Rekrutacja Cennik Kontakt Dokumenty Dlaczego my?


Aktualności
Komunikaty
Archiwa
Foto - archiwum
O Akademii
Kadra
Co nas wyróżnia Nowość
Zajęcia adaptacyjne
Zajęcia programowe
Zajęcia dodatkowe
Plan dnia Smyka
Jadłospis
Strefa Rodzica Nowość
Oczytani
Teatr Rodziców
Przedszkole pod chmurką
Polecamy







Archiwalne codzienniki

Codziennik Tygrysków 14-15 Codziennik Pszczółek 14-15
Codziennik Smerfów 14-15 Codziennik Maluszków 14-15
Codziennik Sprytnych Krasnoludków Codziennik Małych Odkrywców
Codziennik Mądrych Sówek Komunikaty do 2018

Codziennik Tygrysków 14-15


Planeta Ziemia
(13-05-2015)
Środę rozpoczęliśmy zabawami swobodnymi w kącikach zainteresowań. Kolorowaliśmy również wybrane przez siebie ilustracje oraz doskonaliliśmy percepcję wzrokową, układając puzzle.  Poranna gimnastyka upłynęła nam na zabawach ruchowych: „Żabki i bocian”, „Myszki do norki” oraz „Pieski na spacerze” doskonalących bieżność, skoczność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Tańczyliśmy też do naszych ulubionych piosenek „Mucha w mucholocie”, „Kurczaki” oraz „Idę sobie tup, tup, tup”. Na zakończenie bawiliśmy się w „Posągi” oraz „Don’t move”. Następnie odpoczywaliśmy, słuchając naszych ulubionych bajek. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej "Kosmonauta" - Tygryski ułożyły obrazek przedstawiający kosmonautę oraz próbowały wyjaśnić kim on jest i czym się zajmuje. Opisywaliśmy również jego wygląd, zwracając uwagę na specjalny strój -skafander oraz hełm. Następnie podczas opowieści ruchowej "Wyprawa w kosmos" sami zamieniliśmy się w kosmonautów, którzy wyruszyli w kosmiczną podróż. Pokolorowaliśmy również ilustrację przedstawiającą rakietę. Na zakończenie przyszedł czas na zabawę ruchowo - naśladowczą "Rakieta" oraz zabawę bieżną "Statki kosmiczne". W drugiej części zajęć szczególną uwagę poświęciliśmy Ziemi - planecie, na której mieszkamy. Wypowiadaliśmy jej nazwę z podziałem na sylaby z różną intonacją oraz różnym natężeniem głosu. Następnie wysłuchaliśmy rymowanki pt. „Ziemia - nasza planeta”, omówiliśmy jej treść oraz uczyliśmy się jej fragmentami, metodą ze słuchu. Na zakończenie przypomnieliśmy jak wygląda Układ Słoneczny, utrwalaliśmy nazwy planet, a także wykonaliśmy w grupach plakaty przedstawiające Układ Słoneczny. Dziś odbył się zajęcia taneczne oraz język angielski. Jak w każdą środę udaliśmy się do przedszkolnego kina na seans bajkowy.



Zmartwienie księżyca
(12-05-2015)
Wtorek rozpoczęliśmy kolorowaniem wybranych obrazków oraz wspólnymi zabawami, po których rozruszaliśmy się przy muzyce. Skoczne rytmy z zajęć tanecznych porwały nas do zabawy. Nie zabrakło też przysiadów, skłonów ani pajacyków i podskoków. W czasie zabawy orientacyjno-porządkowej "Bocian i żabki" doskonaliliśmy szybką reakcję na umówione hasło. Po dużej dawce ruchu odpoczywaliśmy podczas czytania ulubionych bajek.  Na zajęciach edukacyjnych rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny „Chciałbym być kosmonautą”, w który wprowadziła nas piosenka pt. „Planety”. Dzięki animowanemu teledyskowi łatwiej było nam odpowiedzieć na pytanie „Co to jest kosmos i co tam znajdziemy?”. Dla poparcia trafności naszych odpowiedzi obejrzeliśmy film edukacyjny o Układzie Słonecznym, dzięki któremu poznaliśmy nazwy planet, dowiedzieliśmy się, że to one krążą wokół Słońca, mogliśmy obejrzeć start rakiety oraz zobaczyć prawdziwych kosmonautów. Obejrzeliśmy również film animowany pt. „Misja w kosmosie”. Następnie utrwalaliśmy wiedzę, wykorzystując kolorowe ilustracje przedstawiające przestrzeń kosmiczną, statki kosmiczne oraz różne planety. Później podczas zabawy bieżnej „Statki kosmiczne”  Tygryski odbyły podróż kosmiczną. Przywieźliśmy z niej magiczne kosmiczne kamienie, które można podziwiać na wystawie. Ale zdradzimy Wam tajemnicę – tak naprawdę zrobiliśmy je sami na zajęciach plastycznych. Tyle tylko, że…nie powiemy w jaki sposób smiley. W drugiej części zajęć edukacyjnych Tygryski rozwiązały zagadkę, która dotyczyła księżyca, gdyż to on był ich bohaterem. Następnie wysłuchaliśmy opowiadania J. Papuzińskiej pt. „Jak nasza mama zreperowała księżyc”, omówiliśmy jego treść oraz oglądaliśmy ilustracje przedstawiające księżycowy krajobraz oraz zwróciliśmy uwagę na wygląd księżyca w różnych jego fazach. Później Tygryski wykonały ćwiczenie graficzne na karcie pracy – polegało ono na narysowaniu po śladzie księżyca oraz starannym pokolorowaniu go. Uczyliśmy się również rysować księżyc samodzielnie. Na zakończenie przyszedł czas na zabawę ruchową rozwijającą szybka reakcję na sygnał „Słoneczka i księżyc”. Dziś odbył się język angielski.
 
Więcej zdjęć



Awantura na podwórku
(11-05-2015)
Poniedziałkowy poranek upłynął nam na zabawach swobodnych. Budowaliśmy także z klocków oraz kolorowaliśmy wybrane przez siebie obrazki. Podczas gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych. Ćwiczyliśmy również skoczność, bieżność oraz równowagę w trakcie wielu zabaw ruchowych m. in.: „Przejdź przez mostek”, „Kurki”, „Kotki”, „Na łące”. Do czytania wybraliśmy opowieść o Martynce pt. „Martynka w podróży”, dzięki której utrwalaliśmy następujące angielskie słówka: girl, boy, friend, ship, train, car, plane, jump, walk, run, forest, tree, grass, river, sea. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od powtórzenia wiadomości na temat zwierząt będących mieszkańcami wiejskiego podwórka, utrwaliliśmy nazwy osobników młodych i dorosłych oraz nazwy ich domów. Następnie przyszedł czas na ćwiczenia w liczeniu, do których wykorzystaliśmy sylwety zwierząt hodowlanych. Doskonaliliśmy umiejętność liczenia w zakresie 10 oraz dopełniania w zakresie 5. Tygryski wykonały również zadanie na karcie pracy – polegało ono na przyklejeniu w zagrodach brakujących krów, kur oraz świnek tak, aby wszędzie było ich po 5. Na zakończenie bawiliśmy się przy piosence pt. „Kogut” oraz rozruszaliśmy buzie i języki w trakcie ćwiczeń logopedycznych, które także tematycznie były związane z naszymi zajęciami. Drugą część zajęć rozpoczęliśmy od zabawy słuchowej „Burek”, w trakcie której uczyliśmy się krótkiej rymowanki oraz rozpoznawaliśmy kolegów i koleżanki po głosie. Później Tygryski wysłuchały opowiadania T. Fiutowskiej pt. „Burek i gęsi”. Po omówieniu jego treści bawiliśmy się w „Psie figle” oraz „Pieski – do budy”. Następnie przyszedł czas na ćwiczenie graficzne – dzieci rysowały po śladzie pieska, którego należało pokolorować. Dziś odbył się język angielski oraz rytmika.
 



Rodzina kury
(08-05-2015)
Piątek rozpoczęliśmy zabawami konstrukcyjnymi. W czasie gimnastyki tańczyliśmy przy piosenkach z zajęć tanecznych. Wykonywaliśmy również różne ćwiczenia gimnastyczne, a także improwizowaliśmy ruchowo do utworów pt. „Kogut”, „Na łące”,  „Kurka” oraz „Kle, kle boćku”. Podczas porannego czytania Tygryski wysłuchały kolejnej opowieści o Martynce pt. „Martynka – kocia mama”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od omówienia treści piosenki pt. „Kogut”, która wprowadziła nas w dzisiejszy temat. Na podstawie kurzej rodziny zwróciliśmy uwagę na różnicę w wyglądzie poszczególnych członków zwierzęcych rodzin oraz nazewnictwo. Kolorowe ilustracje pomogły nam w opisie zwierzęcych rodzin zamieszkujących wiejskie podwórko. Przy okazji Tygryski wymieniały nazwy domów poszczególnych zwierząt (kurnik, stajnia, obora, klatka, buda). Następnie wykonaliśmy zadanie w „Wyprawce” – polegało ono na dobraniu w pary  zdjęć dorosłych zwierząt i ich dzieci. Na zakończenie bawiliśmy się w „Małe kurczaczki” oraz „Koguty”. Drugą część zajęć rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza I. R. Salach pt. „Chodzi kurka”, omówiliśmy jego treść oraz zwróciliśmy uwagę na występowanie u zwierząt pewnych zwyczajów, takich jak u ludzi – opiekowanie się dziećmi, karmienie ich itp. Następnie wykonaliśmy zadanie za karcie pracy – kolorowaliśmy kurzą rodzinę, pamiętając o odpowiednim doborze barw. Na zakończenie przyszedł czas na bajkę ortofoniczną „W zagrodzie Małgosi” – naśladowaliśmy odgłosy zwierząt, o których była mowa w utworze oraz zabawę bieżną „Mały kotek”. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. Spacer natomiast przeznaczyliśmy na wyjście na „Orlik”.
 



