dzieci robiły to z wielkim zaangażowaniem! Na zajęciach teatralnych utrwalaliśmy układ taneczny z kolorowymi chustami do piosenki „Baśnie” oraz nauczyliśmy się krótkiego wierszyka, który każdy miał okazję powiedzieć indywidualnie. Otrzymywał za to oczywiście ogromne brawa jak prawdziwy aktor. Dziś odbyła się rytmika oraz język angielski.
 



Zabawy balonami
(20-02-2015)
Ostatni dzień przedszkolnego tygodnia rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw oraz kolorowania. W czasie gimnastyki tańczyliśmy przy piosenkach z zajęć tanecznych. Wykonywaliśmy również różne ćwiczenia gimnastyczne, a także improwizowaliśmy ruchowo do utworów pt. „Baśnie”, „Pani Zima”,  „Śniegowe gwiazdki” oraz „Bałwanek”. Podczas porannego czytania Tygryski wysłuchały opowieści o Reksiu pt. „Przygoda łakomczucha” oraz „Prezent w głębinie”. Kolorowe ilustracje były okazją do utrwalenia angielskich nazw kolorów i liczebników oraz do nauki słówek: cat, cats, mummy, dog, cock, horse, hens, duck, frog, goose, cow, door, brother, mouse, head, ears, eat, drink, help, cry, sad, scared, swim, bell, water, bridge, fish, look for, find, friends, thankful. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą „Mów i rób”, podczas której powtarzały zdania wypowiadane przez ciocię oraz naśladowały określone ruchy w odpowiednim tempie. Następnie przyszedł czas na zabawy balonami. Pierwszym zadaniem było odszukanie balonów w kolorach wskazanych przez ciocię, drugim – określenie nastroju każdego z balonów na podstawie jego miny, trzecim – naśladowanie określonego nastroju. W czasie zadań pojawiły się angielskie słówka określające kolory oraz nastroje: happy, sad, angry, scared. Następnie balony wykorzystaliśmy do zabaw ruchowych takich jak: „Turlanie balonów”, „Podrzucanie”, „Balon do balona”. Korzystając ze słonecznej pogody, wybraliśmy się na spacer. W drugiej części zajęć podczas zabawy muzyczno – ruchowej „Niedźwiedzie i myszki” poruszaliśmy się jak te zwierzęta w zależności od tempa melodii wygrywanej przez ciocię na tamburynie. Później utrwaliliśmy układ ruchowy z kolorowymi chustami do piosenki „Baśnie”. Na zakończenie i podsumowanie całego bloku tematycznego „Baśniowy świat” odbył się bajkowy quiz, w trakcie którego nie zabrakło zagadek słownych oraz obrazkowych dotyczących oczywiście bajek i baśni. Na zajęciach plastycznych każdy pokolorował ilustrację przedstawiającą wybranego bajkowego bohatera. Nasze prace można podziwiać na wystawie smiley. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski, na którym utrwalaliśmy słownictwo związane z tematem „Our classroom”.
 