Nowinki z wiejskiego podwórka
(07-05-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na kolorowaniu wybranych ilustracji. . Następnie bawiliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach: „Mucha w mucholocie”, „Kaczuchy” i „Kangurek”. Wykonaliśmy także serię ćwiczeń rozciągających oraz maszerowaliśmy na różne sposoby: na palcach, piętach, na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp, głośno tupiąc, unosząc wysoko kolana. Po wspólnych tańcach i zabawach ruchowych przyszedł czas na czytanie bajek. Dziś Tygryski poznały kolejną historię z książki pt. „Martynka. Wielka księga przygód”. Opowieść pt. „Martynka i kucyk” była okazją do utrwalania i nauki następujących angielskich słówek: horse, bike, rabbit, cow, hen, chick, grass, tree, baby, mummy, flowers, dog, cat, run, jump, play, forest, holiday. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od ćwiczeń słuchowych „Rozmowy zwierząt” – w trakcie których rozpoznawaliśmy i naśladowaliśmy odgłosy wydawane przez mieszkańców wiejskiego podwórka. Następnie Tygryski wykonały zadanie na karcie pracy, które polegało na narysowaniu po śladzie świnki, którą należało później pomalować palcem maczanym w różowej farbie. Na zakończenie rozwijaliśmy spostrzegawczość podczas zabawy „Śmieszne kurczątka”. W drugiej części zajęć wysłuchaliśmy opowiadania H. Bechlerowej pt. „O kotku, który szukał czarnego mleka”. Po omówieniu jego treści zamieniliśmy się w kotki podczas zabawy ruchowo – naśladowczej „Co robi kotek?”. Wszyscy naśladowali czynności zwierzątka, o których mówiła ciocia, a w trakcie ćwiczeń artykulacyjnych miauczeliśmy jak kotki smutne, wesołe, zdenerwowane, przestraszone, itp.  Następnie szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „Po co hodujemy różne zwierzęta?”. Pomogła nam w tym książka „Gospodarstwo i życie na wsi”, dzięki której wiemy już wszyscy skąd mamy mleko, sery, jajka, wełnianą czapkę, itp., itd. Aby utrwalić zdobytą wiedzę, Tygryski wykonały zadanie na karcie pracy – łączyły zwierzęta z produktem, który mamy dzięki nim. Dziś odbył się język angielski oraz zajęcia karate w plenerze. 
 



Co słychać na wsi?
(06-05-2015)
Środę rozpoczęliśmy grami i zabawami swobodnymi w kącikach zainteresowań. Podczas porannej gimnastyki wykonaliśmy serię podskoków, przysiadów, skłonów i pajacyków. Tańczyliśmy do piosenek poznanych na zajęciach tanecznych, a także bawiliśmy się w „Posągi” i „Dotknij czegoś … (czerwonego, niebieskiego itp.). Do czytania Tygryski wybrały opowieść pt. „Martynka na wsi” z książeczki pt. „Martynka. Wielka księga przygód”. Poranna bajka wprowadziła nas w tematykę nowego bloku tematycznego „Wiosna na wsi”. Dziś skupiliśmy się na szukaniu odpowiedzi na pytanie: „Co słychać na wsi?”. Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia ilustracji przedstawiających wiejskie podwórko. Nazywaliśmy znajdujące się na nich zwierzęta. Nazwy zwierząt wykorzystaliśmy do ćwiczeń analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej. Każdy mógł także swobodnie wypowiedzieć się na temat swoich spostrzeżeń na temat pobytu na wsi oraz widzianych tam zwierząt. Następnie wskazywaliśmy je na ilustracjach oraz rozpoznawaliśmy ich odgłosy w trakcie zagadek słuchowych „Co słychać na wsi?”. Później przyszedł czas na zabawę orientacyjno – porządkową „Koguty i kury” oraz ruchowo – naśladowczą „Naśladujemy zwierzęta” – podczas, której na umówiony sygnał naśladowaliśmy sposób poruszania się oraz głos jaki wydaje zwierzę wskazane przez ciocię. Na zakończenie obejrzeliśmy bajkę edukacyjną pt. „Na wiejskim podwórku”. W drugiej części dnia wysłuchaliśmy wiersza W. Chotomskiej pt. „Co słychać na wsi” oraz omówiliśmy jego treść. Przy pomocy tablicy demonstracyjnej oraz kolorowych ilustracji wskazywaliśmy zwierzęta, o których była w nim mowa. Następnie podczas zagadek obrazkowych „Jakie to zwierzę?” dzieci stopniowo odsłaniały obrazki przedstawiające zwierzęta hodowlane, zasłonięte kartonikami z kropkami (od 1 do 3). Starały się odgadnąć, jakie zwierzę zostało ukryte, tak aby odsłonić jak najmniejszą liczbę kartoników. Doskonaliliśmy również spostrzegawczość oraz percepcję wzrokową podczas ćwiczenia „Czego brakuje?” – Tygryski oglądały obrazki przedstawiające wybrane zwierzęta, na których brakowało niektórych elementów. Naszym zadaniem było wskazanie, czego brakuje, np. krowa bez rogów i ogona, kaczka bez dzioba i oczu. Na zakończenie wykonaliśmy zadanie w „Kartach pracy”.
 



Dzień Strażaka
(05-05-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych ilustracji. W trakcie porannej gimnastyki przypomnieliśmy układy taneczne do naszych ulubionych piosenek oraz wykonaliśmy serię skłonów, przysiadów i podskoków. Podczas porannego czytania wysłuchaliśmy kilku naszych ulubionych bajek. Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej – pamiętaliśmy bowiem o Dniu Strażaka, który obchodzimy 4 maja. Z tej okazji cały dzisiejszy dzień poświęciliśmy tematyce związanej z pracą strażaka. Zwiedzanie siedziby PSP zaczęliśmy od miejsca, w którym przyjmowane są zgłoszenia o pożarach, wypadkach i innych zdarzeniach, przy których potrzebna jest pomoc strażaków. Pracujący tam dyspozytor opowiedział nam o obowiązkach na tym stanowisku, razem z nim przypomnieliśmy i utrwaliliśmy numery alarmowe. Zwrócił nam on również uwagę na to, iż nie należy robić sobie żartów z dzwonieniem na numery alarmowe. Następnie przeszliśmy do garażu, gdzie mogliśmy zobaczyć wozy strażackie oraz będący na ich wyposażeniu sprzęt: prądownice, węże, piły, sprzęt hydrauliczny, przenośne hydranty, agregaty, itp. Największą atrakcją okazał się największy samochód gaśniczy, za kierownicą którego mogło usiąść każde dziecko. To spotkanie z pewnością na długo pozostanie w pamięci naszych Tygrysków. Być może niektórzy z nich zasilą strażackie szeregi, by nieść pomoc innym ludziom. Po powrocie czekała na nas niespodzianka: strażacki hełm i mundur, który mogliśmy przymierzyć. Największą radość sprawiła jednak Tygryskom możliwość uruchomienia strażackiej syreny oraz rozwinięcie węża, bowiem wszystkie te rzeczy również znaleźliśmy w naszej sali. Na zajęciach edukacyjnych zapoznaliśmy się z wierszem W. Broniewskiego pt. „Pożar”, omówiliśmy jego treść oraz wśród rozsypanki obrazkowej szukaliśmy ilustracji prezentujących sytuacje, w których pomoc strażaków jest niezbędna. Następnie ilustrowaliśmy ruchem opowieść pt. „Strażacy w akcji”. Na zakończenie kolorowaliśmy ilustrację przedstawiającą dzielnego strażaka. 
 
Więcej zdjęć



Polska - nasz dom
(04-05-2015)
Czwartek i poniedziałek przeznaczyliśmy na zajęcia, których tematem przewodnim było hasło „Polska – nasz dom”. Poranki upłynęły nam na gimnastyce przy naszych ulubionych rytmach oraz czytaniu wybranych bajek i opowiadań. W czwartek uczyliśmy się piosenki pt.: „Polska – nasza ojczyzna” oraz „Katechizmu polskiego dziecka” autorstwa Władysława Bełzy. Pamiętaliśmy również o tym, że 2 maja obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Z tej okazji wysłuchaliśmy wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Powiewa flaga” oraz wykonaliśmy nasze własne flagi, które mogliśmy zabrać do domu. Po południu wybraliśmy się do Akademii Prymusa na występ czeczeńskiego zespołu  „Dzieci Sintaru”, który odwiedził nas  w ramach Międzynarodowego Dnia Tańca. Grupa zaprezentowała nam piękne tańce i piosenki czeczeńskie, nie zabrakło również lekcji tańca, podczas której poznaliśmy podstawowe kroki taneczne. Na koniec członkowie zespołu odpowiedzieli na liczne pytania oraz chętnie pozowali z nami do zdjęć. Zapraszamy do fotogalerii i na FB! W poniedziałek odbyło się wielkie powtórzenie i utrwalenie wiadomości na temat naszej ojczyzny. Początek zajęć edukacyjnych przeznaczyliśmy na quiz, w którym za poprawną odpowiedź można było zdobyć punkt. Gdy wszystkie zagadki i zadania zostały rozwiązane, nastąpiło wielkie liczenie punktów bowiem na zwycięzcę czekała niespodzianka – wspaniały dyplom znawcy naszej ojczyzny. Po wręczeniu nagrody przypomnieliśmy piosenkę pt.: „Polska – nasza ojczyzna” oraz „Katechizm polskiego dziecka”. Drugą część zajęć rozpoczęliśmy zabawą orientacyjno-porządkową „Dzieci – do domu!”, po której szukaliśmy wspólnie odpowiedzi na pytanie „Co to jest dom?”. Później oglądaliśmy różne domy, porównywaliśmy je oraz opisywaliśmy ich wygląd. Pomogła nam w tym książka z kolorowymi ilustracjami pt. „Dom i mieszkanie”. Każdy Tygrysek otrzymał również zadanie indywidualne, które polegało na nazwaniu urządzenia bądź mebla widocznego na obrazku oraz powiedzeniu do czego to służy. Następnie Tygryski wysłuchały fragmentów wiersza A. Bernat pt. „Dom”, a podczas zajęć plastycznych uczyły się rysować dom oraz pisać wyraz DOM. Nasze prace będzie można podziwiać już wkrótce na wystawie. Na języku angielskim poznaliśmy nazwy pomieszczeń w domu oraz uczyliśmy się zwrotu „I am from Poland”. Dziś odbyły się zajęcia z rytmiki.
 



Co to jest Polska?
(29-04-2015)
 
Środę rozpoczęliśmy zabawami i grami dowolnymi w kącikach zainteresowań. Następnie bawiliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach: „Mucha w mucholocie”, „Kaczuchy” i „Kangurek”. Wykonaliśmy także serię ćwiczeń rozciągających oraz maszerowaliśmy na różne sposoby: na palcach, piętach, na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp, głośno tupiąc, unosząc wysoko kolana. Po wspólnych tańcach i zabawach ruchowych przyszedł czas na czytanie bajek. Wybraliśmy dziś książkę wypożyczoną z biblioteki pt. „Martynka. Wielka księga przygód”. Przeczytaliśmy z niej opowiadanie pt. „Martynka i same niespodzianki”. Zaraz po śniadaniu, w trakcie krótkiej rozmowy wspomnieliśmy o przypadającym dzisiaj Międzynarodowym Dniu Tańca. Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytania: „Co to jest taniec?’, „Po co tańczymy?”, „Czy lubimy to robić?”. Na rozmowę nie mięliśmy zbyt dużo czasu, ponieważ byliśmy umówieni na wizytę w „Fabryce” Centrum Rekreacji i Odnowy Dance&Fitness. Tam czekało na nas mnóstwo atrakcji. Na początek Pani Ania przeprowadziła profesjonalną rozgrzewkę. Po wyczerpującym wstępie, przyszedł czas na zabawy ruchowe przy muzyce. Rozgrzani i pełni energii, z uśmiechem na ustach uczyliśmy się układu choreograficznego. Po powrocie, w przedszkolnym ogrodzie wszyscy wspólnie zatańczyliśmy do naszych ulubionych rytmów poznanych na zajęciach tanecznych. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy rozmową na temat naszego kraju na podstawie wiersza M. Skrobacz pt. „Polska”. Przypomnieliśmy symbole narodowe, omówiliśmy wygląd godła, a także poznaliśmy związaną z nim legendę „O Lechu, Czechu i Rusie”. Tygryski wykonały również zadanie na karcie pracy – polegało ono na pokolorowaniu obrazka według kodu, tak aby zobaczyć co się na nim ukryło i jaki ma to związek z naszym krajem. W drugiej części dnia z wykorzystaniem tablicy demonstracyjnej oraz kolorowych ilustracji zapoznaliśmy się z mapą Polski oraz omówiliśmy charakterystyczne miejsca, które na niej znajdziemy (Tatry, Morze Bałtyckie, Mazury). Następnie w trakcie ćwiczeń ruchowo – graficznych rysowaliśmy palcem wskazującym w powietrzu góry, fale morskie, kwiaty. Na zakończenie wykonaliśmy zadanie na karcie pracy, polegające na przyporządkowaniu przywiezionych przez zwierzątka pamiątek z podróży do miejsca, z którego one pochodzą (Bałtyk, Tatry, Mazury). Jak w każdą środę udaliśmy się do przedszkolnego kina – dziś oglądaliśmy krótkie filmy prezentujące różne style taneczne.
 



Poznajemy Warszawę
(28-04-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych ilustracji. Podczas gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych. Ćwiczyliśmy również skoczność, bieżność oraz równowagę w trakcie wielu zabaw ruchowych m. in.: „Przejdź przez mostek”, „Zajączki na łące”, „Żabki i bocian”, „Kto pierwszy”. Do czytania wybraliśmy ostatnią opowieść pt. „Kot z poziomek” z książki „Cztery łapy i ogon czyli opowiadania o zwierzętach”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od przypomnienia wiadomości z wczorajszych zajęć – wykorzystaliśmy do tego quiz oraz kolorowe ilustracje. Utrwaliliśmy również poznane wczoraj wyrazy do globalnego czytania. Następnie wybraliśmy się na wycieczkę do Warszawy J Rozpoczęliśmy ją od zabawy z wykorzystaniem tekstu rymowanki o tym mieście, utrwalając tym samym fakt, że to właśnie Warszawa  jest stolicą Polski. Później ciocia przeczytała opowiadanie W. Chotomskiej pt. „Wars i Sawa”, omówiliśmy jego treść z wykorzystaniem ilustracji oraz rozmawialiśmy na temat herbu naszej stolicy. Obejrzeliśmy go na ilustracji, opisaliśmy wygląd, a chętne osoby starały się wyjaśnić dlaczego znajduje się na nim właśnie syrenka. Na zakończenie oglądaliśmy ilustracje przedstawiające charakterystyczne miejsca w Warszawie, np.: Zamek Królewski, Stare Miasto, Pałac Kultury i Nauki, Grób Nieznanego Żołnierza, itp. Nazywaliśmy je, każdy miał także okazję powiedzieć czy widział je „na żywo”. W drugiej części dnia tygryski  wykonały zadanie grafomotoryczne na karcie pracy – kończyły rysować po  śladzie Syrenkę Warszawską, kolorowały ja, a na ogonie przyklejały wydzierankę z kolorowego papieru. Utrwaliliśmy również treść legendy o Warsie i Sawie, układając obrazki w kolejności chronologicznej. Dziś wybraliśmy się na zajęcia w-f na salę gimnastyczną do Akademii Prymusa. Odbyła się również logopedia oraz język angielski, na którym powtórzyliśmy materiał z rozdziału „Toys”.
 



Miejscowość, w której mieszkam
(27-04-2015)
Na dobry początek pierwszego dnia tygodnia kolorowaliśmy obrazki tematycznie związane z wiosenną łąką. W czasie porannej gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszej ulubionej muzyce oraz bawiliśmy się w „Don’t move”. W czasie zabaw ruchowych „Linoskoczek” oraz „Kominiarz” doskonaliliśmy równowagę. Do czytania wybraliśmy kolejną opowieść o Martynce pt. „Martynka na statku”, skończyliśmy tym samym czytać książkę pt. „Martynka i jej świat. 8 fascynujących opowiadań”.  Na zajęciach edukacyjnych rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny „Jestem Polakiem i Europejczykiem”, w który wprowadziła nas piosenka pt. „Polska – nasza ojczyzna”.  Po wysłuchaniu piosenki rozmawialiśmy o tym, w jakim  kraju mieszkamy, jakie miasto jest stolicą Polski oraz w jakim mieście znajduje się nasze przedszkole. Każdy również podawał nazwę miejscowości, w której mieszka oraz swój adres – jeśli go zna. Wszystkie nazwy wykorzystaliśmy do ćwiczeń syntezy i analizy sylabowej, a dodatkowo wyrazy POLSKA, WARSZAWA, SOCHACZEW do globalnego czytania. Szukaliśmy w nich również literek, które poznaliśmy do tej pory. Następnie poznaliśmy herb Sochaczewa, omówiliśmy jego wygląd oraz znaczenie poszczególnych elementów. Na zakończenie bawiliśmy się z wykorzystaniem wiersza M. Skrobacz „Rób to co ja”. W drugiej części dnia przyszedł czas na zabawę bieżną „Trzy pociągi” oraz zabawę dydaktyczną z wykorzystaniem rymowanki „Spacerkiem po mieście”. Dzięki nim zostaliśmy zabrani na wycieczkę po Sochaczewie. Oglądaliśmy zdjęcia przedstawiające charakterystyczne miejsca w naszym mieście, rozpoznawaliśmy je oraz nazywaliśmy. Później obejrzeliśmy prezentację „Sochaczew – nasze miasto” oraz film edukacyjny „Symbole narodowe”.  Głównym wydarzeniem dnia były urodziny Arturka. Zaśpiewaliśmy "Sto lat", a wszystkie Tygryski złożyły koledze życzenia. Nie zabrakło również wspólnych zabaw oraz tortu. Dziś odbył się język angielski oraz zajęcia z rytmiki.
 



Komu jest potrzebna woda?
(24-04-2015)
Piątkowy poranek upłynął nam na zabawach i grach dowolnych w kącikach zainteresowań. Podczas porannej gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych, a także bawiliśmy się w „Posągi”, „Kółko graniaste” oraz „Na dywanie siedzi jeż”. Do czytania wybraliśmy kolejne opowiadanie z książki pt. „Cztery łapy i ogon czyli opowiadania o zwierzętach” A. Frączek. Tym razem przeczytaliśmy opowieść pt. „Fryzio”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od ćwiczeń klasyfikacyjnych „Gdzie kto mieszka”. Najpierw wymieniliśmy miejsca, w których żyją zwierzęta (las, łąka, staw), a następnie przy pomocy tablicy demonstracyjnej nazwaliśmy znajdujące się na ilustracjach zwierzęta (wiewiórka, kret, ryba) oraz dopasowaliśmy do nich miejsce, w którym mieszkają. Później przyszedł czas na niespodziankę. Ciocia postawiła przed Tygryskami szklankę z wodą. Wszyscy próbowali odgadnąć, co znajduje się w szklance. Każdy podawał swoje propozycje, lecz Tygryski doskonale wiedziały, że jest to woda smiley. Następnie wysłuchaliśmy wiersza T. Ferenc pt. „ Woda” oraz omówiliśmy jego treść. Szukaliśmy również odpowiedzi na pytania: „ Gdzie znajduje się woda?”, „Do czego jest nam potrzebna?” oraz „ Co by było, gdyby na świecie nie było wody?”. Pomogły nam w tym kolorowe ilustracje oraz bajka edukacyjna „Woda i jej znaczenie”. Na zakończenie podczas zabawy ruchowo – naśladowczej „Zabawy w wodzie” Tygryski poruszały się po sali w rytm wystukiwany na tamburynie. Podczas przerwy w grze, ciocia podawała propozycję zabawy w wodzie, a dzieci próbowały to naśladować (pływanie, przeskakiwanie przez fale, skakanie po kałużach). Po zajęciach wybraliśmy się na Ogródek Jordanowski. W drugiej części dnia kontynuowaliśmy doświadczenia z wodą. Tym razem ciocia przyniosła miskę z wodą, a zadaniem każdego Tygryska było wydobycie z wody jakiegoś dźwięku, np. uderzając o powierzchnię wody palcami, całą dłonią, naprzemiennie, obiema dłońmi równocześnie, mieszając rękami w różnych kierunkach, przelewając wodę z kubeczka do miski z różnych odległości. Następnie przyszedł czas na zabawę dydaktyczną „Komu jest potrzebna woda?”. Każdy wybierał spośród odwróconych obrazków po jednym, nazywał to co się na nim znajduje oraz określał, czy temu, co jest na nim przedstawione, potrzebna jest woda do życia. Obrazki przedmiotów, roślin, ludzi, którym potrzebna jest woda (pies, kwiatek, drzewo, dziecko) układaliśmy w jednej obręczy, a tych, którym nie jest ona potrzebna (klocek, lalka, samochód) w drugiej. Nazwy rzeczy znajdujących się na obrazkach wykorzystaliśmy do ćwiczeń analizy i syntezy sylabowej.Wykonaliśmy także zadanie na karcie pracy. Dziś odbyły się zajęcia taneczne.
 