Baśniowe zamki
(19-02-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na wspólnych zabawach konstrukcyjnych - z klocków powstał wspaniały zamek królewski. Następnie bawiliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach: „Mucha w mucholocie”, „Kaczuchy” i „Kangurek”. Wykonaliśmy także serię ćwiczeń rozciągających oraz maszerowaliśmy na różne sposoby: na palcach, piętach, na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp, głośno tupiąc, unosząc wysoko kolana. Po wspólnych tańcach i zabawach ruchowych przyszedł czas na czytanie bajek. Dziś Tygryski poznały kolejną historię z książki pt. „Reksio. Wielka księga przygód”. Opowieści pt. „Powrót do gniazda” oraz „Żeby kózka nie skakała…” były okazją do utrwalania i nauki następujących angielskich słówek: dog, pig, horse, cat, cats, cow, duck, meadow, run, sleep, day, goose, small, big, parents, fly, roof, mummy, daddy, friends, goat, happy, sad, flowers, jump, grass, river, swim, leg, legs, bridge. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą krążkami – każdy otrzymał kolorowy krążek, który był lustrem. Tygryski, naśladując ciocię, robiły miny, które wyrażały różne emocje (smutek, szczęście, złość, zdziwienie, strach itp.). Następnie, aby ćwiczyć dykcję, powtarzaliśmy zdania: „Jestem muzykantem konszabelantem”, „Królowa Karolina ma korale”, „W szafie jest dużo królewskich szat”, „Król siedzi na tronie w złotej koronie”. Później na tablicy demonstracyjnej wskazywaliśmy czarownicę, rycerzy, rodzinę królewską oraz smoki. Wszystkich bajkowych bohaterów policzyliśmy (również z użyciem patyczków), do każdego z nich dopasowaliśmy odpowiedni zamek, a na zakończenie zamieniliśmy się w ryczące smoki i rycerzy w metalowych zbrojach. Na zakończenie bawiliśmy się w „Chodzę jak król, chodzę jak królowa”, poruszając się dostojnie z lekko uniesioną głową. Po zajęciach wybraliśmy się na spacer. W drugiej części dnia wykonaliśmy ćwiczenie w „Kartach pracy”. Polegało ono na policzeniu głów smoka oraz naklejeniu miski przy każdej z nich. Należało również pokolorować trzygłowego smoka. Następnie podczas zabawy twórczej „Czarowanie” zamieniliśmy się w czarodziejów i wypowiadaliśmy z ciocią magiczne zaklęcia, naśladując ruchy różnych zwierząt (wróbelków, słoni, piesków, kotków itp. ). Podczas zajęć teatralnych uczyliśmy się wierszyka pt. „Czarownica”, a także tańczyliśmy w rytm piosenki pt. „Baśnie”, którą interpretowaliśmy ruchowo z użyciem kolorowych szyfonowych chust. Reszta dnia upłynęła nam na wspólnych zabawach ruchowych „Przejdź przez tunel”, „Szybko, wolno” oraz „Rycerze”. Dziś odbyły się zajęcia karate oraz język angielski. 
 



Śpiewamy o baśniach
(18-02-2015)
Środę rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami konstrukcyjnymi. Następnie ćwiczyliśmy przy muzyce, wykonując podskoki, pajacyki, skłony oraz przysiady. Bawiliśmy się też w „Posągi", „Pieski” oraz „Na dywanie siedzi jeż". Wspólnym zabawom towarzyszyła piosenka pt. „Baśnie”. Tańczyliśmy również do naszych ulubionych piosenek: „Mucha w mucholocie”, „Krasnoludki” oraz „Wyginam śmiało ciało”. W trakcie porannego czytania Tygryski wysłuchały kolejnej opowieści o Reksiu i jego przyjaciołach pt. „Pogotowie ratunkowe”. Jak zawsze kolorowe ilustracje były świetną okazją do nauki angielskich słówek: kennel, dog, cat, pig, hen, cock, horse, help, bike, animals, boy. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od składania w całość pociętych obrazków przedstawiających różnych bajkowych bohaterów  – doskonaliliśmy w ten sposób analizę i syntezę wzrokową. Następnie podczas zabawy „Zgadnij, kto mówi” rozwijaliśmy percepcję słuchową, rozpoznając koleżanki i kolegów z grupy po głosie. Większą część zajęć poświęciliśmy piosence pt. „Baśnie”. Wysłuchaliśmy utworu, omówiliśmy jego treść, odpowiadając na pytania: „ Kto mieszka w baśniach?” oraz „Czy świat w baśniach jest prawdziwy?”. Każdy mógł także powiedzieć, jaka jest jego ulubiona baśń. Następnie podczas zabawy „Szybko, wolno” zamieniliśmy się w królów i królowe – przy melodii szybkiej biegały na palcach dziewczynki (królowe), a przy wolnej szli powoli chłopcy (królowie). W drugiej części dnia podczas zabawy „Czarodziejski smok” zamieniliśmy się w małe smoki, które nie potrafią ziać ogniem. Musiały one długo ćwiczyć wydychanie powietrza, aż uda im się wywołać choćby mały płomyczek. Nasze Tygryski – smoki ćwiczyły wydychanie powietrza, dmuchając na piórka położone na podłodze. Bawiliśmy się również z wykorzystaniem piosenki pt. „Baśnie”, którą interpretowaliśmy ruchowo z użyciem kolorowych szyfonowych chust. Reszta dnia upłynęła nam na wspólnych zabawach ruchowych „Przejdź przez tunel”, „Bal na zamku” oraz „Rycerze”. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski.  
 



Poprzednie   Następne
 
do góry

©2008 -