Powietrze wokół nas
(23-04-2015)
Czwartek rozpoczęliśmy zabawami konstrukcyjnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Poranna gimnastyka minęła w tanecznych rytmach . Skoczne piosenki wprawiły nas w doskonały humor. Ponadto maszerowaliśmy przy piosenkach „Żołnierzyki” oraz „Maszerują dzieci”, robiliśmy to w sposób wskazany przez ciocię (na palcach, piętach, wolno, szybko, itp.). Bawiliśmy się również w „Kotki”, których zadaniem było pokonanie tunelu. Do czytania wybraliśmy wypożyczoną z biblioteki książkę pt. „Cztery łapy i ogon czyli opowiadania o zwierzętach” A. Frączek. Przeczytaliśmy z niej opowiadanie pt. „Przestanę zmyślać…?”. Rozmawialiśmy również o dzisiejszym Dniu Książki. Każdy mówił o swoich ulubionych książkach, kto mu je czyta oraz jak często. Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „Po co czytamy?” oraz „Do czego potrzebne są nam książki?”. Zaraz po śniadaniu rozpoczęliśmy II SOCHACZEWSKI HAPPENING CZYTELNICZY, którego celem jest promowanie czytelnictwa wśród mieszkańców Sochaczewa. Odwiedziliśmy liczne sklepy (drogeria, kwiaciarnia, sklep odzieżowy itp.) i instytucje (Policja, Straż Pożarna, Muzeum, Biblioteka Publiczna) oraz prosiliśmy przypadkowych przechodniów o przeczytanie fragmentu książeczki. Naszym znakiem rozpoznawczym był wierszyk:
„Wędrowała książka drogą...
Zaglądała tu i tam...
Wszyscy czytać ją już mogą.
Ty nie wierzysz? Spróbuj sam!”
Spotkaliśmy się z ogromną życzliwością i sympatią ze strony mieszkańców.
W drugiej części dnia, podczas wielu ćwiczeń badawczych: nadmuchiwania balonu oraz wypuszczania z niego powietrza, dmuchania na paski bibuły, dmuchania przez słomkę do kubeczka z wodą, obserwowania drzew poruszających się na wietrze itp. szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „Czy można zobaczyć powietrze?”. Podkreśliliśmy także fakt, że możemy oddychać dzięki powietrzu, które znajduje się wokół nas, a bez powietrza nie moglibyśmy żyć. Następnie w trakcie zabawy orientacyjno – porządkowej „Pszczółki nad łąką” – dzieci (pszczoły) fruwały nad salą (łąką). Gdy usłyszały dźwięk: tamburynu - siadały na kwiatku (krążku); bębenka – frunęły do ula (wyznaczonego miejsca w sali). Na zakończenie wykonaliśmy ćwiczenie matematyczne w „Kartach pracy” oraz  zadanie grafomotoryczne w „Wyprawce”. 
 



Drzewa wokół nas
(22-04-2015)
Środowy poranek upłynął nam na grach i zabawach w kącikach zainteresowań. Układaliśmy także puzzle oraz kolorowaliśmy wybrane ilustracje. Podczas gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych. Ćwiczyliśmy również skoczność, bieżność oraz równowagę w trakcie wielu zabaw ruchowych m. in.: „Przejdź przez mostek”, „Zajączki na łące”, „Żabki i bocian”, „Kto pierwszy”. Do czytania wybraliśmy książeczkę o przyjaciołach ze Stumilowego Lasu pt. „Tropimy kształty”, dzięki której utrwalaliśmy umiejętność nazywania oraz odnajdywania kształtów w najbliższym otoczeniu. Kolorowe ilustracje były również okazją do powtarzania angielskich słówek: garden, tree, flowers, mummy, baby, basket, door,jump, kite, ball, carrot, bird, boy, egg, balloon, heart, tomato, watermelon, round, circle, square, triangle. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy tańcem dowolnym przy piosence pt. „Dzieci dbają o środowisko”. Następnie w trakcie zabawy „Układamy drzewko” Tygryski układały sylwetę drzewa z przygotowanych elementów, wskazywały poszczególne jego elementy (korzenie, pień, gałęzie, liście). Wymienialiśmy również nazwy znanych nam drzew, które wykorzystaliśmy do ćwiczeń analizy i syntezy sylabowej. Później przyszedł czas na zabawę muzyczno – ruchową  „Smutne drzewa i wesołe drzewa”, rozwijającą umiejętność wyrażania nastroju słuchanej muzyki – dzieci słysząc wesołą muzykę, naśladowały poruszanie  się wesołych drzew; słysząc smutną muzykę – pozostawały w bezruchu, z opuszczonymi głowami i rękami – gałązkami wzdłuż tułowia. Obejrzeliśmy również bajkę edukacyjna pt. „Rady na odpady”. Na zakończenie rozmawialiśmy o dzisiejszym Dniu Ziemi oraz wykonaliśmy na karcie pracy zadanie związane z nim tematycznie. W drugiej części dnia wysłuchaliśmy rymowanki M. Skrobacz pt. „Smutne drzewko”, oceniliśmy postępowanie chłopca – bohatera wiersza, a także wyjaśniliśmy dlaczego nie wolno niszczyć drzew. Następnie podczas ćwiczeń w liczeniu „Ułóż tyle samo” ciocia układała z patyczków proste sylwety drzew. Zadaniem Tygrysków było policzenie, z ilu patyczków składa się drzewo, a następnie ułożenie takiego samego, z takiej samej liczby patyczków. Na zakończenie wykonaliśmy w „Kartach pracy” zadanie utrwalające wiadomości na temat segregacji śmieci. Podczas zajęć plastycznych przyszedł czas na wykonanie wesołych, wiosennych drzewek. Na dzisiejszym spacerze postanowiliśmy zrobić prezent naszej planecie w dniu jej święta – posprzątaliśmy najbliższą okolicę. Pamiętamy bowiem o tym, że to my możemy sprawić, aby Ziemia była czysta, a tym samym szczęśliwa. Dziś odbyły się zajęcia taneczne, a podczas przedszkolnego seansu bajkowego obejrzeliśmy bajkę pt. „Shrek”.
 



Dzieci dbają o środowisko
(21-04-2015)
Wtorek rozpoczęliśmy zabawami konstrukcyjnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. W czasie porannej gimnastyki rozruszaliśmy się przy skocznych rytmach naszych ulubionych piosenek „Kaczuchy”, „Głowa, ramiona…” oraz „Mucha w mucholocie”. Wykonaliśmy serię podskoków, skłonów i przysiadów oraz maszerowaliśmy we wskazany przez ciocię sposób. Bawiliśmy się również w „Żabki” oraz „Uwaga bocian”. Do czytania wybraliśmy kolejna opowieść o Martynce – tym razem wypożyczoną  wczoraj w bibliotece – pt. „Martynka bawi się w teatr”. Dzięki niej przypomnieliśmy podstawowe informacje na temat teatru. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zagadkami słuchowymi „Rozpoznajemy odgłosy” – Tygryski słuchały nagrań różnych odgłosów: szumu morza, padającego deszczu, drzew poruszających się na wietrze itp. oraz rozpoznawały je. Następnie wysłuchaliśmy piosenki pt. „Dzieci dbają o środowisko”, omówiliśmy jej treść oraz uczyliśmy się poszczególnych zwrotek metodą ze słuchu. Piosenkę wykorzystaliśmy również do zabaw ruchowych oraz rytmicznych. Po zajęciach muzycznych oglądaliśmy ilustracje na tablicy demonstracyjnej – rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy przedstawione na nich miejsca oraz zwierzęta, określaliśmy także, jak można o nie dbać. Drugą część dnia przeznaczyliśmy na zajęcia poświęcone zagadnieniom związanym z segregowaniem odpadów. Najpierw wyjaśniliśmy dlaczego należy segregować odpady i jak trzeba to robić, później w trakcie zabawy  dydaktycznej „Segregujemy śmieci” oglądaliśmy różnego rodzaju  opakowania (papierowe, szklane i metalowe), zastanawialiśmy się po czym one są oraz wkładaliśmy je do oddzielnych pudełek. Gdy wszystkie śmieci zostały posegregowane, prawidłowo oznaczyliśmy nasze „kosze”. Pomogły nam w tym kolorowe ilustracje oraz tablica demonstracyjna. Na każdym z pudełek umieściliśmy obrazek przedstawiający pojemnik w jednym z trzech kolorów: żółtym, niebieskim i zielonym, napis: SZKŁO, PAPIER, PLASTIK oraz rysunki śmieci, które wrzucamy właśnie do niego. Następnie Tygryski wykonały zadanie na karcie pracy, które polegało na połączeniu odpadów z odpowiednim koszem na śmieci. Na zakończenie doskonaliliśmy syntezę i analizę sylabową oraz umiejętność globalnego czytania, wykorzystując wyrazy związane z dzisiejszym tematem. Dziś odbyły się zajęcia w-f na sali gimnastycznej.



Chcemy, by wokół było czysto
(20-04-2015)
Poniedziałkowy poranek upłynął nam na grach i zabawach w kącikach zainteresowań. Następnie odbyła się poranna gimnastyka, podczas której wykonaliśmy serię podskoków, skłonów, przysiadów i pajacyków. Nie zabrakło również tańców do naszych ulubionych piosenek oraz zabawy w „Posągi”. Do czytania wybraliśmy opowiadanie pt. "Martynka i Święto Kwiatów". Podczas zajęć edukacyjnych rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny "Dbamy o Ziemię". Najpierw Tygryski obejrzały ilustracje przedstawiające różne elementy krajobrazu (morze, góry, las, łąka, miasto) z dużą liczbą samochodów, kominami dymiących fabryk, wysypiskami śmieci. Każdy mógł swobodnie wypowiedzieć się na temat tego, w którym z tych miejsc chciałby się znaleźć. Swój wybór należało oczywiście uzasadnić. Do każdej ilustracji dopasowaliśmy także buzię - smutną lub wesołą. Następnie podczas zabawy ruchowej z wykorzystaniem rymowanki M. Skrobacz "Środowisko" powtarzaliśmy wierszyk, rytmicznie maszerując i wykonując jednocześnie proste czynności (klaskanie, tupanie, podskoki, wymachy rąk, nóg). Później wykonaliśmy ćwiczenie w "Kartach pracy". Po zajęciach edukacyjnych wybraliśmy się do Miejskiej Biblioteki Publicznej, aby oddać wypożyczone w tamtym miesiącu książki oraz wypożyczyć nowe. W drugiej części zajęć Tygryski wysłuchały opowiadania B. Eysmontt pt. "Wielka przygoda w małym miasteczku", omówiliśmy jego treść oraz podkreśliliśmy fakt, że wszyscy mamy wpływ na wygląd naszego otoczenia i musimy o nie dbać. Próbowaliśmy także ocenić zachowania bohaterów przed i po zmianie. Następnie podczas zabawy ruchowej  "Spacer z przyjacielem" rozwijającej umiejętność współdziałania z partnerem, dzieci maszerowały w parach przy dźwiękach marszowej muzyki - podczas przerwy w grze rytmicznie powtarzały rymowankę: Kiedy czysto wkoło (uderzają w uda), bawimy się wesoło (uderzają w dłonie partnera). Później rozwijaliśmy umiejętność zapamiętywania w trakcie zabawy "Co zapamiętam" - ciocia ułożyła na dywanie kilka znanych wszystkim przedmiotów, zadaniem Tygrysków było zapamiętanie ich nazw i liczby. Następnie ciocia zakryła przedmioty chustą, a dzieci odgadywały, co jest pod nią schowane i ile tego jest. Na zakończenie pokolorowaliśmy obrazek tematycznie związany z dzisiejszymi zajęciami.



O czym kumkają żaby? Wycieczka do Puszczy Kampinoskiej
(17-04-2015)
Ostatni dzień tygodnia był pełen wrażeń! Zaraz po wczesnym śniadaniu wybraliśmy się na wycieczkę do Puszczy Kampinoskiej w poszukiwaniu wiosny. Na początek udaliśmy się do Muzeum Puszczy Kampinoskiej, gdzie czekała na nas Pani Przewodnik. Opowiedziała nam ona o najważniejszych zasadach, o których należy pamiętać będąc lesie. Pokazała nam również pnie drzew, które znajdziemy w Puszczy Kampinoskiej oraz wytłumaczyła jaki jest wpływ każdego z nich na nasze samopoczucie i zachowanie. Następnie przeszliśmy do sali, w której znajduje się wystawa „Zwierzęta Puszczy Kampinoskiej”. Dzięki Pani Przewodnik poznaliśmy wiele ciekawostek o tutejszych ssakach i ptakach. Po wyjściu z Muzeum przeszliśmy do wystawy plenerowej „Polskie Parki Narodowe”. Następnie wyruszyliśmy na spacer ścieżką dydaktyczną „Skrajem Puszczy”. Obserwowaliśmy piękną przyrodę oraz oddychaliśmy świeżym powietrzem. Wracając Aleją Trzeciego Tysiąclecia, podziwialiśmy dęby zasadzone przez ważne osobistości. Najbardziej podobały nam się zabawy i zajęcia edukacyjne w plenerze, na których ciocie przeprowadziły quiz wiedzy o Puszczy Kampinoskiej. Drugą część dnia rozpoczęliśmy od powtórzenia piosenki „Bocian” oraz „Na łące”. Następnie wykonaliśmy zadanie w „Kartach pracy”, doskonalące umiejętność liczenia w zakresie dziesięciu. Później w trakcie zabawy „Kle, kle, boćku” Tygryski naśladowały odgłosy wydawane przez bociana (kle, kle): głośno – gdy ciocia podnosiła rękę do góry; cicho – gdy trzymała palec na ustach. Ćwiczyliśmy również skoczność, bieżność oraz równowagę w trakcie wielu zabaw ruchowych m. in: „Bocian i żabki”, „Żabki do stawu”, „Jak bocian”, „Bocian na łące”. Na zakończenie przyszedł czas na zadanie „Łąka wiosną” w „Wyprawce”. Podczas zajęć plastycznych pracowaliśmy w grupach – każda miała do pokolorowania innego mieszkańca łąki.
 



O czym brzęczą pszczoły?
(16-04-2015)
Czwartek rozpoczęliśmy od gier i zabaw dowolnych w kącikach zainteresowań. Podczas  porannej gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek: „Żołnierze”, „Czikita” oraz „Wyginam śmiało ciało”. Odbyło się też wiele zabaw ruchowych, podczas których doskonaliliśmy zwinność, bieżność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Do czytania wybraliśmy kolejną opowieść z książki pt. „Martynka i jej świat”. Było to opowiadanie pt. „Martynka w szkole”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą rytmiczno – artykulacyjną z wykorzystaniem rymowanki „Żabie pogawędki” - ciocia rytmicznie recytowała rymowankę, ilustrując ją ruchem, a dzieci ją naśladowały. Następnie przy pomocy tablicy demonstracyjnej oraz kolorowych ilustracji omówiliśmy etapy rozwoju rośliny (mniszek lekarski). Później w trakcie ćwiczeń inhibicyjno – incytacyjnych Tygryski poruszały się po sali przy piosence pt. „Bocian” - podczas przerwy w grze stawały na jednej nodze jak bocian z wyciągniętymi w bok rękami-skrzydłami; podczas drugiej przerwy w grze skakały jak żabki. Po zabawie wysłuchaliśmy piosenki pt. „Bocian”, omówiliśmy jej treść oraz uczyliśmy się jej fragmentami, metodą ze słuchu. Na zakończenie Tygryski wykonały zadanie na karcie pracy – kolorowały według kodu obrazek tak, aby zobaczyć jaki owad się na nim ukrył. W drugiej części dnia bawiliśmy się przy piosence pt. „Na łące”, którą interpretowaliśmy ruchowo z wykorzystaniem kolorowych szyfonowych chust. Następnie wykonaliśmy zadanie w „Kartach pracy” – doskonaliliśmy dzięki niemu umiejętność liczenia w zakresie dziesięciu. Na zakończenie przyszedł czas na zabawy orientacyjno-porządkowe, takie jak: „Kolorowe motylki”, „Wiosenna łąka”, „Jak ślimaki” oraz „Żabki i bocian”. Dziś wybraliśmy się do Akademii Prymusa na przestawienie pt. „EkoZdzisław i jego dobre rady na odpady” w wykonaniu Studia Artystycznego „akAda”. Głównym celem spektaklu było rozbudzenie świadomości ekologicznej – teraz już na pewno Smyki będą pamiętały o tym, że wszystkie śmieci powinny trafiać do kosza, a dodatkowo powinniśmy je segregować. Na zajęciach plastycznych projektowaliśmy zakładki do książek – będą nam one potrzebne już w przyszłym tygodniu w trakcie II Sochaczewskiego Happeningu Czytelniczego.
 



Ślimak, ślimak - pokaż rogi
(15-04-2015)
Środowy poranek upłynął nam na wspólnych zabawach konstrukcyjnych - z klocków powstał wspaniały zamek królewski. Następnie bawiliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach: „Mucha w mucholocie”, „Kaczuchy” i „Kangurek”. Wykonaliśmy także serię ćwiczeń rozciągających oraz maszerowaliśmy na różne sposoby: na palcach, piętach, na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp, głośno tupiąc, unosząc wysoko kolana. Bawiliśmy się też w „Bocian i żabki” oraz „Motylki na łące”. Po wyczerpującej gimnastyce Tygryski wysłuchały kolejnej opowieści o Martynce pt. „Martynka w parku”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od ilustracji ruchowej piosenki pt. „Bocian”.. Następnie wysłuchaliśmy wiersza W. Chotomskiej pt. „Ślimak” ( z wykorzystaniem sylwety ślimaka i ilustracji). Po omówieniu jego treści i wyjaśnieniu nieznanych słów (grzęda, obora, lokal) przyszedł czas na zabawę ruchową kształtującą postawę ciała „Jak ślimaki” oraz zabawę rozwijającą koordynację ruchową „Wyścig ślimaków”. Na zakończenie Tygryski wykonały ćwiczenie grafomotoryczne – rysowały po śladzie ślimaki oraz kolorowały je według instrukcji wydawanej przez ciocię po angielsku. W drugiej części dnia przy pomocy tablicy demonstracyjnej i kolorowych ilustracji opisywaliśmy i porównywaliśmy wygląd kwiatów, które możemy spotkać na łące, a także poznaliśmy ich nazwy (chabry, maki, stokrotki, rumianek, jaskry, koniczyna). Następnie w trakcie zabawy artykulacyjnej „Muszla ślimaka” powtarzaliśmy rymowankę „Ślimak, ślimak…”, rysując jednocześnie palcem po rysunku muszli ślimaka. Po dobraniu się w pary, muszlę ślimaka należało również narysować na plecach kolegi lub koleżanki. Na zakończenie wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną „Ślimak”. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. Jak w każdą środę odbył się seans bajkowy.
 



Ślimak, ślimak - pokaż rogi
(15-04-2015)
Środowy poranek upłynął nam na wspólnych zabawach konstrukcyjnych - z klocków powstał wspaniały zamek królewski. Następnie bawiliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach: „Mucha w mucholocie”, „Kaczuchy” i „Kangurek”. Wykonaliśmy także serię ćwiczeń rozciągających oraz maszerowaliśmy na różne sposoby: na palcach, piętach, na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp, głośno tupiąc, unosząc wysoko kolana. Bawiliśmy się też w „Bocian i żabki” oraz „Motylki na łące”. Po wyczerpującej gimnastyce Tygryski wysłuchały kolejnej opowieści o Martynce pt. „Martynka w parku”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od ilustracji ruchowej piosenki pt. „Bocian”.. Następnie wysłuchaliśmy wiersza W. Chotomskiej pt. „Ślimak” ( z wykorzystaniem sylwety ślimaka i ilustracji). Po omówieniu jego treści i wyjaśnieniu nieznanych słów (grzęda, obora, lokal) przyszedł czas na zabawę ruchową kształtującą postawę ciała „Jak ślimaki” oraz zabawę rozwijającą koordynację ruchową „Wyścig ślimaków”. Na zakończenie Tygryski wykonały ćwiczenie grafomotoryczne – rysowały po śladzie ślimaki oraz kolorowały je według instrukcji wydawanej przez ciocię po angielsku. W drugiej części dnia przy pomocy tablicy demonstracyjnej i kolorowych ilustracji opisywaliśmy i porównywaliśmy wygląd kwiatów, które możemy spotkać na łące, a także poznaliśmy ich nazwy (chabry, maki, stokrotki, rumianek, jaskry, koniczyna). Następnie w trakcie zabawy artykulacyjnej „Muszla ślimaka” powtarzaliśmy rymowankę „Ślimak, ślimak…”, rysując jednocześnie palcem po rysunku muszli ślimaka. Po dobraniu się w pary, muszlę ślimaka należało również narysować na plecach kolegi lub koleżanki. Na zakończenie wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną „Ślimak”. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. Jak w każdą środę odbył się seans bajkowy.
 



Biedronki i motyle
(14-04-2015)
Wtorek rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw dowolnych, po których rozruszaliśmy się w czasie porannej gimnastyki. Tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, a podczas zabaw orientacyjno - porządkowych ćwiczyliśmy szybką reakcję na umówiony sygnał. Po serii podskoków, pajacyków i przysiadów odpoczywaliśmy w trakcie porannego czytania. Tygryski wysłuchały dziś pierwszej części opowieści pt. „Leśne rozrywki” z książki pt. „Bajki z wielkiego lasu”. Kolorowe ilustracje wykorzystaliśmy do nauki i utrwalania angielskich słówek: jump, tree, small, big, yellow, red, green, pink, friend, sing, play, guitar, drum, trumpet, mouse, rabbit, shop, flower, grass, bird, sky, cloud. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od przypomnienia wiersza pt. „Wiosenne spotkanie”, który mówiliśmy głośno-cicho, wolno-szybko. Następnie przypomnieliśmy i utrwaliliśmy nazwy roślin oraz zwierząt, które spotkamy na łące. Pomogła nam w tym tablica demonstracyjna oraz kolorowe ilustracje. Wykorzystaliśmy je również w trakcie rozwiązywania zagadek słownych z cyklu „Wiosna na łące”. Gdy już wszystkie zagadki zostały rozwiązane, nazwy zwierząt będące rozwiązaniami poznaliśmy po angielsku. Utrwalaliśmy je w trakcie zabawy „Where is….?”. Na zakończenie Tygryski wykonały zadanie na karcie pracy – kolorowały według kodu obrazek tak, aby zobaczyć jaki kwiat się na nim ukrył. Dzisiejsze zajęcia logopedyczne były związane z tematem zajęć: w trakcie ćwiczeń ortofonicznych naśladowaliśmy odgłosy, które usłyszymy na łące, w trakcie ćwiczeń oddechowych – wąchaliśmy kwiatki, a w czasie ćwiczeń artykulacyjnych nasze języki naśladowały latające motyle, pszczoły oraz innych mieszkańców łąki. W drugiej części dnia przyszedł czas na opowiadanie D. Głośnickiej pt. „Sukienka biedronki”. Po omówieniu jego treści oraz zabawie ruchowej „Biedroneczki”  dzieci wykonały zadanie w swoich „Kartach pracy”. Polegało ono na odszukaniu biedronki we wkładce, naklejeniu jej w ramce oraz pokolorowaniu obrazka według wzoru . Gdy wszystkie prace były gotowe, nie zabrakło czasu na zabawy orientacyjno-porządkowe, takie jak: „Kolorowe motylki”, „Motylki i piłka”, „Fruwające motylki” oraz „Odpoczynek motyli”. W trakcie zabawy ruchowej „Łapiemy motyle” oglądaliśmy dodatkowo ilustracje przedstawiające różne motyle, opisywaliśmy i porównywaliśmy ich wygląd oraz poznaliśmy nazwy. Dziś odbyły się zajęcia w-f na sali gimnastycznej oraz język angielski. 
 



Jakie zwierzęta spotkamy na łące?
(13-04-2015)
Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy zabawami konstrukcyjnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Następnie odbyła się gimnastyka, na której tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek z zajęć tanecznych. Wykonaliśmy też serię skłonów, przysiadów i pajacyków. Na zakończenie bawiliśmy się w „Posągi”. Do czytania wybraliśmy opowieść z książeczki pt. „Martynka i jej świat”. Tygryski wysłuchały dziś opowiadania pt. „Martynka i pies Bohater”. Podczas zajęć edukacyjnych rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny „Łąka wiosną”. Dziś skupiliśmy się na szukaniu odpowiedzi na pytanie: „Jakie zwierzęta spotkamy na łące?”. Na początek wysłuchaliśmy wiersza pt. „Żabki”, omówiliśmy jego treść oraz dowiedzieliśmy się dlaczego żabki uciekały przed bocianem. Następnie podczas zabawy muzyczno – ruchowej „Bocian i żabki” zamieniliśmy się w te właśnie zwierzęta, doskonaląc jednocześnie szybką reakcję na określony sygnał dźwiękowy. Po zabawie przyszedł czas na pracę z tablicą demonstracyjną, dzięki której odpowiedzieliśmy na pytania: „co to jest łąka?”, „jakie zwierzęta możemy na niej spotkać?” oraz „jakie rośliny tam rosną?”. Nazwy zwierząt, które spotkamy na łące wykorzystaliśmy do ćwiczeń analizy i syntezy sylabowej. Obok obrazka przedstawiającego każdego mieszkańca łąki układaliśmy tyle kartoników, ile było sylab w jego nazwie. Na zakończenie porównywaliśmy ilość sylab w poszczególnych wyrazach. Wybraliśmy też wyrazy z największą oraz najmniejszą ich ilością. W drugiej części zajęć podczas opowieści ruchowej przy muzyce połączonej z ćwiczeniami artykulacyjnymi wybraliśmy się na spacer na łąkę. Obejrzeliśmy także film edukacyjny pt. „Łąka – rośliny i zwierzęta” przy akompaniamencie muzyki klasycznej – utwór Edvarda Griega pt. „Poranek”. Wykonaliśmy również ćwiczenie grafomotoryczne na karcie pracy, które polegało na narysowaniu po śladzie obrazka tematycznie związanego z dzisiejszymi zajęciami. W wolnym czasie graliśmy w „Łąkowe Memory”, ćwicząc w ten sposób spostrzegawczość oraz pamięć wzrokową. Na zajęciach teatralnych zapoznaliśmy się z wierszem pt. „Wiosenne spotkanie”, którego uczyliśmy na pamięć metodą ze słuchu, z wykorzystaniem obrazków. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego oraz rytmika.
 



Moje ciało
(10-04-2015)
 
Ostatni dzień tygodnia rozpoczęliśmy zabawami konstrukcyjnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Poranna gimnastyka upłynęła nam w rytmie ulubionych piosenek „Mucha w mucholocie”, „Taniec Czikita” oraz „Kurczaki”. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, przysiadów i pajacyków. Nie zabrakło również zabaw ruchowych. Do czytania wybraliśmy kolejne opowiadania z książki pt. „Bajki mojej babci”. Tym razem były to: „Narada myszek”, „Pies i sokół”, „Zebranie zwierząt” oraz „Kangur”. Kolorowe ilustracje były okazją do nauki oraz utrwalania następujących angielskich słówek: dog, bird, mouse, cat, play, smile, happy, angry, scared, bees, flowers, tree, grass, forest, fox, wolf, squirrel, birds, frog, donkey, letter, kangaroo, swim, laugh, fish, water. Zaraz po śniadaniu - w ramach realizacji projektu "Akademia Bohaterów” -  odbyły się zajęcia poświęcone Oli - była ona kolejnym tygrysim Bohaterem Dnia. Z tej okazji odwiedziła nas jej mama oraz Dominik – brat Oli. Dzięki zdjęciom oraz opowieści o nich dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o naszej Oli. Zobaczyliśmy jak wyglądała, gdy była młodsza, co lubi robić, jak spędza wolny czas z rodziną itp. itd. Emilka przyniosła również swoje ulubione książeczki, które wspólnie mogliśmy obejrzeć. Mama Oli przeczytała nam historię  „Martynka w samolocie” z książeczki pt. „Martynka i jej świat ”. Pani Monika przygotowała dla nas słodką niespodziankę – pyszną płynną czekoladę. Serdecznie dziękujemy za odwiedziny, poświęcony czas i zapraszamy ponownie smiley. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej sprawdzającej znajomość nazw części ciała, również po angielsku. Następnie przyszedł czas na ćwiczenia logopedyczne „Moje ciało”, w trakcie których nie zabrakło gimnastyki buzi i języka, ćwiczeń oddechowych, słuchowych oraz zabaw rytmicznych. Na zakończenie bawiliśmy się przy piosence „Sposób na nudę”. Druga część zajęć upłynęła nam na realizacji zagadnień związanych z tematem „Wiem, co jem”. Na podstawie ilustracji omówiliśmy piramidę żywieniową, utrwalając w ten sposób wiadomości o prawidłowym odżywianiu się oraz jego roli dla naszego zdrowia. Wykonaliśmy również zadania na karcie pracy. Pierwsze z nich polegało na zaznaczeniu produktów spożywczych, które powinniśmy jeść, aby być zdrowym, drugie na odszukaniu i pokolorowaniu owoców. Pozostały czas przeznaczyliśmy na zabawy ruchowe, pamiętamy bowiem o tym, że ruch to zdrowie! Korzystając ze słonecznej pogody, dużo czasu spędziliśmy na placu zabaw. Dziś odbyły się zajęcia taneczne.
 



Małe piłki i duże piłki
(09-04-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na grach i zabawach dowolnych w kącikach zainteresowań. Budowaliśmy też z klocków oraz układaliśmy puzzle. W czasie porannej gimnastyki wykonaliśmy serię podskoków, pajacyków, skłonów i przysiadów, po których czworakowaliśmy podczas zabawy „Pokonaj tunel” oraz „Kotki”. Rozruszaliśmy się także przy piosence „Idę sobie tup, tup, tup” oraz „Głowa, ramiona…”. Do czytania wybraliśmy opowiadania "Nieznośny kogucik", "Stonoga", Roztargniona wiewiórka", "Sroka złodziejka" z książki pt. "Bajki mojej babci". Kolorowe ilustracje były świetną okazją do nauki angielskich słówek: squirrel, nuts, forest, bees, ladybug, sun, sky, tree, flowers, stars, moon, snail, sheep, chicken, egg, rabbit, sheep, mouse, cat, window, play, fun, smile, big, small. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od interpretacji ruchowej piosenek "Jedzie pociąg" oraz "Sposób na nudę". Następnie podczas zabawy "Tyle samo" Tygryski stanęły w jednym końcu sali, a ciocia w drugim , na przeciwko dzieci. Ciocia klaskała, a zadaniem dzieci było uważne słuchanie, policzenie klaśnięć i przesunięcie się do przodu o tyle kroków, ile było klaśnięć. Później przyszedł czas na rozmowę kierowaną na temat sportu oraz sposrtowców. Tygryski wypowiadały sięna temat tego, czy oglądają zawody sportowe w telewizji lub na żywo. W drugiej części zajęć odbyła się seria ćwiczeń klasyfikacyjnych. Najpoierw była to zabawa z elementem podskoku "Małe piłki i duże piłki" - Tygryski na hasło "małe piłki" podskakiwały delikatnie na palcach, a na hasło "duże piłki" skakały ciężko na całych stopach. Nastepnie segregowaliśmy piłki według wielkości - każdą z nich wkładalismy do odpowiedniej obręczy. Później policzyliśmy piłki w obu obręczach oraz porównaliśmy liczebność zbiorów, łącząc piłki w pary, aby odpowiedzieć na pytanie "O ile więcej jest piłek...(małych, dużych). Następnie bawiliśmy się przy piosence "Sposób na nudę" (według B. Formy). Na zajęciach teatralnych uczyliśmy się wierszyka pt. "Gimnastyka". W dniu dzisiejszym obchodziliśmy także czwarte urodziny Anastazji. Zaśpiewaliśmy "Sto lat", a wszystkie Tygryski złożyły koleżance życzenia. Nie zabrakło również wspólnych zabaw oraz tortu. Dzisiaj odbyły się zajęcia karate oraz język angielski. 



Moja ulubiona zabawa ruchowa
(08-04-2015)
Środę rozpoczęliśmy zabawami konstrukcyjnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. W czasie porannej gimnastyki odbyło się wiele zabaw ruchowych podczas których doskonaliliśmy zwinność, bieżność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Tańczyliśmy również do naszych ulubionych piosenek oraz lataliśmy z muchą w jej mucholocie. Do czytania wybraliśmy wypożyczoną z biblioteki książeczkę o przygodach Kubusia Puchatka i jego przyjaciół pt. „Jak rośnie twój ogród?”. Kolorowe ilustracje były okazją do nauki następujących angielskich słówek: garden, happy, bees, honey, carrots, sing, soup, window, flowers, fly, tree, smile, house, grass, friend, sun, small, water, rain, drink, wait. Zaraz po śniadanku  z okazji wczorajszego „Światowego Dnia Zdrowia” odwiedził nas dr Wiktor Gajda – lekarz internista. Spotkanie miało na celu propagowanie zachowań prozdrowotnych: zdrowe odżywianie, uprawianie sportu, pobyt na świeżym powietrzu. Smyki dowiedziały się na czym polega praca lekarza oraz zapoznały się z podstawowym sprzętem lekarskim. Wszyscy aktywnie uczestniczyli w rozmowie z gościem. Bardzo dziękujemy Panu Doktorowi za odwiedziny i poświęcony czas! Na zajęciach edukacyjnych kontynuowaliśmy temat o zdrowiu. Tygryski wyjaśniły co robią, aby być zdrowe, a także podzieliły się swoimi doświadczeniami związanymi z wizytą u lekarza. Następnie wykonaliśmy ćwiczenie oddechowe mające na celu pobudzenie przepony na podstawie wiersza E. M. Skorek pt. „Rozpędzony pociąg”. Wysłuchaliśmy także piosenki pt. „Sposób na nudę”, omówiliśmy jej treść, a chętne osoby mogły podzielić się swoim „sposobem na nudę” smiley. Po rozmowach nadszedł czas na pracę z tablicą demonstracyjną, na podstawie której omówiliśmy sposoby spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu. W drugiej części dnia rozwijaliśmy logiczne myślenie oraz percepcje wzrokową, dzięki zabawie „Co tu nie pasuje?”. Następnie odbyła się seria zabaw ruchowych, które są tematem przewodnim dzisiejszych zajęć. Bawiliśmy się w :
„Toczymy piłkę do celu”, „Przejdź przez tunel”, „Jazda na rowerze” oraz „Żabki do stawu”. Na zakończenie pokolorowaliśmy ilustrację związaną tematycznie z wczorajszym Dniem Zdrowia. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. W dniu dzisiejszym obchodziliśmy także czwarte urodziny Gosi. Zaśpiewaliśmy "Sto lat", a wszystkie Tygryski złożyły koleżance życzenia. Nie zabrakło również wspólnych zabaw oraz tortu. Jak w każdą środę, wybraliśmy się też do przedszkolnego kina na bajkowy seans.
 
Więcej zdjęć



Gimnastyka - ważna sprawa
(07-04-2015)
Wtorkowy poranek rozpoczęliśmy grami i zabawami w kącikach zainteresowań. Rozmawialiśmy też o minionych Świętach Wielkanocnych, a Smyki dzieliły się swoimi opowieściami na temat słodkości przyniesionych przez zajączka. Następnie skoczne rytmy z zajęć tanecznych porwały nas do zabawy. Nie zabrakło też przysiadów, skłonów ani pajacyków i podskoków. W czasie zabawy orientacyjno-porządkowej "Bocian i żabki" doskonaliliśmy szybką reakcję na umówione hasło. Po dużej dawce ruchu odpoczywaliśmy podczas czytania. Tygryski wysłuchały dziś opowieści pt. „Czerwony Kapturek” oraz „Piękna i Bestia”. Podczas zajęć edukacyjnych rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny „Chciałbym zostać sportowcem”. Najpierw rozwijaliśmy mowę podczas zabawy „Sposób na nudę” z wykorzystaniem wiersza M. Kownackiej pt. „Słoneczko po deszczu”. Następnie rozmawialiśmy na temat wpływu gimnastyki i sportu na zdrowie człowieka. Wspomnieliśmy także o Światowym Dniu Zdrowia, który  w naszym przedszkolu będziemy obchodzić jutro. Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „co to jest zdrowie?”, „co trzeba robić, aby być zdrowym?” oraz co każdy z nas robi, by cieszyć się dobrym zdrowiem. Wyjaśniliśmy również przysłowie „Sport to zdrowie”. W trakcie zabawy ruchowo – naśladowczej „Rób to co ja” każdy prezentował swoje ulubione ćwiczenie gimnastyczne, które wszyscy wykonywaliśmy. Aby rozruszać się po świątecznym lenistwie, wybraliśmy się na bardzo długi spacer. W drugiej części zajęć pracowaliśmy z wierszem J. Koczanowskiej pt. „Gimnastyka”, omówiliśmy jego treść oraz interpretowaliśmy go ruchowo. Później doskonaliliśmy analizę i syntezę sylabową wyrazów, dzieląc na sylaby słowa związane ze sportem. W trakcie zabawy „Sportowcy” rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy poszczególne dyscypliny sportowe. Na zakończenie bawiliśmy się przy piosence „Sposób na nudę”.
 



Na wielkanocnym stole
(03-04-2015)
Poranek ostatniego dnia tygodnia upłynął nam na kolorowaniu świątecznych obrazków. W czasie gimnastyki rozruszaliśmy się przy „Rymowanej gimnastyce dla smyka” oraz wykonaliśmy serię skłonów, podskoków i przysiadów. Nie zabrakło również wspólnych zabaw ruchowych: „Bocian i żabki”, „Na łące”, „Kurczaczki” oraz „Zajączki”. Do czytania wybraliśmy książkę przyrodniczą z serii napisanej specjalnie dla dzieci pt. „Bocian i jego gniazdo”. Dzięki niej dowiedzieliśmy się jeszcze więcej o zwyczajach bocianów oraz utrwaliliśmy posiadaną już wiedzę. Zaraz po śniadaniu - w ramach realizacji projektu "Akademia Bohaterów” -  odbyły się zajęcia poświęcone Emilce Sz. - była ona kolejnym tygrysim Bohaterem Dnia. Z tej okazji odwiedził nas jej tata oraz Rudolf – kot Emilki, którego mogliśmy pogłaskać. Emilka razem z tatą opowiedzieli nam, jak należy dbać o kota, czym trzeba go karmić, co dawać do picia, itp. Dzięki zdjęciom oraz opowieści o nich dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o naszej Emilce. Zobaczyliśmy jak wyglądała, gdy była mała, co lubi robić, jak spędza wolny czas z rodziną itp. itd. Emilka przyniosła również swoje ulubione zabawki, którymi wspólnie mogliśmy się bawić. Tata Emilki przeczytał nam przyniesioną książeczkę pt. „ Otwórz bardzo ostrożnie. Uważaj na palce!”, która bardzo nam się spodobała. Serdecznie dziękujemy za odwiedziny, poświęcony czas i zapraszamy ponownie smiley. Na zajęciach edukacyjnych rozmawialiśmy dziś o wielkanocnym stole oraz smakołykach, które na nim znajdziemy. Pomogły nam w tym kolorowe ilustracje oraz tablica demonstracyjna. Następnie przyszedł czas na zabawę ruchowo - naśladowczą „Pieczemy ciasto” oraz ćwiczenia klasyfikacyjne „Ciasta, ciasteczka”. Na zakończenie uczyliśmy się rymowanki „Babka wielkanocna”, którą mówiliśmy cicho, głośno, wolno, szybko. Drugą część zajęć przeznaczyliśmy na realizację zajęć w ramach „Kuchennych rewolucji Smyków” – dziś przygotowaliśmy babkę wielkanocną. Była przepyszna!!! Po południu nie zabrakło czasu na kolorowanie, zabawy ruchowe oraz zabawy przy piosence pt. „Pisanki”. 
 



Śmigus dyngus
(02-04-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na wspólnych zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych ilustracji. Następnie odbyła się gimnastyka, w trakcie której lataliśmy z muchą w jej mucholocie, skakaliśmy jak kangurki, a także machaliśmy skrzydełkami jak kurczaczki. Podczas czytania kontynuowaliśmy opowieść pt. „„Jak Pan Wilk zaprzyjaźnił się z owieczką Hanią”. Rozwijaliśmy także umiejętność logicznego myślenia, rozwiązując „Zagadki Smoka Obiboka”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza B. Mściwujewskiej pt. „Mokre święta” – omówiliśmy jego treść oraz wyjaśniliśmy niezrozumiałe słowa. Na podstawie tablicy demonstracyjnej oraz ilustracji ciocia wyjaśniła, na czym polega zwyczaj polewania się wodą w poniedziałek wielkanocny, a także poznaliśmy nazwę śmigus – dyngus. Zwróciliśmy również uwagę na zachowanie zdrowego rozsądku podczas polewania się wodą. Po swobodnych rozmowach oraz omówieniu ilustracji przyszedł czas na zabawę rytmiczną „Śmigus – dyngus” – Tygryski poruszały się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie, a podczas przerwy w grze rytmicznie klaskały i mówiły rymowankę:
„Śmigus – dyngus! Śmigus – dyngus!
W wielkanocny poniedziałek
oblewamy się nawzajem”.
Następnie obejrzeliśmy przyniesione przez ciocie psikawki oraz pistolet na wodę. Każdy mógł także opowiedzieć, czy ma w domu jakąś psikawkę oraz kogo najczęściej oblewa. Po zajęciach wybraliśmy się do Akademii Prymusa na przedstawienie kukiełkowe pt. „Ko, ko, ko i kukuryku, czyli bal w naszym kurniku” w wykonaniu nauczycielek ze Spryciarzy i Bystrzaków. Dziękujemy bardzo za zaproszenie! W drugiej części zajęć bawiliśmy się w „Zajączki i lisy” oraz „Kurki szukają ziarenek”. Wykonaliśmy także zadanie na karcie pracy polegające na ozdobieniu pisanki według instrukcji – dzięki temu rozwijaliśmy koordynację wzrokowo – ruchową. Prace Tygrysków można już podziwiać na wystawie na naszej tablicy w korytarzu. Następnie doskonaliliśmy spostrzegawczość podczas zabawy „Ukryte pisanki”. Na zakończenie pracowaliśmy w grupach – zadanie każdej drużyny polegało na złożeniu w całość obrazka pociętego na kawałki, przyklejeniu go na kartce oraz pokolorowaniu. Dziś odbył się język angielski, na którym utrwalaliśmy słownictwo związane z tematem „Easter”.
 



Kurczaczki
(01-04-2015)
Środę rozpoczęliśmy zabawami swobodnymi w kącikach zainteresowań. Układaliśmy też puzzle oraz graliśmy w „Opowiem Ci mamo”. Podczas porannej gimnastyki wykonaliśmy serię podskoków, przysiadów, skłonów i pajacyków. Tańczyliśmy do piosenek poznanych na zajęciach tanecznych, a także bawiliśmy się w „Posągi” i „Dotknij czegoś … (czerwonego, niebieskiego itp.). Do czytania wybraliśmy kolejną książkę wypożyczoną z biblioteki pt. „Bajki z wielkiego lasu”, z której zaczęliśmy czytać opowieść „Jak Pan Wilk zaprzyjaźnił się z owieczką Hanią”. Kolorowe ilustracje były jak zawsze okazją do nauki angielskich słówek: wolf, sheep, grass, forest, flowers, house, snail, tree, bird, bunny, dogs, owl, small, big, happy, sad. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy loteryjką obrazkową „Co kojarzy się z Wielkanocą?” – chętne dzieci odkrywały kartoniki z obrazkami, nazywały to, co one przedstawiają, a także określały, czy przedstawione na ilustracji przedmioty, zwierzęta, itp. kojarzą się z Wielkanocą. Następnie bawiliśmy się z wykorzystaniem wiersza K. Bayer „Pisanki” – Tygryski powtarzały za ciocią fragmenty rymowanki z jednoczesnym rytmicznym klaskaniem oraz wskazywaniem przedmiotów, o których była mowa w wierszu (pisanka, baranek, zajączek, kurczaczek, koszyczek, bazie). Później przyszedł czas na opowieść ruchową „Przygoda wielkanocna”, w trakcie której Tygryski wykonywały to, o czym była mowa w opowiadaniu. Po zilustrowaniu jego treści wykonaliśmy ćwiczenie w „Kartach pracy”, które doskonaliło naszą pamięć wzrokową. Drugą część zajęć rozpoczęliśmy historyjką obrazkową „Co wykluje się z jajka?”, dzięki której dowiedzieliśmy skąd się biorą pisklęta. Następnie Tygryski wykonały ćwiczenie grafomotoryczne na karcie pracy, polegające na narysowaniu po śladzie pisklęcia wykluwającego się z jajka. Na zakończenie przyszedł czas na zadanie plastyczne. Każdy Tygrysek wykonał kurczaczka na patyczku, którego będzie można włożyć do wielkanocnego koszyczka. Jak w każdą środę udaliśmy się do przedszkolnego kina. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz zostaliśmy zaproszeni na przedstawienie kukiełkowe pt. „Czerwony Kapturek” w wykonaniu grupy „Smerfy” oraz inscenizację pt. „ W warzywniku” w wykonaniu grupy Pszczółki.
 



Wielkanocny koszyczek
(31-03-2015)
Wtorek rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw dowolnych, po których rozruszaliśmy się w czasie gimnastyki. Tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, a podczas zabaw orientacyjno - porządkowych ćwiczyliśmy szybką reakcję na określony sygnał. Po serii podskoków i pajacyków oraz wykonaniu tego, o czym była mowa w piosence pt.: "Idę sobie tup, tup, tup...", odpoczywaliśmy w trakcie porannego czytania. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozmowy kierowanej na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych oraz tego, co powinno znajdować się w wielkanocnym koszyczku. Pomogły nam w tym kolorowe ilustracje oraz przyniesione przez ciocie ozdoby wielkanocne. Wspólnie udekorowaliśmy nasz koszyczek, nazwy tego, co do niego włożyliśmy dzieliliśmy dodatkowo na sylaby. Następnie Tygryski wykonały zadanie z „Wyprawki”, dzięki któremu rozwijały sprawność manualną. Polegało ono na wypchnięciu trzech pisanek i udekorowaniu ich naklejkami mającymi taki sam wzór. Pisanki wykorzystaliśmy do ćwiczeń w liczeniu a naklejki do utrwalenia nazw figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt). Po zajęciach wybraliśmy się na salę gimnastyczną do Akademii Prymusa, aby rozruszać nasze ciała oraz doskonalić bieżność, skoczność oraz równowagę podczas szeregu ćwiczeń oraz zabaw ruchowych. W drugiej części zajęć doskonaliliśmy percepcję wzrokową oraz spostrzegawczość podczas ćwiczenia „O której pisance myślę?” – ciocia opisywała słownie jedną z kilku pisanek przedstawionych na ilustracjach bądź wybraną z koszyczka, a zadaniem Tygrysków było wskazanie właściwej. Następnie role odwróciły się. Później podczas zabawy rytmicznej „Oj, Ty – taki ty” poruszaliśmy się w rytmie wystukiwanym na tamburynie, a podczas przerwy w grze rytmicznie klaskaliśmy, powtarzając z ciocią rymowankę o pisankach. Na zakończenie przyszedł czas na zabawy:
 „Bieg z pisanką” – każdy otrzymał gumową piłeczkę, z którą na dłoni musiał pokonać tor przeszkód;
„Przestraszone zajączki” – doskonaliliśmy umiejętność szybkiego reagowania na określony sygnał.
Dziś odbyły się zajęcia logopedyczne oraz język angielski. 
 



Poprzednie   Następne
 
do góry

©2008 -